Unconfigured Ad

Collapse

T-rex SE kutter plutselig

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Psyko-lefse
    • Feb 2004
    • 1438

Takk Tyor, da blir det nok en slik en
    Morten Smøraas

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

har nå prøvd å programere failsafe. kjempe enkelt og fungerer perfekt. kommer igjen tvert når jeg slår på senderen igjen. og når den mister kontakten så holder den alle servoer rolig i 2sek før failsafe slår inn. ellers når det gjelder denne mottakeren så har jeg aldrig merket noe problem med den og anbefaler den på det varmeste. tror selv jeg kommer til å kjøpe en maken til den store storchen jeg bygger

Beklager til deg som startet tråden her ble litt offtopic
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• rcflyer88
        • Nov 2005
        • 18

Hvordan programerer man den, har en hyperion 4 kanaler. Er det det samme på den?
        Det er denne, øverst:http://www.elefun.no/webshop/aspx/ka...23&itemref=259

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

er desverre ikke failsafe på 4 kanaleren tror jeg. bare på 6 og 8 kanaleren.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Originally posted by rogerer
            Noen som eventuelt har noen bilder av hvordan "jordingen" kan gjøres? noen små ledninger frem og tilbake holder vel i massevis? Legger ved noen bilder av heliet, dersom noen ser noe "idiotisk"...

Har du blitt kvitt problemene. Så først godt på bildene dine i dag.
            Vet ikke om den kommer i klassen idiotisk men jeg tror jeg hadde kvittet meg med sukkerbiten du har mellom esc og batteri om du ikke allerede har gjort det. Den egner seg neppe ved 20A +

Comment

• rogerer
              • Oct 2005
              • 100

Hehe, ja den sukkerbiten er borte. Hadde trøbbel med å lodde kabler for ESC, lipoalarm, bec med min klussete 35W loddebolt. Fikk låne en skikkelig loddebolt av en kamerat og fiksa biffen.

Nå har jeg lagt jording mellom bommen, gods mot aksling og negativ pol på batteriet. Ser ut til å virke så langt, har kun hovret rolig ett batteri enda.
              R

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

Låter bra.

Comment

• rogerer
                  • Oct 2005
                  • 100

aaaaaæææ

Hmmm, er det meningen at alt skal gå i stykker?

Har akkurat bestilt nytt landingsunderstell (det originale tåler faktisk ingenting), ny halerotorblader (de traff litt løssnø under landing og tålte ikke dette), ny halefinne (denne tok kvelden tidligere etter en hard landing).

Og nå er det på'n igjen. Lurte på hvorfor jeg måtte stramme det jævla beltet til halerotoren hele tiden, og hvorfor det glapp igjen etter kort tid: Alle tennene på "tail drive assembly" var jo borte (der beltet går). Ajaj sier jeg bare..

Fant kun denne på elefun.no, regner med denne passer.
                  Attached Files
                  R

Comment

• rogerer
                    • Oct 2005
                    • 100

Men i heiteste da...

Nå så jeg at det også var kast i hovedakslingen...

Og de jævla billig-skruene til Align, de kunne spandert på seg et par dollar ekstra og levert skruer det faktisk går an å skru med.

Ble kanskje litt mye negativt her nå...
                    R

Comment

• Tintin
                      • Jan 2005
                      • 4631

Delenr står i manualen. Det der ser ut som en X del (ikke XL/SE).
                      Trodde det var metalldrev på SE'en?
                      Det er et nytt litt bedre Align understell å få, skal være umulig
                      å knekke men er det ikke. Så finns det mye i metall fra andre. Gorilla skal visst være bra. De er så dyre at jeg har 6 vanlige liggende.

Det skal ikke være nødvendig å stramme beltet hele tiden men metall mot metall holder ikke alltid like godt om det ikke er stramt. Legg i mellom en bitte liten bit gummi for friksjon så holder den seg på plass.

Skruer: http://www.inox-schrauben.de/index.p...a0c57d6e26560f

Godt verktøy er viktig. De unbraco nøklene som følger med er ikke bra men Align sitt sett er bra.

Nei vent du har SE'n så den akslingen passer ikke. Du må ha en uten drev på toppen for å få den inn i metallblokka. Som dette
                      Attached Files

Comment

• rogerer
                        • Oct 2005
                        • 100

Takk for glimrende svar Tintin!

Den øverste "blokka" kan skilles i to, den nederste er uskillbar.

Det drevet som stod på SE'en min var i plastikk faktisk. Hmm, mulig jeg bestiller rett fra Align da... Dårlig med reservedeler til SE her i norge virker det som. Jaja, har bestilt en med plastikktopp fra Elefun så jeg får se om den passer først.

Når det gjelder skruer så foretrekker jeg torx helt klart. Små unbraco er jo helt håpløst. Er det M2 skruer med vanlig stigning på T-rexen? Har jo Tingstad i norge også som selger alt av skruer, men der må man vel kjøpe store pakker regner jeg med.
                        R

Comment

• rogerer
                          • Oct 2005
                          • 100

Legger ved noen bilder.

Legg merke til at det ikke er en eneste tann igjen på drevet!
                          Attached Files
                          R

Comment

• Tintin
                            • Jan 2005
                            • 4631

Bare hyggelig

Ut fra bildene dine skjønner jeg ikke hvorfor de har 2 utgaver for det ser da ut som den med drevet montert også kan brukes.
                            Jeg undrer på om du har hatt beltet alt for stramt eller gikk den bare fløyten når halen tok i?

Du kan med fordel kjøre beltet ganske slakt, er det for stramt så stjeler det veldig mye kraft.

Kontakt Elefun, de har trolig SE deler på lager også. Du kan ikke bestille direkte fra Align, de selger kun lokalt på Taiwan direkte men Wendy svarer på tekniske spørsmål om du har. Om jeg tar en rågjetning så kan jeg mistenke at noen hos Elefun leser dette og evt kontakter deg og/eller i alle fall sender noe de vet passer SE'n.

Ja det er vanlige M2 skruer. Jeg kjøpe en del M2 torx fra den linken jeg postet for noen dager siden fordi jeg tenker bruke de på Rexen faktisk. De har omtrent alle str og du kan kjøpe 1 og 1.
                            Kjøpte 4,6,8, 12 og 14 mm M2 unbraco + omtrent det samme av torx, 5-15 stk av hver for €10,- + porto €3,- dukket opp etter rundt 5 dager så en tur til Tingstad er ikke verdt penga. Nå mangler jeg bare en så liten torx nøkkel

Comment

• Tintin
                              • Jan 2005
                              • 4631

Har du blå hoveddrev forresten? I så fall har du en annen utveksling til halen enn den X'en har og da passer ikke haledrevet fra Xen.

Det gamle haledrevet har 22 tenner det nye 25. Du får telle og se.

PS, fant denne:
                              Attached Files
                              Last edited by Tintin; 23-03-06, 20:50.

Comment

• rogerer
                                • Oct 2005
                                • 100

Haledrevet mitt har 22 tenner, og hoveddrevet er hvitt.

Er det forresten noen som selger alt av Align-deler som poster hit til norge? drev i metall virker mer logisk enn plast.

Edit: Smeltet ja, det kan se sånn ut.
                                Last edited by rogerer; 23-03-06, 20:56.
                                R

Comment

Working...