Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • når jeg har satt ei kurve nå så står den selfølgelig på 0 når throttel stikka er helt nede.men det som er på min radio "jr mx 16 synth"så står 5 når throttel er helt nede,neste punkt er 4,midtpunkt på stikka er 3,neste er 2 og full throttel er 1.det vil jo si at jeg må sette 0 på punkt 5 throttel helt ned også videre oppover.pitch og tail kurva begynner også på 5 så går det ned til en når jeg har throttle på full.om jeg reverserer ch1 blir begynner alikevell 1----5 skalaen min på 5
    mvh jan sigurd røyseland

    Comment


    • Originally posted by jansr View Post
      når jeg har satt ei kurve nå så står den selfølgelig på 0 når throttel stikka er helt nede.men det som er på min radio "jr mx 16 synth"så står 5 når throttel er helt nede,neste punkt er 4,midtpunkt på stikka er 3,neste er 2 og full throttel er 1.det vil jo si at jeg må sette 0 på punkt 5 throttel helt ned også videre oppover.pitch og tail kurva begynner også på 5 så går det ned til en når jeg har throttle på full.om jeg reverserer ch1 blir begynner alikevell 1----5 skalaen min på 5

      Det er jo bare tall, sålenge du gir gass når stikka går opp, betyr det vel ingenting hva punktene heter?
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment


      • [QUOTE=Mademan;171945]Grattis med strålende heli!

        mekret dette jeg og. Hvis du kjøper de litt dyrere carbon bladene passer de som "smør i hanske"

        Forslag:
        404 Not Found[QUOTE]

        Det er disse som fulgte med i pakka, og de er veldig trege altså. Har ikke fått stramma skruen noe i det hele tatt.
        Atle Østereng
        Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
        Msn: a_ostereng@hotmail.com

        T-rex 450 SE V2
        Spektrum DX7
        GY401 m/S9257
        3 x HS-65MG

        Comment


        • Det er veldig rart. de skal vere lagd for heliet. Følte det ikke med skiver til å ha mellom blader å bladholder?

          Viktig at de sitter...de skal ikke ha skyve muligheter på skrua gjennom!! Da får du VELDIG vibrasjoner.

          prøv noen billige blader, hvis de funker for deg så kan du kjøpe de til du får råd til Align sine Gule og sorte. De er RÅ!

          Mye POP og gode og stabile !
          Last edited by Mademan; 27-03-08, 19:32.
          Go Lower! Lower.... To Low!

          Comment


          • Det fulgte ikke med noen skiver til å legge i mellom, men det er ikke noen skyveplass noen steder. Bare veldig trange å brette ut. Har kjøpt disse, så får jeg se hvordan de funker.

            Siden finnes ikke

            Skal ta med et par svarte og gule på neste bestilling tenker jeg. Har en pakke på vei fra Helidirect nå.
            Atle Østereng
            Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
            Msn: a_ostereng@hotmail.com

            T-rex 450 SE V2
            Spektrum DX7
            GY401 m/S9257
            3 x HS-65MG

            Comment


            • kurver mx 16

              Originally posted by roadrune View Post
              Det er jo bare tall, sålenge du gir gass når stikka går opp, betyr det vel ingenting hva punktene heter?
              nei skulle ikkje tro dette har noe å si etter min mening.input og output stiger hvertfall oppover etterhvert som jeg gir gass.disse står også på 0 når throttle er helt nede.
              mvh jan sigurd røyseland

              Comment


              • Heli Skills and Setup 101 - LOOK here first! - HeliFreak

                Tenkte å legge denne her, en MÅ SE for alle nybegynnere...
                T-REX 450 SE V2 Futaba FASST HS-65HB GY401 S9257
                Hansen -74

                Comment


                • Originally posted by RC Hansen View Post
                  Heli Skills and Setup 101 - LOOK here first! - HeliFreak

                  Tenkte å legge denne her, en MÅ SE for alle nybegynnere...
                  Takk. For første gang har jeg sett og skjønt hvordan gain justeres på min gyro. Har ikke klart å finne noen gode forklaringer tidligere.

