Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mathias
    replied
    Elefun har 325mm PRO-blader på lager, de.

    Siden finnes ikke

    Regelen at lengre blader gir et mer stabilt helikopter, men mer uresponsivt - mens kortere blader gir et mer ustabilt helikopter, men med mer respons.

    Leave a comment:


  • vojo
    replied
    Hei, er de align pro 335 bladene gode? Trenger et par rotor blader og elefun er utsolgt for 325 pro bladene.. Er det noen merkbar forskjell med de "lange" bladene i forhold til de vanlige 325 bladene? Det følger jo med carbon blader i t-rex se v2 kitet, men jeg vil heller krasje noen billige tre blader enn å ødlegge carbon bladene med en gang

    Leave a comment:


  • Mathias
    replied
    Originally posted by Heliman View Post
    Tror mathias også har prøvd dette og kan sikkert fortelle sine erfaringer, men min trex ble ihvertfall mye bedre.
    Har faktisk ikke fått prøvd ut disse sakene enda. - Tenkte å ta en testtur i gårdsplassen i dag, men det ser ut til at værgudene har utviklet seg et lite "hat" for Trex'en akkurat nå...

    Bjørn Tore, merket du noe til at halen ble tregere med mod'en?

    Leave a comment:


  • Heliman
    replied
    Jeg har hatt best resultat med k&b "stiffies" som elefun selger. Jeg lagde også noen enkle "chinese weigths" ved å bruke lengre skruer i bladholderen som jeg satte et par muttre på hver side av bladholderen på...
    Tror mathias også har prøvd dette og kan sikkert fortelle sine erfaringer, men min trex ble ihvertfall mye bedre.
    Jeg har en medusamotor og kjører med sånn ca 3k på rotoren, det hjelper også på med å gi halen nok thrust

    Leave a comment:


  • retlaw
    replied
    Halen slipper ved bakkover flyving

    Krasjet min 450 igjen i dag. Dette blir andre gang på rad at den går løs på bakken pga halen slipper helt ved rask bakkover flyving. Har på Gy401, og kan bytte tilbake til Logitech 2100 som jeg har i reservelagret. Denne skal vist holde halen mye bedre, men tviler på at den er gyroen som er problemet. Halen slipper nemlig helt når den peker litt vekk fra fly retningen, og stopper vekk fra fly retning(normal posisjon).

    Hjelper det hvis jeg nå skifter til større haleblader, og skifter halegiret til de gamle hvite for øke turtallet. Eller er dette et unngåelig problem med små 450 helikoptre?
    Last edited by retlaw; 26-01-08, 15:36.

    Leave a comment:


  • ehaga
    replied
    Originally posted by Mademan View Post
    Jeg og farsan startet rett på 13 v..gikk helt fint det..men vi hadde lavere throttel kurver og pitch kurvene startet på 50%...FIn måte å starte på syns jeg da

    Men husk å bytte over disse til mere egnede hvis du skal fly Idlle!
    Mener at align sin regulator bør kjøres mellom 80-90 % i forhold til varmeutvikling. Det er derfor bedre å gå på en mindre pinion.

    Tidligere var align regulatorne spesielt plaget med varme. Mange som hadde problemer og fikk kutt.

    Leave a comment:


  • Mademan
    replied
    Originally posted by vojo View Post
    Hei folkens,
    Har en t-rex 450 seV2 på vei i posten nå. Blir skikkelig digg med et skikkelig heli. For Walkeraen var ikke akkurat overbevisende

    Det jeg lurte litt på var om jeg skal kjøpe noen ekstra motor pinioner.
    Nå i begynnelsen er jeg egentlig mest ute etter å få lengst mulig flytid. Jeg tar vel ikke helt feil om jeg sier det bare følger med 12t og 13t motor pinion? 11t passer vel kanskje litt bedre nå til å begynne med?

    Merk dere "nå til å begynne med"



    Hilsen Jon Kristian

    Jeg og farsan startet rett på 13 v..gikk helt fint det..men vi hadde lavere throttel kurver og pitch kurvene startet på 50%...FIn måte å starte på syns jeg da

    Men husk å bytte over disse til mere egnede hvis du skal fly Idlle!

    Leave a comment:


  • TRAVEn
    replied
    Det følger med 12 og 13 ja... Jeg er nybegynner og kjører på 12 og går helt fint det...

    Leave a comment:


  • vojo
    replied
    Hei folkens,
    Har en t-rex 450 seV2 på vei i posten nå. Blir skikkelig digg med et skikkelig heli. For Walkeraen var ikke akkurat overbevisende

    Det jeg lurte litt på var om jeg skal kjøpe noen ekstra motor pinioner.
    Nå i begynnelsen er jeg egentlig mest ute etter å få lengst mulig flytid. Jeg tar vel ikke helt feil om jeg sier det bare følger med 12t og 13t motor pinion? 11t passer vel kanskje litt bedre nå til å begynne med?

