Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro.

    Regna nettopp på flytid etter å ha lada batteriet. Fant ut at jeg kunne få 8 min og 56 sek ved hovring.

    Motor: 430XL 3700kv.
    Batteri: Align 11,1V 2100mAh 22C.
    3xHS-65HB.
    1xHS81-micro.
    GY401.
    Rotorblader: Align 325 PRO, treblader.
    Vekt: 773g.

    Er det jeg som er helt på bærtur?
    Mathias
    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

    Comment


    • Nei tror ikke det .
      Får ca 7 minutter med 1800mah, dog med 3200 motoren
      med hilsen Arvid

      Comment


      • angående "kjekt å vite":

        Gode karbonfiberblader, som koster halvparten av Align's 325 carbon-blader: http://www.helihobby.no/product_info...products_id=52

        Uorginale hovedakslinger finnes, og koster lite, og gjør samme jobben.
        http://www.helihobby.no/product_info...products_id=66

        Comment


        • Har kjøpt meg 450S CF, er det noen som har erfaringer med denne?
          På post nr. 2 i denne tråden står det er det en link til byggevideoer av Bob, men linken ser ut til å være død. Finnes de enda en plass?
          Mvh
          Arthur Olaisen

          Don't forget the Loctite, Bob

          Comment


          • Trex 450s CF

            Originally posted by ar0ma View Post
            Har kjøpt meg 450S CF, er det noen som har erfaringer med denne?

            På post nr. 2 i denne tråden står det er det en link til byggevideoer av Bob, men linken ser ut til å være død. Finnes de enda en plass?
            Hallo. Har akkurat kjøpt meg akkurat samme helikopteret og er veldig spent på hvordan dette er jeg også.
            Har hatt en 450XL fra før som fungerte meget greit,men det er vel en del endringer fra denne modellen til CF utgaven.
            Vært artigt og sett den videoen ja

            Du får lykke til.
            Takk for deeeeeee

            Mvh Pål Jonny

            Comment


            • Originally posted by ar0ma View Post
              Har kjøpt meg 450S CF, er det noen som har erfaringer med denne?
              På post nr. 2 i denne tråden står det er det en link til byggevideoer av Bob, men linken ser ut til å være død. Finnes de enda en plass?
              Her: Trex 450 SE and general build videos are here - HeliFreak
              Mathias
              Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

              Comment


              • Takk Mathias, de der er gull! Lykke til, til deg også JR DUDE Har allerede kjøpt meg en del reservedeler. Har ikke fått helikopteret enda, men må jo være beredt!
                Gleder meg til å kjenne lukten av fersk T-Rex steik.
                Last edited by ar0ma; 12-12-07, 20:14.
                Mvh
                Arthur Olaisen

                Don't forget the Loctite, Bob

                Comment


                • Originally posted by ar0ma View Post
                  Har kjøpt meg 450S CF, er det noen som har erfaringer med denne?
                  På post nr. 2 i denne tråden står det er det en link til byggevideoer av Bob, men linken ser ut til å være død. Finnes de enda en plass?
                  Sorry at linken er død, skal ta å oppdatere de første postene litt iløpet av julen
                  Send gjerne forslag på PM
                  Morten Smøraas

                  Comment


                  • Oppgradering av t-rex 450 seV2...

                    Hei,
                    Har i det siste tenkt på å kjøpe meg en t-rex 450. Om det blir s versjonen eller se vet jeg ikke helt enda. Men viss det er vert i å invistere i en se v2, blir det nok den.

                    Men det er jo egentlig ikke vits i å kjøpe en se, viss en "må" oppgradere den enda mer. Ser at dere har satt på "bling" på halen fra MH, og at det ble mye bedre. Er det bare på den gamle se`en det var "nødvendig"? Det blir altså ikke aktuelt å bytte haleparti på en v2?

                    Det er også snakk om at aludelene fra align blir slarkete. Er det også forbedret på V2 utgaven?
                    - Spektrum dx7

                    - T-rex 450 seV2
                    - Futaba 401+s9257
                    - 3stk JR ds285, swash
                    - Align 430XL+align 35A esc

                    - T-rex 600N super pro
                    - spartan 760+futaba BLS253
                    - s9252, swash
                    - 9254+align gov, throttle
                    - Os. 50 hyper

                    - GWS slow stick

                    Hilsen Jon Kristian

                    Comment


                    • En V2 er egentlig ferdig blingset Du trenger ikke å kaste bort penger på å oppgradere en bestemt del før den er stykker.

                      Kan egentlig ikke si at en fabrikant er bedre en andre. Finnes fordeler og ulemper, men alle delene blir sliten med tiden og slark oppstår. Har prøvd mange forskjellige mekanismer i min modell og alle har tatt kvelden. Helikopteret oppfører seg ikke noe nevneverdig forskjelig med driverse deler fra ulike fabrikanter. Align sine deler funker som regel best og er de med størst driftsikkerhet. Holder meg til Align nå pga pris og kompatibelteten.

