Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helidirect Trex Superframe V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Helidirect Trex Superframe V2

    Har fått denne Heliup-klonen i hus nå, hitill virker den meget bra, ihvertfall med tanke på prisen. Legger ved ett lite teaser-bilde, mer info og bilder kommer senere
    Attached Files
    Morten Smøraas

  • #2
    den rammen var kul ja
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      Kan jo fortelle litt mer om rammen:
      Den er en ganske grei kopi av heliup, er ikke tvil om det ihvertfall.
      Den er desverre ikke av carbon, men av ett materiale som kalles G10 (ligner på printkort). I seg selv er ikke sidene på langt nær så stive som carbon, men når rammen er skrudd sammen virker den mer enn stiv nok, tviler på man ville kjent forskjell på en carbon-ramme og denne når det kommer til stivhet.
      Metall-delene er lagd av en rimelig sterk type aluminium, klarer du og knekke disse i en krasj fortjener du en diplom
      Følger også med CNC-canopyfester, som desverre er litt for breie, slik at de strekker canopyen en del (lurer på om disse kanskje er beregnet for Airbrush-canopy'ene til Helidirect). Men, noe stort problem er det ikke, trenger bare og borre opp hullene i canopy'en litt. I tillegg følgte det med ett cnc-halegir.

      Rammen koster rundt 400 kroner (mot Heliup's 1500 kroner), så den er absolutt verdt pengene
      Morten Smøraas

      Comment


      • #4
        Hvor?

        Heisan..

        Så fin ut den der ja, hvor får man kjøpt slike?

        mvh
        sjaa
        Mvh
        JoE
        Agder Modellflyklubb

        Comment


        • #5
          Doh, glemte det ja...
          404 Not Found
          Morten Smøraas

          Comment


          • #6
            G10 er mitt førstvalg i forhold til carbon. jeg mener det tåler mer, og er stivere. G10 er samme matriale som er i X-Cell Fury helikopterene.
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by ThomasB
              G10 er mitt førstvalg i forhold til carbon. jeg mener det tåler mer, og er stivere. G10 er samme matriale som er i X-Cell Fury helikopterene.
              Mulig det, virker som om det er litt mykere enn carbon, kanskje derfor det tåler mer?

              Uansett, var en tur utom Xmode igår, men han var ikke tilstede så fikk ikke kjøpt tingene jeg trenger for og få den i luften. Men har ihvertfall fått testet rammen med motor, ser ut som tingene går beint. Eneste er at hoveddrevet wobbler litt, men det er Align sin feil, ikke Helidirect...

              Imorgen blir det en tur ut til Xmode igjen, skal få kjøpt skids og slikt da
              Morten Smøraas

              Comment


              • #8
                Sånn, da var den ferdig
                Ikke helt fornøyd med linkene, men tviler på jeg ville kjent forskjell i luften uansett
                Attached Files
                Morten Smøraas

                Comment


                • #9
                  Regner med at du har fått testet den skikkelig nå. Er du forsatt fornøyd med den.
                  - Erik -

                  ------------------------------------------
                  Logo 600SX + 6003D
                  Logo 400SE

                  Futaba 18MZ

                  Comment


                  • #11
                    Originally posted by ehaga
                    Regner med at du har fått testet den skikkelig nå. Er du forsatt fornøyd med den.
                    Jepp, rammen gjør det den skal det, uten noen problemer
                    Har etterhvert blitt litt dyktig med Trex'en, og rammen henger med. To krasj har den vært gjennom også, uten noe skader, som imponerte meg veldig. I tillegg har jeg byttet til nye servoer (HS-65), og selv om disse er ett tight fit (må f.eks løsne den bakerste servoen for å få av beltet, den står så tett til tail-pulley), passer de perfekt til rammen med tanke på linker og slikt.
                    Anbefales!
                    Morten Smøraas

                    Comment

                    Working...
                    X