    Merk dere "nå til å begynne med"



    Hilsen Jon Kristian

    Leave a comment:


  • Stein-Rune
    replied
    Originally posted by TRAVEn View Post
    Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt denne i Norge??

    404 Not Found
    Elefun.no : Siden finnes ikke

    Leave a comment:


  • TRAVEn
    replied
    Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt denne i Norge??

    404 Not Found

    Leave a comment:


  • Mathias
    replied
    Da var skruer og mange muttere fra IMPX mottatt. Måtte file de ned til passe lengde (16mm uten hode). Brukte det som du har gjort. Tre muttere og to på den siden hodet er. Brukte i tillegg to små skiver på den siden hodet er for å "jevne" ut slik at hodet er ca. like stort som en mutter. Skivene er vel rundt 0,1mm "tykk".

    Så gjenstår det bare å få testa sakene...

    Leave a comment:


  • TRAVEn
    replied
    Originally posted by Mathias View Post
    Er ikke helt sikker på hva du mener med "Føler at noe ikke står i forhold til hverandre når jeg hovrer / Normal flyging..."
    Det jeg mente var at jeg følte at Headspeed og pitch ikke sto i "forhold" slik at chopperen ble ustabil opp/ned .....
    Last edited by TRAVEn; 11-01-08, 19:00.

    Leave a comment:


  • Mathias
    replied
    Originally posted by TRAVEn View Post
    Hallo godt folk...

    Trenger litt hjelp ang. headspeed og pitch jeg skal ha ved hovring / Normal flyging.. Bruker 12 pinion med 335 pro blader ( de røde og hvite ). Har ikke motoren jeg bruker foran meg nå men det er den som fulgte med V2 versjonen kjøpt på elefun... Føler at noe ikke står i forhold til hverandre når jeg hovrer / Normal flyging... Ikke stabilt opp/ned... Kan det ha seg at jeg har for mye pitch og for lite head speed eller for lite pitch og alt for mye head speed...
    Det bør vel kanskje være ok forhold her for ikke å slite unødvendig på chopperen ??

    Har en Micropower E logger med RPM sensor på vei i posten så jeg tenkte å bruke...

    Slik det er idag har jeg lagt meg på 5 i pitch.. Headspeed har jeg som sagt ingen peil om hva ligger på...

    På forhånd takk
    Er ikke helt sikker på hva du mener med "Føler at noe ikke står i forhold til hverandre når jeg hovrer / Normal flyging...".

    Men kan prøve meg med å anbefale deg et oppsett som funker for det meste av flyging.

    Throttlekurve: 100 - 100 - 100 - 100 - 100. I normal mode: 0 - 50 - 80 - 90 - 100.
    Pitchkurve: 0 - 25 - 50 - 75 - 100.
    Pitch: -11/+11 (kan bruke -10/+10 hvis du vil synes det blir for mye).
    Pinjong: 12T.

    Dette oppsettet fungerer for det meste av generell flyging. HS vil komme seg på ca. 2957RPM.

    Selv kjører jeg på 13T flat 100-kurve og -12/+12 pitch. Dette er med 430XL 3700kV som følger med Rex V2-kitet. Det vil si ca. 3203RPM. Dette er det som må til for hard 3D. Det flyr ikke jeg i nærheten av, men liker at oppsettet er skikkelig responsivt.

    Leave a comment:


  • TRAVEn
    replied
    Headspeed og pitch ved hovring T-rex 450 SE V2

    Hallo godt folk...

    Trenger litt hjelp ang. headspeed og pitch jeg skal ha ved hovring / Normal flyging.. Bruker 12 pinion med 335 pro blader ( de røde og hvite ). Har ikke motoren jeg bruker foran meg nå men det er den som fulgte med V2 versjonen kjøpt på elefun... Føler at noe ikke står i forhold til hverandre når jeg hovrer / Normal flyging... Ikke stabilt opp/ned... Kan det ha seg at jeg har for mye pitch og for lite head speed eller for lite pitch og alt for mye head speed...
    Det bør vel kanskje være ok forhold her for ikke å slite unødvendig på chopperen ??

    Har en Micropower E logger med RPM sensor på vei i posten så jeg tenkte å bruke...

    Slik det er idag har jeg lagt meg på 5 i pitch.. Headspeed har jeg som sagt ingen peil om hva ligger på...

    På forhånd takk

    Leave a comment:

Working...
X