Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Jeg er drittlei av å ha en HS50 på halen på min T-Rex, derfor skal jeg bestille en ny servo og vil gjerne høre hva dere bruker. Erfaringer og tips mottas med takk!
Har en G190 gyro som jeg _tror_ ikke støtter digitale servoer. Sitter jeg igjen med bare et alternativ da? Nemlig HS81 evt MG?
Artig dette, skulle akkurat lage en tråd om dette selv, da min HS-50 tok kvelden.
Først prøvde jeg med en HS-55, men den er ikke rask nok til jobben, så halen logret og var over alt under flyging. Har bestilt en HS-81, tror denne skal klare jobben fint, er nesten like rask som hs-50, og mye sterkere. Er også en av de servoene som blir anbefalt på utenlandske forum
Regner med å havne på en HS81 jeg også, men det blir jo morsomt å høre hva andre benytter.
Mine HS-50 har vært for dårlige til halen synes jeg, og når jeg da i tillegg har knust begge i kræsj (begge vha. boomstrikes) blir det ikke så stort tap når jeg ikke likte den likevel...
Jeg er godt fornøyd med Dymond D54 - (5,4gr 0,10 sek/1,2kg @4,8V) på GY401. Var litt plaget med loggring til å begynne med, men dette forsvant da jeg fikk justert det mekaniske "perfekt".
Personlig syns jeg HS81 må være både unødvendig stor og kraftig for halen.
Bruker WP060BB som funker bra.
Første triks om det logrer er å sørge for at servoarmen ikke er for lang.
0.5 cm fra senter til link feste skal gi nok utslag med atv på 100% og gyro limit på 100% om man har en 401. Dette gir også maks kraft.
Med 190/240 tviler jeg på at dere merker forskjellen i hastighet på servoene. Husk differansene er stort sett <1/10 sek...
Det interessante må være kraft og at den tåler en smell.
Skal man ha noe mer enn en vanlig liten så må jo en digital være tingen. Enten den Lorents bruker eller en Futuba 9650.
Begynner å ta seg opp denne gamle tråden. Kjempeflott
Har fått skiftet til HS81 på min T-Rex, og med å gjøre det, kræsjet jeg også denne gang ved en høyfarts baklengs rett linje... Halen ga etter og dårlig stikkekontroll gjorde at kræsjen endte med et møte ca 10 cm inne i Moder Jord. Egentlig så gjorde det ikke så velldig mye, jeg hatet CDE-rammen, den var ikke særlig bra for skikkelig CCPM (syns jeg da). Skifter til HS65 (1,9 kg og 0,11 sek såvidt jeg kan huske) og karbonramme.
Bruker kombinasjonen GY401 og HS81, den holder halen dønn i ro, ved hard pitching, under crossvind, og dårlige forsøk på baklengsflyging. Er strålende fornøyd med Trex'en no, endelig fått den til og fly sånn som jeg vil
Bruker kombinasjonen GY401 og HS81, den holder halen dønn i ro, ved hard pitching, under crossvind, og dårlige forsøk på baklengsflyging. Er strålende fornøyd med Trex'en no, endelig fått den til og fly sånn som jeg vil
Vil du prøve å ta en "stallsving" i stor høyde? Det er ganske enkelt, sett Rexen i tail-in hover, drop nesen litt og hent opp så mye fart du klarer. Boost rett opp i så stor høyde du føler du har sjangs til å styre og slipp den bakover igjen akkurat samme veien som du kom, men prøv å lag større fart bakover enn tyngdekraften klarer.
Kanskje litt "off-topic", men jeg hadde tidligere HS56 på hode på min CCPM. Men så fikk jeg et glimrende tilbud om å bytte ut til HS65. Her ser kassa mer ut som på HS50 - men spesifikasjonene ligner mer på HS56.
Men etter å ha montert disse var jeg nødt å bruke expo for at den ikke skulle bli for kjapp. I tilllegg endte jeg opp med å sette på Zoom sine paddles for at den skulle bli mer stabil.
Er dette hva andre har opplevd også når det gjelder HS65.
- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Jeg bruker Waypoint 068PB, den er noe raskere enn 060BB som Tintin nevner.
Har imidlertid hatt en del trøbbel med rexen (se egen tråd om statisk/cut-off) så jeg kan ikke si noe om hvor godt/dårlig den evt fungerer; men det er IKKE halen som har voldt meg problemer
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment