Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • scorpion har visstnok en motor som er like hvass, men ikke blir så varm...
    Husker ikke hva den heter , men et søk på rr eller helifreak gir deg nok svar
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

    Team Visa...

    Comment


    • Readyheli har -8 og -6 motoren, -6 motoren regnes vel som hakket vassere en 430XL motoren. Har selv luktet litt på denne, ryktes å være sykt mye motor for pengene.

      Comment


      • readyheli.com - Dette nettstedet er til salgs! - readyheli Ressurser og informasjon

        readyheli.com - Dette nettstedet er til salgs! - readyheli Ressurser og informasjon

        HK2221-6 skal visstnok være den kvasseste i Scorpion-serien med 4400kV. Etter følger 8'ern som har en lavere kV-verdi (3595), men som skal produsere mer enn nok "torque". 6'ern er litt hardere på batteriene enn 8'ern.
        Mathias
        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

        Comment


        • Nå var du kjappere enn meg Hanzo.
          Mathias
          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

          Comment


          • Billig var den Å .. Gleder meg til neste lønning. Takk for tipset
            Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

            walter@retlaw.no

            Comment


            • Scorpion Motor

              Fikk testet HK2221-6 V2 Scorpion motoren i dag. 450 var helt nydelig i luften. Selv om det blåste litt så oppførte helikoptret seg nesten like stabilt som 600 og den har massevis av krefter til avansert 3D.

              Fikk aldri målt turtalet da etter ca 3 min med 3D hørte jeg et lite puff og så helikopteret eksplodere i lufta. Mistenker at de det var batteri stroppen som ga etter da jeg fant denne delt i to. Halen, kroppen og batteriet lo alle spredt på jordet ca. 10m fra hverandre. Det var nesten ikke et eneste kjennbare del igjen canopyen. Aldri sett en i så mange biter før. Var tøft å se på i allfall.
              Regnet headspeed til ca. 3800 rpm ved 100% throttel. Jeg kjørte govenor på 90% throttel og regner med at jeg lo på ca. 3500 etter lyden og erfaring.

              Nå i etter klokskap så lurer jeg på om turtallet blir alt for voldsom for 450`n? Mener å ha sett 4S oppsett med enda høyere turtall på en standard 450/V2. Erfaringer??
              Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

              walter@retlaw.no

              Comment


              • Driver nå å setter sammen mitt splitter nye 450 SE V2. Byggingen går veldig fint, men nå lurer jeg på hvor langt ute på servohornet det lønner seg å feste kula. Har satt den 10 mm fra senter nå, men da går link-armene veldig skrått fra swash. Den bakre har en fin linje rett ned, men er litt usikker på om det har noen betydning... håper på svar kjapt, da det var alt for mange sider, for en utålmodig sjel, på denne tråden for å begynne å lete
                Atle Østereng
                Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                Msn: a_ostereng@hotmail.com

                T-rex 450 SE V2
                Spektrum DX7
                GY401 m/S9257
                3 x HS-65MG

                Comment


                • Originally posted by Atle View Post
                  Driver nå å setter sammen mitt splitter nye 450 SE V2. Byggingen går veldig fint, men nå lurer jeg på hvor langt ute på servohornet det lønner seg å feste kula. Har satt den 10 mm fra senter nå, men da går link-armene veldig skrått fra swash. Den bakre har en fin linje rett ned, men er litt usikker på om det har noen betydning... håper på svar kjapt, da det var alt for mange sider, for en utålmodig sjel, på denne tråden for å begynne å lete
                  hehe..den skal vere LITT skrå bakover(noe med geometrien). Ikke sånn kjempe. Står det ikke i manualen?
                  Go Lower! Lower.... To Low!

