Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvordan er størrelsen på en trex 450 i forhold til hony bee cp2\twister cp2??
    går trex 450 under katogorien microheli?

    Comment


    • Noe større. Ta ein titt på Bob sine byggevideoer. der ser du det.
      Mvh Oly. "I reject the reality, and substitute my own."
      -T-rex 450 HDE
      -E-sky honey bee fp(pulverisert)
      Status: Skulelei

      Comment


      • sitter her og lurer på om jeg skal oppgradere min CDE ramme til en SE ramme.
        for det første for og få lagt batteri og esc litt bedre. mottaker helt bakerst for og unngå glitch. lettere og stille inn servoer og slikt..
        er dette noe jeg burde bruke pengene på eller ikke ? synes ting ligger litt bedre opplagt i SE ramma.. med tanke på batteri/tyngdepunkt.. liker også bedre at halebommen er festet i skikkelig solid aluminium

        noen som har gjort dette + eventuellt erfaringer..
        vet at servoer er litt mere utsatt for en smell.. men men

        tenkte da på denne rammen..
        Siden finnes ikke

        noen formeninger ?
        Magne 20 År
        www.airfreaks.no

        JR PCM 9XII Synth

        Raptor 50 V2
        Trex 450XL
        Walkera 22E *solgt*

        Comment


        • Hvordan måle strømforbruket?

          Hvordan måler dere hvor mye strøm en T-rex trekker i fart? Jeg kan alltids måle på bakken med et amperemeter, men hvordan måle når man hovrer eller gjør andre ting? Blir liksom litt tungt med et amperemeter hengende, og kanskje ikke så lett å lese av heller

          Comment


          • Watts Up er et kjekt instrument som ikke veier så mye. Har ikke testet det i T-Rex'n men i et fly. Her får du ut strøm, spenning og effekt. I tillegg viser den bl.a. maks strøm etter endt tur.
            Terje Fagermoen
            Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
            Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

            Comment


            • Takker! Fancy den. Gjør mye mer enn jeg ba om. Ditto pris . Men forstår jeg rett så veier den over 70g? Det vil vel tynge en T-rex nok til å påvirke resultatet? Jeg har et ampermeter liggende som veier omtrent 50g, men selv det blir vel tungt. Dessuten må jeg vel ha kikkert for å lese av det

              Comment


              • Hva med Fromeco Domino på 7g pluss plugger da?
                Terje Fagermoen
                Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
                Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

                Comment


                • Tips til noe jeg kan stive opp hodet på Trex'en med?
                  Har sett readyheli selger noen større o-ringer, men forslag til hva jeg kan bruke som finnes i "heimen"?
                  Morten Smøraas

                  Comment


                  • Sleng på noen skiver på hver side at feather shaften slik at du presser bladholderne innover når skruene er tait. Det eneste du gjør er å komprimere O-ringene hardere i hovedblokka. Men husk at stivere hode krever høyere headspeed.

                    Selv bruker jeg 5 (tror jeg) på begge sidene av de som det følger med i flust av. På denne måte setter du hodet rimelig billig og etter din egen smak.

                    Comment


                    • her har du noen kjekke karer http://rchover.com/trex_upgrades
                      de fyller hele hodet. wildman 3d dampners tror jeg kan bli bra har bestillt meg slike
                      Last edited by dj_maz; 30-10-06, 19:29.
                      Magne 20 År
                      www.airfreaks.no

                      JR PCM 9XII Synth

                      Raptor 50 V2
                      Trex 450XL
                      Walkera 22E *solgt*

                      Comment


                      • noen erfaring!

                        http://cgi.ebay.com/Trex-CNC-head-pr...em250047924985

                        noen som har noe erfaring med disse???
                        kjøpte alu hode og hale til en Walkera 60 derfra og det virket veldig bra!
                        synd at radioen som fulgt med ikke skjønte at den hadde kun en frekvens.....motageren tok inn det meste og da smalt det!
                        Rune Gjelsnes
                        Vikersund
                        92624841

                        Comment


                        • Originally posted by RGJ
                          http://cgi.ebay.com/Trex-CNC-head-pr...em250047924985

                          noen som har noe erfaring med disse???
                          kjøpte alu hode og hale til en Walkera 60 derfra og det virket veldig bra!
                          synd at radioen som fulgt med ikke skjønte at den hadde kun en frekvens.....motageren tok inn det meste og da smalt det!
                          Har ingen erfaring med akkurat denne. Men jeg kjøpte en del helidirect deler til min trex. Fungerer helt supert, men det kan være problemer å få tak i deler. Dersom jeg skulle "bling'et" min trex på nytt, hadde jeg nok valgt align eller til nød Microheli.
                          - Erik -

                          ------------------------------------------
                          Logo 600SX + 6003D
                          Logo 400SE

                          Futaba 18MZ

                          Comment


                          • det sies at disse rammene gjør trexen helt super. har ikke prøvd den selv. har en kamerat som skulle kjøpe en slik ramme fra xmseller.
                            Magne 20 År
                            www.airfreaks.no

                            JR PCM 9XII Synth

                            Raptor 50 V2
                            Trex 450XL
                            Walkera 22E *solgt*

                            Comment


                            • Noen som har erfaring med halemekanikken fra xmseller?
                              (synes Align sin SE hale virker litt slarkete)
                              Terje Fagermoen
                              Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
                              Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

                              Comment


                              • Du vet de har kommet med en ny versjon, en mindre kopi av 600 sitt opplegg i plast og metall?

                                http://www.align.com.tw/shop/product...00&language=en

                                Comment

                                Working...
                                X