Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei. er det noen inntillinger som kan bli gjort på denne? kan noen fortelle meg hvordan jeg gjør det? Er det normalt at motoren begynner å "pulse" når batteriet begynner å bli tomt? går det ikke ann å stille inn en "soft end" eh.
mvh Gard Haug
Gard Haug
T-rex 600n Pro
DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco
Ja pulsing er normalt når "battery protection" slår inn.
Nei det finns ikke noen soft innstilling men derimot bare en bra løsning og det er å aldri fly til den slår inn. I beste fall så har du da nemlig 8.82 volt på pakka når den slår inn, i verste fall 7,56 volt eller mindre. Uansett hva den er satt til 60,65 eller 70% så er du under den absolutt anbefalte minimumsgrensen på 3 volt/celle og langt under anbefalt minimum rundt 3.2-3.3 volt/celle.
Bruker timer og slutt i tide eller kjøp en lipoalarm om du vil at batteriene dine skal vare mer enn 20-30 runder.
Hei. Synes det var lit rart når jeg var ute å fløy i dag. For det kom plutselig en sånn "pulsing" altså at motrn stoppet, men dette var før batteriet var utladet. Er det dette som er et problem med denne type reg?. Heliet gikk i bakken fra ca en halv meters høyde. Regulatorn var ikke varm i det hele tatt, siden det er kaldt ute.
mvh Gard Haug
Gard Haug
T-rex 600n Pro
Ett problem er at motoren stopper noen sekunder og så kommer på og virker igjen. Dette tror jeg enda det ikke finnes en fasit til.
Så er det det jeg oppfatter som pulsing, at kraften reduseres, kommer tilbake, reduseres igjen, kommer tilbake osv.
Her finns det vel 3 muligheter.
Tomt batteri
Governor mode innkoblet med for lav throttle kurve
For varm esc.
Det siste sier du ikke er et problem.
Du sier batteriene ikke er tomme, hvordan har du sjekket dette? Volt?
Når pulser det, har du flydd lenge før det skjer?
Har du gov mode innkoblet?
Soft start?
Hei. Er ganske sikker på at batteriene ikke er tomme, for jeg kunne fly ganske lenge etter at pulsingen skjedde. Det var rundt -2 grader ut, og jeg kjente på regultoren og den var ikke varm. Det er vel ikke governor på den vanlige 25A escen fra Align som er standard? Ja jeg kjører soft start.
mvh Gard
Gard Haug
T-rex 600n Pro
Så vidt jeg husker så begynte den å pulse plutselig. Er ikke sikker på om det var en eller flere, for den gikk i bakken på første. skal ut å teste etterpå, kanskje du kan hjelpe meg lit med denne også: http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=10934
Gard Haug
T-rex 600n Pro
Det er litt viktig om det er en kutt og då kommer den tilbake eller om det fortsetter av/på som sagt.
En kutt er muligens interferens. Leste en som ble kvitt sine ved å flytte komponeneter, noen sier det hjelper med antistatisk spray på halebeltet, jeg har jordet bommen mot rammen som også er vanlig, pcm mottaker sier noen hjelper og andre igjen den der spectra/spectrum radioen (Husker ikke hva som er Hitec og hva som er den andre)
Det skjer i allefall for mange, særlig med SE'n og med både Align/CC og Kontronik esc'er har jeg fått med meg.
Men nå må jeg ut å fly litt, det står et par Rexer ute i gangen og venter
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment