Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket e-copter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Tintin
    Så lenge linkene er parallelle med akslingen i nøytral så kan jeg ikke helt se at dette skal ha noe å si. En rotasjon blir aldri linjær uansett hvilken retning du peker den i. Linkene vil få en liten vinkel i ytterpunktene uansett hvordan du monterer servoen, om den er litt ut eller litt til siden kan ikke påvirke bevegelsen av swashen. Like lange linker og samme utgangspunkt uansett plassering av servo. Om de har ulik lengde på hver side spiller heller ingen rolle for utslaget på swashen.
    Ser bare en fordel med den monteringen og det er at det muligens kan medføre mindre flex i servoarmen. Bevegelsene er det ingen forskjell på og bruker man en stiv servoarm så er det ikke et problem.

    Har flydd alle Aligns rammer bortsett fra den siste cf HDE varianten. Kan ikke si jeg merker forskjell på flyegenskaper som relaterer seg til rammene men det er en del å hente fra gamle grå plastdeler til XL og bling på noen av delene.

    Hvilken cf ramme anser jeg for å være en smaks/estetikk/bling/show off sak og ikke noe som har innvirkning på flyegenskaper i merkbar grad.

    Antar Elefun/Xmode eller eBay er best...
    Er ihvertfall det jeg er blitt pepret med på diverse forum, at løsningen med servoene rundt akslignen er best, uten at jeg tror det er store forskjellen. Men nok om det, Trex SE er ett kjempehelikopter uansett

    Xmode har den til 550 kroner, ser ikke ut som Elefun har den.
    Har du erfaringer med Govenor-funksjonen på den?
    Noen andre regulatorer jeg bør vurdere?
    Morten Smøraas

    Comment


    • #17
      Ja det tviler jeg ikke på, mange "rare sannheter" der ute. Kan godt være at det er forskjell jeg ser bare ikke hvor den skal komme fra om ikke dårlige servoarmer som vel ikke er uvanlig.
      Det var mange som påsto at servoer ikke kunne snus på XL CDE versjonen og at push pull systemet måtte være 90 grader i nøytral, stemmer ikke det heller men svært mange mente det uten å ha tenkt igjennom det for nøye.

      Finner den heller ikke hos Elefun..men Xmode pleier å være svært bra på pris.

      Comment


      • #18
        Så noen nevte den store T-Rexen, la opp noen bilder i en gammel tråd av meg.

        30-90 size elektrohelier - (MFN) ModellflyNytt.no

        Comment


        • #19
          Walkera 36

          Hei

          Dersom du ønsker et blillig nr 2 helikopter så vil jeg anbefale Walkera #36. Dersom du kjøper det uten elektronikk så har du et kjempegodt el helikopter med billige reservedeler. Denne har beltedrift og er satt opp for 3D flyving. Har selv brukt denne i 3 mnd og er meget godt fornøyd.

          Comment


          • #20
            Du store min mr. Walkera - du må virkelig være seriøst glad i den Walkeran din sånn som du poster...

            Finnes sikkert en og annen som flyr 3D med modifisert Walkera men det er nok veldig mange fler som flyr 3D med standard Trex.

            Anbefaler Trex på det sterkeste for nybegynnere som vil ha et mindre elektrisk helikopter. Fornuftig pris, god tilgang på deler, fornuftig kvalitet, masse erfaringer på nett, masse tilleggsutstyr tilgjengelig og den er nok den som flyr nok best i den kategorien
            Last edited by Lorents; 26-04-06, 10:25.
            Hvor er lipoen din a?

            www.airheads.no
            www.bmk-rc.com/

            Comment


            • #21
              Hihi... Jeg har bestillt en Roxxter 11.
              Har en Roxxter 33, men den blir litt stor for inneflyging...
              Mvh
              Bjørn Tore Espevik

              Team Visa...

              Comment

              Working...
              X