Unconfigured Ad

Collapse

Rekkevidde på Blade Cp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • filtvet
    • Apr 2006
    • 90

Rekkevidde på Blade Cp

Noen som har en idé om hva normal rekkevidde skal være på en Eflite Blace CP?

Tok en liten flytur i dag. Kom tydeligvis for langt unna (ca. 60m) i full fart forover og plutselig ville den ut og fly på egenhånd... Null effekt på stikkene.

Før denne turen har jeg kun flydd på små områder, noe som funka bra.

Blir den bedre med en JR/Futaba sender?
  • ThomasB
    • Aug 2004
    • 1305

regner med du rekkevidde test før du tok av fra bakken? 20-30 meter med antenna nede BØR du ha, også på disse småtassene.
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

Comment

• filtvet
      • Apr 2006
      • 90

Etter krasjet hadde jeg kun 2-3 m rekkevidde med antenne nede og litt lenger ute. Merkelig. Så ikke ut til å være noe radioforstyrrelser....

Comment

• filtvet
        • Apr 2006
        • 90

Ny test hjemme i dag. Max 3 m med antenne helt inne og 10 m helt ute før servoene knirker...

Synd. Er dette en garantisak, tro? Den flyr jo helt greit, selv i litt vind. Men synes delene er for dyre. Må kjøpe hele drevet + aksel på hovedrotoren. På t-rex kan jeg kjøpe 6 aksler for samme pris....

Går nok for en T-rex se

Comment

• ThomasB
          • Aug 2004
          • 1305

tror n ok at 4-1 boksen din har fått seg en smell, du kan prøve å få det på garantien. noen har nok fått det, andre ikke.
          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
          www.airheads.no

Comment

• filtvet
            • Apr 2006
            • 90

Skal prøve. Det lønner det seg vel ikke å bytte ut den (1000,- ?)

Comment

• filtvet
              • Apr 2006
              • 90

Originally posted by filtvet
              Skal prøve. Det lønner det seg vel ikke å bytte ut den (1000,- ?)
              Var innom forhandler i går. Testet heliet ute, og det er max 3m rekkevidde med antennen nede. De hadde ingen god forklaring annet at det bare var så dårlig.

Det funker så lenge jeg hovrer og flyr nær meg. Styr unna, spør du meg! Nå blir det trex med rekkevidde!

Comment

• bth
                • Dec 2003
                • 1638

Originally posted by filtvet
                Var innom forhandler i går. Testet heliet ute, og det er max 3m rekkevidde med antennen nede. De hadde ingen god forklaring annet at det bare var så dårlig.

Det funker så lenge jeg hovrer og flyr nær meg. Styr unna, spør du meg! Nå blir det trex med rekkevidde!
                Mulig du har fått et brudd i mottagerantenna.
                Ta antenna inne på senderen og gå til du mister kontakt.
                Prøv så og dytte inn motagerantenna ved utgangen av mottageren og se hva som skjer.

Vet ikke hvordan senderen er, men skru den opp og sjekk om det er en ledning fra kretskort til senderantenne, og om det er noe løst der.

Hadde vært greiest å prøve med en sender og mottager på samme kanal for å finne ut om feilen ligger hos senderen eller mottageren.
                Bfight 210
                De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                Phoenix RC Club

Comment

• filtvet
                  • Apr 2006
                  • 90

Blade CP avgikk med døden etter en litt for vågal loop. Gidder ikke fixe en så dårlig maskin. Det lønner seg ikke. Servoer, sender og mottaker ble bevart for ettertiden

PS! Hvis noen er int. i 2x 3s lipo-pakker: ta kontakt.

Comment

Working...