Unconfigured Ad

Collapse

ESC til T-rex xl!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rossi
    • Feb 2006
    • 145

Hei
    Jeg har samme problem med SE modellen, men ikke xl`en. Alt er likt satt opp. Samme radio/mottaker/servo/ESC/motor. XL`en er oppgradert til SE men mangler bling i halen, alu lagerbukker og alu holder for bom/drev for belte.
    Hitec Optic radio og electron 6 mottaker. Hitec HS50/55 servoer. Prøvde regulatoeren fra XL`en i SE modellen, samme resultat. Store kutt etter kraftige pådrag. Forskjellen mellom de to modellene er svært liten men utgjør stor forksjell. Men hva?????
    Alt kommer ned....

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

430 motoren i begge ?
      Gull eller sølv endestykker på motoren(e)?
      Metall drev til halebelte på begge? (ingen?)

Jeg fikk disse kuttene da jeg begynte med 430 motoren med en regulator som har funket fint siden 2004.

Det er en vesensforskjell med og uten aluen som er i SE ramma. Med dem så er heliet strømledende fra forrerst til bakerst via beltet noe det ikke er med plast i cf ramma. Halebommen er i utgangspunktet isolert fra blokkene ved at den er lakket. Om man har metalldrev til halebeltet så overføres potensialet fra halebeltet til hele ramma mens bommen vil ha et annet.
      Jeg hadde ikke dette problemet de første gangene jeg prøvde 430'n og da hadde jeg plastdrev men jeg tror ikke jeg ga full throttle noen gang da.

Skal prøve å forbinde bommen med lagrene til haledrevet som jeg har gjort på XL'en.

Comment

• Rossi
        • Feb 2006
        • 145

430 motoren med gull lok i begge. Har gjordet alu bom med bling innfestning og derfa til negativ på batteri (SE). Plast drev til beltet på begge. Det kan virke som om alu blingen som er ekstra på SE modellen er årsaken til forstyrrelsene. Eller kan det være carbon bommen?
        Alt kommer ned....

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Neppe carbon bommen alene i alle fall, jeg har hatt en på en av mine i lang tid og hadde ingen problemer før 430 motoren kom på plass.
          Ja det ser ut til at de med alu blokker er mer plaget.

Fikk en 430 med sølv lokk i går, får teste den og se om det er motoren som er problemet.

Comment

• samen36
            • Nov 2005
            • 147

hei.

I dag har jeg vært ute å flydd. må bare si at den flyr utrolig fint. Jeg fikk en liten "glitch" på ca 0,5sek nesten med en gang. Så fløy jeg kjempefint til nesten pakken var tom. Da fikk jeg en tilsvarende glitch på ca 0,5sek. Før jeg fikk den siste glitchen stilte jeg turtal endel ned. Kanskje dette kan ha noe med det å gjøre? Hadde vært moro å få den glitchfri fordi den flyr utrolig bra ellers!. (har nå regulator og mottaker på hver sin side). Har antenna rett bak til halefinna og nesten opp til mitten igjenn. Altså dobblet, men antenna er så lang så jeg vet ikke hva ellers jeg skal gjøre!?..

mvh Gard h
            Gard Haug
            T-rex 600n Pro
            DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco

Comment

• samen36
              • Nov 2005
              • 147

også

regulatoren var lonka.
              Gard Haug
              T-rex 600n Pro

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

Du kan gjøre sånn:

Men det er ingen som anbefaler det da det sies å gi redusert rekkevidde.
                Foreløpig er den tydeligvis redusert fra "langt utenfor synsvidde" til omtrent "nesten så heliet syns" avstand så jeg har ikke bekymret meg all verden og flyr glitch fritt av hjertens lyst.

Kombinert med kort gummipisk på senderen så er man dog nede på "vanskelig å se hva som er bak og frem" så det egner seg best inne.

Comment

• Psyko-lefse
                  • Feb 2004
                  • 1438

Bruker samme metode som Tintin, fungerer utmerket
                  Morten Smøraas

Comment

• sjaa
                    • Feb 2006
                    • 601

Har brukt samme variant, men fikk en krasj etter kraftige radioforstyrrelser. Vet ikke om dette er årsaken, men ville bare nevne det.
                    Skal rekkeviddeteste med og uten så ser jeg hvordan det slår ut..
                    Mvh
                    JoE
                    Agder Modellflyklubb

Comment

• samen36
                      • Nov 2005
                      • 147

.

Skal prøve det! fløy en tur i dag med en glitch på ca 0,5 sek. Takk for tips.

mvh Gard
                      Gard Haug
                      T-rex 600n Pro

Comment

Working...