Unconfigured Ad

Collapse

Fordelen med CCPM mixing?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samen36
    • Nov 2005
    • 147

Fordelen med CCPM mixing?

Hei. Jeg har kjøpt meg en t-rex xl ccpm, men lurer på hva som egentlig er fordel, eller ulempe med dette? Fordel i forhold til vanlig XL osv. Har hs-55 servoer overalt, og lurer på om detter er greie servoer?

mvh Gard
    Gard Haug
    T-rex 600n Pro
    DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Fordelen med elektronisk CCPM er at du får mindre slakk og lavere vekt, pluss at belastningen fordeles på flere servoer i alle hovedrotor-funksjonene. Ulemper er en kobling mellom cyclic og collective når man har mye collective utslag, og at man kan får problemer med at servoene ikke har nøyaktig lik hastighet eller vandring.

Kan ikke kommentere på de servoene da jeg ikke har prøvd selv.
    Last edited by tahustvedt; 21-03-06, 19:22.

Comment

• samen36
      • Nov 2005
      • 147

Hei.

takk for svar. Noe greie på Servoene da? Også er det Align sin 25A esc. Har lagt den inne i kroppen (under vifta) for maksimal kjøling. Har hørt at det kan være et problem at den plutselig kutter? Noe jeg bør være oppmerksom på her?

mvh Gard
      Gard Haug
      T-rex 600n Pro

Comment

• Psyko-lefse
        • Feb 2004
        • 1438

Bruker HS-55 selv på min Trex CCPM, og de duger fint de. Men jeg skal ikke nekte for at jeg går i tanker om og oppgradere til HS-65HB, da jeg føler 55 blir litt "pinlgete". Dessuten passer de ikke helt til den ramma jeg har nå.
        Morten Smøraas

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Originally posted by samen36
          Har hørt at det kan være et problem at den plutselig kutter? Noe jeg bør være oppmerksom på her?

mvh Gard
          Det gjelder ikke alle, ser ut til at det stort sett kun gjelder nyere esc'er med kjøleribbene limt på krympeplasten. Ikke det at det nødvendigvis er årsaken men det ser ut til å være en fellesnevner.

Comment

• samen36
            • Nov 2005
            • 147

hei

jeg har kjøleribbene limt utenpå krympestrømpa. Hva bør jeg gjøre?

mvh Gard
            Gard Haug
            T-rex 600n Pro

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Det finnes en bruksanvisning for å flytte den på Runryder men jeg vet ikke om det løser problemet, det tror jeg ingen gjør riktig enda..om den ikke kutter så er det ingen ide å gjøre noe som helst.

Comment

• Psyko-lefse
                • Feb 2004
                • 1438

Her er ihvertfall guiden for og flytte den, har gjort det på min 35A. Kan ikke uttale meg om det virker, men har ikke hatt noe kutt enda (kun hovret en pakke på den nye esc'en)

Morten Smøraas

Comment

• samen36
                  • Nov 2005
                  • 147

Hei

hehe, det ser lit avansert ut for meg nå, så jeg får bare teste heliet helt til den kutter (om den kutter), så får jeg se hva jeg gjør, vis den kutter. tror dere det er noen ide å legge regulatorn inni kroppen (under vifta). Eller er det egentlig ikke så mye mer kjøling jeg får ut fra det?

mvh Gard
                  Gard Haug
                  T-rex 600n Pro

Comment

• esmel
                    • Dec 2004
                    • 2830

Har hatt noen hs-55 og noen har fungert som de skal mens andre har blitt slarkete og startet å bevege seg på en slik måte at jeg har kassert de...
                    Har flydd noen turer med hs-56 i min og de fungerte fint. Mye raskere og virker mye mer solid enn hs-50. Har brukt de i ccpm oppsett og det har ikke bydd på noen problemer mtp. ulik hastighet på servoer osv.
                    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

Working...