Unconfigured Ad

Collapse

T-rex SE og gyro inst

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Holger
    • Feb 2006
    • 734

T-rex SE og gyro inst

Hei

Har slitt med smålogring på halen til T-rex'n min. Bruker en GY401 gyro sammen med en HS50 servo. ulelink i begge ender og hele overføringen glir lett.
    Hva skal delay være stillt inn på på gyro, når jeg bryker gyro innst på min Optic radio? Eller skal delay, slik jeg mistenker, være satt til null på selve gyroen?
    Har ikke forsøkt enda, da den er nede for halereimbytte....tenkte jeg kunne slenge inn en fråga her sålenge
    Anders Bruneberg
    Raufoss
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Du bør nok kanskje ha noe delay, gyroen din er raskere til å oppdatere deg enn servoen. Prøv med 20-25 ett sted og se om det hjelper. Ingen delay brukes helst med gode digital servoer.

Kort servoarm kan også hjelpe. 1/2 cm fra senter til link er nok for fullt halerorsutslag. For høy gain gir også logring så det kan være så enkelt som det. (du sier ikke noe om hva du bruker)

Comment

• Holger
      • Feb 2006
      • 734

Gyro gain på sender er 74%, Delay på gyro er ca 75%. 11mm fra kule til servo senter
      Anders Bruneberg
      Raufoss

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Virker som kanskje litt høy gain, i alle fall med så stor avstand fra senter til link, prøv innerste hull.
        75 delay må være alt for mye.

Comment

• Explorer
          • Jun 2004
          • 139

Originally posted by Holger
          Gyro gain på sender er 74%, Delay på gyro er ca 75%. 11mm fra kule til servo senter
          Synes ikke du hadde så veldig mye gain igrunn, jeg flyr min XL med 85% gain innstilt på senderen (Optic 6).
          Bruker også HS-50 på hale, og er fornøyd med det. Hadde delay på 50%, og det fungerte forsåvidt fint. Problemet med det er at halen vrir seg endel rundt (ca 50 grader vil jeg tro) når jeg gir full pitch og gass på den. Har justert delay ned til 25%, men har ikke hatt mulighet til å teste det enda. Får se om jeg ikke får gjort det iløpet av natten..
          -
          Jan-Ove Sandnes

Modeller:
          Align Trex 600E Pro (Vbar)
          Align Trex 450 Pro (Vbar)
          MPX Funjet
          MPX Dogfighter
          Hotliner i bestilling...

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Grunnen til at jeg sier litt høy gain er at man neppe trenger den så høy for å få halen til å holde godt. 85% trengs i alle fall ikke.
            Unødvendig høy gain gir haleservoen mye ekstra å jobbe med så den slites fortere.

Nå gjelder det å holde tunga rett i munnen når det gjelder %-en på skjermen og hva det betyr for servoen. En innstilt gain på 85% kan bety 70% reellt...

Comment

• Psyko-lefse
              • Feb 2004
              • 1438

Originally posted by Explorer
              Synes ikke du hadde så veldig mye gain igrunn, jeg flyr min XL med 85% gain innstilt på senderen (Optic 6).
              Bruker også HS-50 på hale, og er fornøyd med det. Hadde delay på 50%, og det fungerte forsåvidt fint. Problemet med det er at halen vrir seg endel rundt (ca 50 grader vil jeg tro) når jeg gir full pitch og gass på den. Har justert delay ned til 25%, men har ikke hatt mulighet til å teste det enda. Får se om jeg ikke får gjort det iløpet av natten..
              Prøv og skru av delay helt, HS-50 er en såpass rask servo at du sikkert ikke trenger det. Hvis den slår litt fram og tilbake med halen etter en piruette, da justerer du delay'en bittelitt opp.
              Morten Smøraas

Comment

Working...