Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Psyko-lefse
    replied
    Har desverre ikke blitt like mye flyging som eg hadde håpet på enda. Mye vind og mørketid her i Bodø hjelper ikke akkurat på. Men har fått flydd 4 liter, og ting går framover. Er også deilig å fly et stort stabilt helikopter med massevis av kraftoverskudd!

    Takk for tipset, pleier å ta rikelig med dobbeltsidig teip

    Leave a comment:


  • retlaw
    replied
    Originally posted by Mathias View Post
    Som sagt, Logitech funker garantert i massevis!
    Har hatt 3.stk Logitech. Funker bra men de er kjempe følsome får vibrasjoner. Ødelagt to av disse som ikke funker i HH mode lenger. Bruk nok. dobbeltsidige teip Morten.

    Hvordan er utviklingen nå som du har hatt 600N en lite stund??

    Leave a comment:


  • Mathias
    replied
    Originally posted by Psyko-lefse View Post
    Har ikke fløyet 450'en på noen mnd (sneke meg til noen turer på noen andre sine :P), siden jeg ribbet min for gyro til 600'en. Så skal bli godt å få herjet litt med lillebroren

    Hitec's gyro er en rebrandet Logitech-gyro, så der er det ikke så mye å hente. Spartan-gyroen koster litt for mye iforhold til hva man får igjen.
    Hitec-gyroen har vel en oppdatert firmware...

    Spartan-gyroen gir vel mye for pengene, den - GY611 koster jo mye mer, og DS760 er vel rapportert til å være endel bedre...

    Som sagt, Logitech funker garantert i massevis!

    Leave a comment:


  • Psyko-lefse
    replied
    Har ikke fløyet 450'en på noen mnd (sneke meg til noen turer på noen andre sine :P), siden jeg ribbet min for gyro til 600'en. Så skal bli godt å få herjet litt med lillebroren

    Hitec's gyro er en rebrandet Logitech-gyro, så der er det ikke så mye å hente. Spartan-gyroen koster litt for mye iforhold til hva man får igjen.

    Leave a comment:


  • ehaga
    replied
    Jeg mottok min Spartan DS760 i går. Tenkte jeg skulle installere denne i en ny V2 som er på vei.

    Leave a comment:


  • Mathias
    replied
    Gratulerer da! Har du ikke fløyet Trex på lenge altså? Du ville ikke satse på den nye Hitec-gyroen eller Spartan DS760 da? Logitech fungerer nok utmerket det også.

    Har selv også en ganske velutstyrt Trex:

    Align T-Rex 450SE V2
    Futaba GY401/S9257
    3x Hitec HS-65HB
    FlightPower EVO25 3S1P 2170mAh
    Radix 325mm
    K&B Dream Designs Tail Blades
    Gorilla PRO-grammable Paddles
    Red Dampers by Trueblood
    Gorilla Gear by Heliup
    Spektrum DX7/Spektrum AR6200
    Tailmod

    Fikk noen skiver fra Elefun idag. - Har lenge hatt mye slark i bladholderne etter at jeg byttet til Trueblood. Var ca. 0,5mm slark mellon bladholderne og main rotor housingen. Var først på søndag at det slo meg at jeg måtte gjøre noe med det. Disse stive demperne fikk jo egentlig ikke vist hva de var gode for med denne slarken. Nå er hodet STIVT!

    Leave a comment:


  • Psyko-lefse
    replied
    Fikk pakke igår
    Masse deler til 450'en som skal i luften igjen iløpet av uken. Er nesten ferdig å sette den sammen nå.

    -Nye servoer, HS-65MG
    -Nye lagre på masten og blade grips
    -K&B halerotorblader
    -Logitech 2100 gyro
    -Radix 325mm blader
    -Byttet ut alle linker
    -AR6200
    -Upgrade-dempere til hodet, mye stivere

    Blir spennende å se om den flyr bedre enn før, regner med det.

    Leave a comment:


  • retlaw
    replied
    Originally posted by ehaga View Post
    Er det noen som har testet denne i en trex.

    Jeg har frem til nå (!!) brukt Evo 25 3s1p 2170mAh.

    Hva er vitsen?? EVO25 2170 takler ca. 50A kontenurlig ca.75A Climbout og ca.100A Peak. En trex 450 vil adri klare å trekke så mye strøm at du får utbytte av EVO30. Du får kanskje 10 ekstra lade sykluser ut av pakken.

    Choosing and Buying Clothes for Children

    Leave a comment:


  • Mathias
    replied
    Originally posted by ehaga View Post
    Er det noen som har testet denne i en trex.

    Jeg har frem til nå (!!) brukt Evo 25 3s1p 2170mAh.
    Har vurdert det, men det blir ikke med det føste. - Skal i hvertfall bruke et EVO30 6S1P 4500mAh i Logo'en... Får se hovdan det går - regner med at det vil sparke ganske godt fra...

    Leave a comment:


  • ehaga
    replied
    Flightpower Evo30 Premium 3s1p 2000mAh

    Er det noen som har testet denne i en trex.

    Jeg har frem til nå (!!) brukt Evo 25 3s1p 2170mAh.

    Leave a comment:


  • Heliman
    replied
    det ville vel bare være start og stopp som ble tregere samt dårligere hold på halen, gyroen har jo allerede fått beskjed fra senderen hvor fort heli'et skal piruettere.
    mao så skal piroraten være lik selv om turtallet på halen er litt lavere enn før mener jeg.

    Leave a comment:


  • Mathias
    replied
    Originally posted by Heliman View Post
    Nei, den ble bedre synes jeg... Vekten gjør at det blir lettere å gi pitch på halerotoren, så den skulle bli kjappere den ??
    OK. Mente jeg leste at den ble det skjønner du - leser jo så mye rart, så noe må jo være feil også...

    Har speeda ned hastigheten på halen endel - måtte kanskje ta hensyn hvis mod'en i tillegg gjorde den tregere...

    Leave a comment:


  • Heliman
    replied
    http://www.gforceheli.com/c291071_en...085/index.html

    ehhhrmmm, ser ut som om det er mulig å få tak i ferdig greier snart
    Last edited by Heliman; 27-01-08, 19:22.

    Leave a comment:


  • Heliman
    replied
    Originally posted by Mathias View Post
    Har faktisk ikke fått prøvd ut disse sakene enda. - Tenkte å ta en testtur i gårdsplassen i dag, men det ser ut til at værgudene har utviklet seg et lite "hat" for Trex'en akkurat nå...

    Bjørn Tore, merket du noe til at halen ble tregere med mod'en?
    Nei, den ble bedre synes jeg... Vekten gjør at det blir lettere å gi pitch på halerotoren, så den skulle bli kjappere den ??

    Leave a comment:


  • vojo
    replied
    Jepp det hadde de Var vist jeg som bare såg etter de røde og white

    Leave a comment:

Working...
X