Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kingfisher
    replied
    Originally posted by Tintin
    Escene jobber "hardere" på lav throttle og blir varmere av en lav throttlesetting. Dette er nok et større problem på mer marginale escer som Align sine enn din Kontronik...

    Motoren kan også bli varmere da lite turtall må kompenseres med mer pitch.

    Har du flat lurve på 55% i normal? eller er det midtpunktet med f.eks 90-95 i enden?

    Den er flat på 55%

    S

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Escene jobber "hardere" på lav throttle og blir varmere av en lav throttlesetting. Dette er nok et større problem på mer marginale escer som Align sine enn din Kontronik...

    Motoren kan også bli varmere da lite turtall må kompenseres med mer pitch.

    Har du flat lurve på 55% i normal? eller er det midtpunktet med f.eks 90-95 i enden?

    Leave a comment:


  • Kingfisher
    replied
    Originally posted by Tintin
    Mange har tabbet seg ut ved å velge 13T og kjøre med 60% throttle fordi rpm er skremmende høyt og endt med å svi opp escen...

    Tintin, kan du forklare hva som kan skje med Esc'en ved at en kjører lav throttle prosent?
    I mitt tilfelle har jeg en Jazz(govenor)/Medusa med 12T. Normal kjører jeg med 55% throttle. Det gir meg mye flytid og ca. 2300 rpm. På Idle1 har jeg 85% og tror det ga meg 2850 rpm. Idle2 er 90%.
    Jeg flyr mye på normal fordi det som sagt gir meg mye flytid. Jeg kan ikke si at jeg har eller har opplevd noen problemer med det.

    S

    Leave a comment:


  • amundrg
    replied
    Originally posted by Tintin
    De passer perfekt i CF ramma.
    Da er det bare å vente på posten med servoer. Må si Aligin har en finn SE maskin med finne blåe aludeler dette er sikklig fint å se på og den lille alukoforten som den er pakket i,så måtte førte inntryke bli 100% fornøyd når jeg åpnet esken . Håper den flyr like bra

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    De passer perfekt i CF ramma.

    Leave a comment:


  • amundrg
    replied
    Prøver med 11T først så får jeg se omm det blir 13T etter vært. Skal ha på natt blader som er 325. Batterier er FP 2100 3S. Måtte bestile meg nye servoer for dem jeg bestilte først hvar forstore Futaba S3101. Bestilte Waipoint 092 fra elefun håper dem duger i Rexen.

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Regner med at det er den ble 430 motoren. I så fall vil jeg anbefale å begynne med 11T. Du får lett 2500+ rpm på hovedrotor med den pinjongen og det holder nok i starten. Hvilke batterier du har og flystil er vel det mest avgjørende. Om du har gode batterier og skal fly 3D så er 13T og rundt 3000 rpm på hodet det som gjør folk glade.

    Bruk 80%, helst 85% eller mer throttle.

    Mange har tabbet seg ut ved å velge 13T og kjøre med 60% throttle fordi rpm er skremmende høyt og endt med å svi opp escen...

    Leave a comment:


  • amundrg
    replied
    Fikk en T-Rex 450 SE i posten i dag. Sitter å bygger den i sammen da jeg er kommet til motor, er mitt spørsmål hvilken pinjong skal jeg velge følger med 11T og 13T skal ha på 325 blader ?

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Jeg flyr 10 min "vanlig flyging" og holder meg innenfor 80% grensen.

    Leave a comment:


  • Heligutten
    replied
    Planlegger en selv..

    Hei!

    Har også fått øyne opp for denne lille lekkere saken

    Så planlegger en selv , lurte på om mitt kommendene oppsett:

    - T-Rex 450SE
    - Aling 2100mah 3s 16c
    - 3stk Futaba S3108
    - 1stk Futaba S9650
    - Futaba GY-401 Gyro
    - Futaba R146 motakker

    Sender som skal brukes , er en Futaba FF9 Super (bestilt)!

    Lurte på om batteri valget, hvor mye fly tid har man med den Aling pakka?

    Lurte også på hvor den lønner seg å shoppe T-Rex`n hen ,billigeste stedet ?

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Ja er den lille jeg tenker på Vet den er mer en stor nok, men da det er så at jeg har en slik liggende, da kan jeg jo bruke den

    Leave a comment:


  • Lorents
    replied
    Regner med det er den lille trex 450'en du tenker på?

    Hvis jeg ikke leste feil tåler ESC'en tåler 50 ampere og opp til 5S lipoer. Det holder i MASSEVIS for en trex 450

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Den er i alle fall listet som heli esc hos aircraft world og har governor...

    http://aircraft-world.com/prod_datas...Titan10-80.pdf

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Hei
    Noen som vet om en hyperion titan 50 opto kan brukes til heli evt. t-rex. For da kan jeg kjøpe en uten motor/esc for å gjøre det litt billigere

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Jeg snakker om den innebygde linjære becen som er oppgitt til å klare 3 servoer på 3S lipo.
    En del har faktisk svidd av den becen, det er på bakgrunn av det jeg antar den ikke har strømbegrensning men kun varme. Det står i manualen at den klarer 2A peak og det er uansett volt. Det står at den har bedre støyfilter enn andre escer, det står også at den har thermal protection på becdelen.

    Ja ekstern bec er kun en fremgang om overbelastning av den innebygde er et problem, det er vel selvsagt, ellers er det bare bortkastede penger og gram.

    Leave a comment:

Working...
X