Unconfigured Ad

Collapse

Hvilken haleservo bruker DU på din T-Rex?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • northwood
    • Nov 2005
    • 588

Hvilken haleservo bruker DU på din T-Rex?

Jeg er drittlei av å ha en HS50 på halen på min T-Rex, derfor skal jeg bestille en ny servo og vil gjerne høre hva dere bruker. Erfaringer og tips mottas med takk!

Har en G190 gyro som jeg _tror_ ikke støtter digitale servoer. Sitter jeg igjen med bare et alternativ da? Nemlig HS81 evt MG?

• Psyko-lefse
    • Feb 2004
    • 1438

Artig dette, skulle akkurat lage en tråd om dette selv, da min HS-50 tok kvelden.
    Først prøvde jeg med en HS-55, men den er ikke rask nok til jobben, så halen logret og var over alt under flyging. Har bestilt en HS-81, tror denne skal klare jobben fint, er nesten like rask som hs-50, og mye sterkere. Er også en av de servoene som blir anbefalt på utenlandske forum
    Morten Smøraas

Comment

• northwood
      • Nov 2005
      • 588

Regner med å havne på en HS81 jeg også, men det blir jo morsomt å høre hva andre benytter.

Mine HS-50 har vært for dårlige til halen synes jeg, og når jeg da i tillegg har knust begge i kræsj (begge vha. boomstrikes) blir det ikke så stort tap når jeg ikke likte den likevel...

Comment

• limvingen
        • Jan 2006
        • 210

Jeg er godt fornøyd med Dymond D54 - (5,4gr 0,10 sek/1,2kg @4,8V) på GY401. Var litt plaget med loggring til å begynne med, men dette forsvant da jeg fikk justert det mekaniske "perfekt".
        Knut Eirik Lyngmo

Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

Comment

• walker76
          • Nov 2005
          • 472

Bruker WP060BB og er så langt fornøyd..
          Gyroen er ein Futaba 240
          Last edited by walker76; 23-04-06, 15:26.
          Mvh:
          Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
          www.folgefonnrc.ning.com

MA X-Cell Fury Extreme 90
          Raptor 90 3D
          Raptor 50 Titan SE
          T-Rex500GF
          T-Rex450SE V1
          JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

Comment

• Lorents
            • Mar 2006
            • 348

Bruker GY 401 og HDS 877 - fungerer veldig bra. Holder også godt ved baklengsflyging.
            Hvor er lipoen din a?

www.airheads.no
            www.bmk-rc.com/

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Personlig syns jeg HS81 må være både unødvendig stor og kraftig for halen.
              Bruker WP060BB som funker bra.
              Første triks om det logrer er å sørge for at servoarmen ikke er for lang.
              0.5 cm fra senter til link feste skal gi nok utslag med atv på 100% og gyro limit på 100% om man har en 401. Dette gir også maks kraft.

Med 190/240 tviler jeg på at dere merker forskjellen i hastighet på servoene. Husk differansene er stort sett <1/10 sek...
              Det interessante må være kraft og at den tåler en smell.

Skal man ha noe mer enn en vanlig liten så må jo en digital være tingen. Enten den Lorents bruker eller en Futuba 9650.

Ute og gikk turen med din datter i dag Lorents?

Comment

• Lorents
                • Mar 2006
                • 348

Neida - med sønnen min Prøvde å slite han ut før 3-års bursdagsselskapet hans - funka ikke så værst det
                Hvor er lipoen din a?

www.airheads.no
                www.bmk-rc.com/

Comment

• northwood
                  • Nov 2005
                  • 588

Begynner å ta seg opp denne gamle tråden. Kjempeflott

Har fått skiftet til HS81 på min T-Rex, og med å gjøre det, kræsjet jeg også denne gang ved en høyfarts baklengs rett linje... Halen ga etter og dårlig stikkekontroll gjorde at kræsjen endte med et møte ca 10 cm inne i Moder Jord. Egentlig så gjorde det ikke så velldig mye, jeg hatet CDE-rammen, den var ikke særlig bra for skikkelig CCPM (syns jeg da). Skifter til HS65 (1,9 kg og 0,11 sek såvidt jeg kan huske) og karbonramme.

Comment

• Psyko-lefse
                    • Feb 2004
                    • 1438

Bruker kombinasjonen GY401 og HS81, den holder halen dønn i ro, ved hard pitching, under crossvind, og dårlige forsøk på baklengsflyging. Er strålende fornøyd med Trex'en no, endelig fått den til og fly sånn som jeg vil
                    Morten Smøraas

Comment

• northwood
                      • Nov 2005
                      • 588

Originally posted by Psyko-lefse
                      Bruker kombinasjonen GY401 og HS81, den holder halen dønn i ro, ved hard pitching, under crossvind, og dårlige forsøk på baklengsflyging. Er strålende fornøyd med Trex'en no, endelig fått den til og fly sånn som jeg vil

Vil du prøve å ta en "stallsving" i stor høyde? Det er ganske enkelt, sett Rexen i tail-in hover, drop nesen litt og hent opp så mye fart du klarer. Boost rett opp i så stor høyde du føler du har sjangs til å styre og slipp den bakover igjen akkurat samme veien som du kom, men prøv å lag større fart bakover enn tyngdekraften klarer.

Sendte meg i bakken med HS81...

Comment

• Psyko-lefse
                        • Feb 2004
                        • 1438

Det har jeg prøvd ja, uten store problemer.
                        Var det servoen som sviktet hos deg, eller gyroen som lagde kødd? Hvor høy gain har du?
                        Morten Smøraas

Comment

• ehaga
                          • Feb 2005
                          • 1173

Hei,

Kanskje litt "off-topic", men jeg hadde tidligere HS56 på hode på min CCPM. Men så fikk jeg et glimrende tilbud om å bytte ut til HS65. Her ser kassa mer ut som på HS50 - men spesifikasjonene ligner mer på HS56.

Men etter å ha montert disse var jeg nødt å bruke expo for at den ikke skulle bli for kjapp. I tilllegg endte jeg opp med å sette på Zoom sine paddles for at den skulle bli mer stabil.

Er dette hva andre har opplevd også når det gjelder HS65.
                          - Erik -

------------------------------------------
                          Logo 600SX + 6003D
                          Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• sjaa
                            • Feb 2006
                            • 601

Jeg bruker Waypoint 068PB, den er noe raskere enn 060BB som Tintin nevner.

Har imidlertid hatt en del trøbbel med rexen (se egen tråd om statisk/cut-off) så jeg kan ikke si noe om hvor godt/dårlig den evt fungerer; men det er IKKE halen som har voldt meg problemer
                            Mvh
                            JoE
                            Agder Modellflyklubb

Comment

• Tintin
                              • Jan 2005
                              • 4631

Oups, sorry, så nok ikke nøye etter på pjokken.

Comment

Working...