                      Unntakene er hjulelagrene, rotorblader og paddlene. Men er du en nybegynner så vil det gå langt tid og mange krasj før du merker forskjellen.
                      Om det ikke er en bestemt egenskap eller løse et bestemt problem du søker etter er rådet mitt til deg: Hold deg til orginalen

                      For en som er nybegynner kan det lønne seg å skifte ut det orginale landingsunderstellet da nybegynnere har en tendes til brekke dem med katastrofale følger.

                      Walter
                      Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                      walter@retlaw.no

                      Comment


                      • Originally posted by retlaw View Post
                        For en som er nybegynner kan det lønne seg å skifte ut det orginale landingsunderstellet da nybegynnere har en tendes til brekke dem med katastrofale følger.

                        Walter

                        Her er det jeg flyr med: http://www.helihobby.no/product_info...products_id=45

                        det fjærer istedet for å brekke, og har reddet meg fra knekt understell, og derfor rotor i bakken, flere ganger.
                        Last edited by HeliDude; 31-12-07, 00:51.

                        Comment


                        • hei har fått min trex 450 s i dag er helt ny innen heli,kun fly fra før.så er det noen ting jeg lurer på som jeg tenkte jeg kunne spørre om her.jeg må jo ha meg en gyro,har sett på gy 401 tror det blir denne.denne og servoer har jeg tenkt og handle fra tower hobbies.det er ikkje noe forskjell på gyroene i usa eller di som selges her til lands?slik som at i usa bruker dem jo 70mhz på¨motagere.kan jeg bruke strømforsyning fra lipopakka til gyroen?jeg mener og ha lest at den skal ikkje over 6volt.nå spør jeg sikkert i granskauen dumt men man må spør for og få svar!!
                          mvh jan sigurd røyseland

                          Comment


                          • Originally posted by jansr View Post
                            hei har fått min trex 450 s i dag er helt ny innen heli,kun fly fra før.så er det noen ting jeg lurer på som jeg tenkte jeg kunne spørre om her.jeg må jo ha meg en gyro,har sett på gy 401 tror det blir denne.denne og servoer har jeg tenkt og handle fra tower hobbies.det er ikkje noe forskjell på gyroene i usa eller di som selges her til lands?slik som at i usa bruker dem jo 70mhz på¨motagere.kan jeg bruke strømforsyning fra lipopakka til gyroen?jeg mener og ha lest at den skal ikkje over 6volt.nå spør jeg sikkert i granskauen dumt men man må spør for og få svar!!
                            Grattis med heli.

                            401 er en grei gyro. Fungerer for de flest og er lett og sette opp. Ingen problem å kjøpe denne i USA. 70 Mhz, 35 Mhz eller 2.4 Ghz er frekvensen mellom radio og mottaker og spiller derfor ingen rolle i forhold til gyro/servo. Men om du sparer så mye på det vet jeg ikke.

                            Lipo batteriet kobles inn i regulatoren. Regulatoren kobles direkte inn i motoren og en ledning inn i mottakeren (kanalen for throttle). Dermed for mottakeren strøm og kan "fore" alle servoer inkl. gyro. Via throttle-kanalen vil regulatoren bli styrt i forhold til hvor mye "power" den skal gi til motoren.
                            - Erik -

                            ------------------------------------------
                            Logo 600SX + 6003D
                            Logo 400SE

                            Futaba 18MZ

                            Comment


                            • skjønner.kan det være lurt med en lipo alarm på heliet?eventuelt hvilken er brukbar?gleder meg til og komme igang.har fått satt sammen kulelinkene og litt forskjellig.er jo ikkje mye og bygge på en arf.en kamerat av meg har også en trex 450,så på han sitt at det var kjøler på motoren hans.er dette noe jeg også burde skaffe meg?skal få trent mye på aerofly først det vet jeg.simtrening er lurt.jeg burde vel også få en som har skikkelig peiling til og sette opp stikka mi og få litt veiledning angående oppsett av radio og heli.vi er ferske på heli både meg og kameraten min.men dette blir nok skikkelig gøy når vi kan begynne og hovre litt.
                              mvh jan sigurd røyseland

                              Comment


                              • Originally posted by jansr View Post
                                var kjøler på motoren hans.er dette noe jeg også burde skaffe meg?
                                På min 430XL 3700kV er ikke dette nødvendig. Går meget kjølig og fint. Men så kommer det an på flystil da - Jeg er ikke den som belaster motoren mest for å si det sånn... Hadde det vært Bjørn Tore Szabo ( ) foran senderen, så kan det hende at dette hadde blitt nødvendig.
                                Last edited by Mathias; 05-01-08, 21:15.
                                Mathias
                                Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                                Comment

                                Working...
                                X