                  Comment


                  • Den bakre er litt skrå bakover nå, men tror jeg skal flytte alle ett hakk utover for å få litt mer utslag, så kan jeg heller ta det inn på radioen om det blir for mye. Men da vil den bakre linkarmen stå litt framover egentlig... fra topp til bunn

                    Står ikke noe i manualen om det, men ser nå på tegningen at den bakre linken heller litt framover, fra topp til bunn
                    Last edited by Atle; 09-03-08, 19:50.
                    Atle Østereng
                    Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                    Msn: a_ostereng@hotmail.com

                    T-rex 450 SE V2
                    Spektrum DX7
                    GY401 m/S9257
                    3 x HS-65MG

                    Comment


                    • I utgangspunktet, så bør alle linkene være i lodd når servoene er i midtstilling
                      Hilsen Rune Marcussen

                      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                      JR DSX9

                      Fitjar Modellflyklubb
                      ---------------------------------------------------------------------------
                      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                      Comment


                      • Har flytta de ett hull ut nå, og det ser bra ut. alle er temmelig loddrette, og utslaget ser bra ut. Nå gjelder det bare å søke seg fram til hvilken vei gyroen skal sitte...

                        Blir forresten motoren så varm at det er fare for å ødelegge ledninger som ligger inntil?
                        Last edited by Atle; 09-03-08, 23:12.
                        Atle Østereng
                        Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                        Msn: a_ostereng@hotmail.com

                        T-rex 450 SE V2
                        Spektrum DX7
                        GY401 m/S9257
                        3 x HS-65MG

                        Comment


                        • Min blir nesten ikke varm i det hele tatt, og den har fått en del juling.

                          Du bør forresten bruke samme hull i servohornet på alle tre linkene, slik at servoene får jobbet likt.

                          Hvis jeg ikke husker feil, så vil du da ikke klare å få elevator helt i lodd.
                          Hilsen Rune Marcussen

                          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                          JR DSX9

                          Fitjar Modellflyklubb
                          ---------------------------------------------------------------------------
                          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                          Comment


                          • Originally posted by Atle View Post
                            Har flytta de ett hull ut nå, og det ser bra ut. alle er temmelig loddrette, og utslaget ser bra ut. Nå gjelder det bare å søke seg fram til hvilken vei gyroen skal sitte...

                            Blir forresten motoren så varm at det er fare for å ødelegge ledninger som ligger inntil?
                            Jeg hadde min Gyro under og bakover. sånn at teskten på lappen (som datt av etter 1. tur) var lesbar hvis jeg holdt heliet me dhalen opp. dette fungerte utemrket!
                            Go Lower! Lower.... To Low!

                            Comment


                            • Ja, jeg har alle linkene i samme avstand fra senter på servohornet. Tok utgangspunkt i den bakre bare, så derfor det kanskje virket som kun den jeg forandret på

                              Mademan, vil det si at ledningene på gyroen pekte framover? Leste litt på den bruksanvisninga som fulgte med gyro, og der stod det at gyro skulle monteres slik at bunnen var oppatstående i forhold til heliets hovedaksling... Jeg skjønte ikke den helt jeg. Synes det måtte ha vært lettere å bare hatt en pil på gyroen og et lite bilde i bruksanvisningen.

                              Takk for svar alle sammen
                              Atle Østereng
                              Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                              Msn: a_ostereng@hotmail.com

                              T-rex 450 SE V2
                              Spektrum DX7
                              GY401 m/S9257
                              3 x HS-65MG

                              Comment


                              • Originally posted by Atle View Post
                                Mademan, vil det si at ledningene på gyroen pekte framover? Leste litt på den bruksanvisninga som fulgte med gyro, og der stod det at gyro skulle monteres slik at bunnen var oppatstående i forhold til heliets hovedaksling... Jeg skjønte ikke den helt jeg. Synes det måtte ha vært lettere å bare hatt en pil på gyroen og et lite bilde i bruksanvisningen.
                                Har ingen ting å si hvilken vei du plasserer gyroen. Hadde den først på oversiden av halebommen, men har den nå opp/ned under halebommen for å unngå at den går istykker når jeg kræsjer. Den eneste du må passe på er det den står vinkelrett på hovedmasten. D.v.s. at den står horisontalt.
                                Geir G
                                -----------------------------
                                T-Rex 600N Pro VBar
                                Raptor 50 Titan
                                T-Rex 450SE
                                Spektrum DX7
                                -----------------------------

                                Comment

                                Working...
                                X