Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Atle
    replied
    Ja, jeg har alle linkene i samme avstand fra senter på servohornet. Tok utgangspunkt i den bakre bare, så derfor det kanskje virket som kun den jeg forandret på

    Mademan, vil det si at ledningene på gyroen pekte framover? Leste litt på den bruksanvisninga som fulgte med gyro, og der stod det at gyro skulle monteres slik at bunnen var oppatstående i forhold til heliets hovedaksling... Jeg skjønte ikke den helt jeg. Synes det måtte ha vært lettere å bare hatt en pil på gyroen og et lite bilde i bruksanvisningen.

    Takk for svar alle sammen

    Leave a comment:


  • Mademan
    replied
    Originally posted by Atle View Post
    Har flytta de ett hull ut nå, og det ser bra ut. alle er temmelig loddrette, og utslaget ser bra ut. Nå gjelder det bare å søke seg fram til hvilken vei gyroen skal sitte...

    Blir forresten motoren så varm at det er fare for å ødelegge ledninger som ligger inntil?
    Jeg hadde min Gyro under og bakover. sånn at teskten på lappen (som datt av etter 1. tur) var lesbar hvis jeg holdt heliet me dhalen opp. dette fungerte utemrket!

    Leave a comment:


  • roadrune
    replied
    Min blir nesten ikke varm i det hele tatt, og den har fått en del juling.

    Du bør forresten bruke samme hull i servohornet på alle tre linkene, slik at servoene får jobbet likt.

    Hvis jeg ikke husker feil, så vil du da ikke klare å få elevator helt i lodd.

    Leave a comment:


  • Atle
    replied
    Har flytta de ett hull ut nå, og det ser bra ut. alle er temmelig loddrette, og utslaget ser bra ut. Nå gjelder det bare å søke seg fram til hvilken vei gyroen skal sitte...

    Blir forresten motoren så varm at det er fare for å ødelegge ledninger som ligger inntil?
    Last edited by Atle; 09-03-08, 23:12.

    Leave a comment:


  • roadrune
    replied
    I utgangspunktet, så bør alle linkene være i lodd når servoene er i midtstilling

    Leave a comment:


  • Atle
    replied
    Den bakre er litt skrå bakover nå, men tror jeg skal flytte alle ett hakk utover for å få litt mer utslag, så kan jeg heller ta det inn på radioen om det blir for mye. Men da vil den bakre linkarmen stå litt framover egentlig... fra topp til bunn

    Står ikke noe i manualen om det, men ser nå på tegningen at den bakre linken heller litt framover, fra topp til bunn
    Last edited by Atle; 09-03-08, 19:50.

    Leave a comment:


  • Mademan
    replied
    Originally posted by Atle View Post
    Driver nå å setter sammen mitt splitter nye 450 SE V2. Byggingen går veldig fint, men nå lurer jeg på hvor langt ute på servohornet det lønner seg å feste kula. Har satt den 10 mm fra senter nå, men da går link-armene veldig skrått fra swash. Den bakre har en fin linje rett ned, men er litt usikker på om det har noen betydning... håper på svar kjapt, da det var alt for mange sider, for en utålmodig sjel, på denne tråden for å begynne å lete
    hehe..den skal vere LITT skrå bakover(noe med geometrien). Ikke sånn kjempe. Står det ikke i manualen?

    Leave a comment:


  • Atle
    replied
    Driver nå å setter sammen mitt splitter nye 450 SE V2. Byggingen går veldig fint, men nå lurer jeg på hvor langt ute på servohornet det lønner seg å feste kula. Har satt den 10 mm fra senter nå, men da går link-armene veldig skrått fra swash. Den bakre har en fin linje rett ned, men er litt usikker på om det har noen betydning... håper på svar kjapt, da det var alt for mange sider, for en utålmodig sjel, på denne tråden for å begynne å lete

    Leave a comment:


  • retlaw
    replied
    Scorpion Motor

    Fikk testet HK2221-6 V2 Scorpion motoren i dag. 450 var helt nydelig i luften. Selv om det blåste litt så oppførte helikoptret seg nesten like stabilt som 600 og den har massevis av krefter til avansert 3D.

    Fikk aldri målt turtalet da etter ca 3 min med 3D hørte jeg et lite puff og så helikopteret eksplodere i lufta. Mistenker at de det var batteri stroppen som ga etter da jeg fant denne delt i to. Halen, kroppen og batteriet lo alle spredt på jordet ca. 10m fra hverandre. Det var nesten ikke et eneste kjennbare del igjen canopyen. Aldri sett en i så mange biter før. Var tøft å se på i allfall.
    Regnet headspeed til ca. 3800 rpm ved 100% throttel. Jeg kjørte govenor på 90% throttel og regner med at jeg lo på ca. 3500 etter lyden og erfaring.

    Nå i etter klokskap så lurer jeg på om turtallet blir alt for voldsom for 450`n? Mener å ha sett 4S oppsett med enda høyere turtall på en standard 450/V2. Erfaringer??

    Leave a comment:


  • retlaw
    replied
    Billig var den Å .. Gleder meg til neste lønning. Takk for tipset

    Leave a comment:


  • Mathias
    replied
    Nå var du kjappere enn meg Hanzo.

    Leave a comment:


  • Mathias
    replied
    readyheli.com - Dette nettstedet er til salgs! - readyheli Ressurser og informasjon

    readyheli.com - Dette nettstedet er til salgs! - readyheli Ressurser og informasjon

    HK2221-6 skal visstnok være den kvasseste i Scorpion-serien med 4400kV. Etter følger 8'ern som har en lavere kV-verdi (3595), men som skal produsere mer enn nok "torque". 6'ern er litt hardere på batteriene enn 8'ern.

    Leave a comment:


  • Hanzo
    replied
    Readyheli har -8 og -6 motoren, -6 motoren regnes vel som hakket vassere en 430XL motoren. Har selv luktet litt på denne, ryktes å være sykt mye motor for pengene.

    Leave a comment:


  • Heliman
    replied
    scorpion har visstnok en motor som er like hvass, men ikke blir så varm...
    Husker ikke hva den heter , men et søk på rr eller helifreak gir deg nok svar

    Leave a comment:


  • retlaw
    replied
    Motor 3S

    Ødela min Medusa 028-040-3400 motor og ser derfor etter en ny motor. Lurer nå på om det forsatt er Medusa som ses på som det beste valget til en 3S oppsett eller har det kommet flere alternativer.

    Leave a comment:

Working...
X