                  Et annet spørsmål: Hvordan fester dere andre skia på rex'n? På mitt gamle heli satt skruer i understellet for å holde skia på plass, men det er det ikke på denne. Har ikke særlig lyst til å bruke lim heller. Blir jo veldig vanskelig å bytte ski ettter krasj.
                  Atle Østereng
                  Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                  Msn: a_ostereng@hotmail.com

                  T-rex 450 SE V2
                  Spektrum DX7
                  GY401 m/S9257
                  3 x HS-65MG

                  Comment


                  • De blå, som du har gjort Funker helt fint det.
                    Go Lower! Lower.... To Low!

                    Comment


                    • Originally posted by Atle View Post
                      Takk. For første gang har jeg sett og skjønt hvordan gain justeres på min gyro. Har ikke klart å finne noen gode forklaringer tidligere.

                      Et annet spørsmål: Hvordan fester dere andre skia på rex'n? På mitt gamle heli satt skruer i understellet for å holde skia på plass, men det er det ikke på denne. Har ikke særlig lyst til å bruke lim heller. Blir jo veldig vanskelig å bytte ski ettter krasj.
                      Jeg som bruker min 450 til å herje og leke med bruker ofte biltemas dobbelt sidige teip til å feste understellet med. Gjør dette etter at jeg har ødelagt skrufestene på bunnplaten da dem ryker fort ved et krasj. Funker helt fint og faller bare av ved et krasj.
                      Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                      walter@retlaw.no

                      Comment


                      • Originally posted by retlaw View Post
                        Jeg som bruker min 450 til å herje og leke med bruker ofte biltemas dobbelt sidige teip til å feste understellet med. Gjør dette etter at jeg har ødelagt skrufestene på bunnplaten da dem ryker fort ved et krasj. Funker helt fint og faller bare av ved et krasj.
                        Tenkte mer på selve skiene, for å holde de rolige. Den bøyde tuppen vrir seg rundt når jeg ikke bruker annet enn de gummi-dingsene som følger med. Selve understellet er forstatt skrudd fast til bunn-plata. Enn så lenge
                        Atle Østereng
                        Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                        Msn: a_ostereng@hotmail.com

                        T-rex 450 SE V2
                        Spektrum DX7
                        GY401 m/S9257
                        3 x HS-65MG

                        Comment


                        • Jeg tok bare en dråpe superlim i hver ende..
                          T-REX 450 SE V2 Futaba FASST HS-65HB GY401 S9257
                          Hansen -74

                          Comment


                          • Originally posted by Atle View Post
                            Tenkte mer på selve skiene, for å holde de rolige. Den bøyde tuppen vrir seg rundt når jeg ikke bruker annet enn de gummi-dingsene som følger med. Selve understellet er forstatt skrudd fast til bunn-plata. Enn så lenge
                            Jeg ga dem en dråpe lynlim, men det har visst løsnet allerede. Er ikke så nøye, bare vrir dem på plass når det trengs. Har samme problemet med føringene for staget til halen. Er det noen lur måte å feste dem på? Jeg brukte lynlim, men det løsna fort. Satte over en tapebit. Funker, men ser jalla ut.

                            Comment


                            • Originally posted by Ferry View Post
                              Jeg ga dem en dråpe lynlim, men det har visst løsnet allerede. Er ikke så nøye, bare vrir dem på plass når det trengs. Har samme problemet med føringene for staget til halen. Er det noen lur måte å feste dem på? Jeg brukte lynlim, men det løsna fort. Satte over en tapebit. Funker, men ser jalla ut.
                              Der har jeg brukt strips og kilt under på toppen. På mine er det et lite spor som passer fint for strips, som jeg har beskjært litt, og klipt av enden. Da er de lette å justere, og tror de vil holde seg på plass. Har ikke fått testa det enda. Fikk tipset på videoene til Bob på Helifreak.
                              Atle Østereng
                              Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                              Msn: a_ostereng@hotmail.com

                              T-rex 450 SE V2
                              Spektrum DX7
                              GY401 m/S9257
                              3 x HS-65MG

                              Comment


                              • Jeg har brukt CA på både understell og føringene, føringene satt så godt at jeg mått kaste de med bommen etter den på mystisk vis ble skjev.

                                Har også bøyd alu-stengene på understellet uten at limen løsnet, eller at plasten knakk.
                                Hilsen Rune Marcussen

                                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                                JR DSX9

                                Fitjar Modellflyklubb
                                ---------------------------------------------------------------------------
                                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                                Comment

                                Working...
                                X