Fordi halerotoren presser heliet mot venstre vil det begynne å skli før du får det av bakken. Etter at det er kommet av bakken vil det i normal hover helle litt mot høyre for å kompensere dette.
Det er vanskeligst å hovre nærme bakken pga all turbulens som skapes. Treningsunderstell er bra for de første hoppene og de første "etterhopp" landingene. Deretter er det mest en hemsko for heliet flyr veldig tregt med det på. Jeg mistenker at det GWS understellet ikke kan klipses på en TRex, det passer vel bare Esky FP/CP og ting med samme understell.
2 karbonrør og 4 strikk gjør susen om du ikke forøker ta av fra gress.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by jansr View Postok men da er alt som det skal.prøvde meg litt i går kveld.men det virker som heliet vil til eine sida når det begynner og lette.jeg tør liksom ikkje ta av med det enda.
har kjøpt meg gws treningsunderstell.skal se om jeg får montert dette.var ikkje med noe anvisning til dette.er 4 pinner med ein ball på.og ei rund skive disse skal tres inn i og så er det med 4 duppeditter som skal klipses fast på meiene.er det noen som har montert slikt før?kan kansje bare bruke 2 tynne karbonrør og stripse fast under.
"Vær forsiktig, fly lavt og sakte!" sa kjerringa...
Leave a comment:
-
ok men da er alt som det skal.prøvde meg litt i går kveld.men det virker som heliet vil til eine sida når det begynner og lette.jeg tør liksom ikkje ta av med det enda.har kjøpt meg gws treningsunderstell.skal se om jeg får montert dette.var ikkje med noe anvisning til dette.er 4 pinner med ein ball på.og ei rund skive disse skal tres inn i og så er det med 4 duppeditter som skal klipses fast på meiene.er det noen som har montert slikt før?kan kansje bare bruke 2 tynne karbonrør og stripse fast under.
Leave a comment:
-
Det går fint å snurre rotoren begge veier, men om du forsøker å snurre begge veier på det øverste største drevet som motoren sitter mot så vil rotoren kun svinge med når det går med klokka sett ovenfra (vel om du holder en finger på rotoren da så friksjonen ikke drar den med.
Dvs, kjører motoren det drevet mot klokka så kommer du garantert ikke av bakken om ikke enveislageret er satt i opp/ned.
Leave a comment:
-
Originally posted by Tintin View PostThrottle hold høres det ut som....
Sett ovenfra skal hovedrotor gå med klokka og om du ser på heliet fra den siden halerotoren sitter skal den gå mot klokka, dvs bladet går opp langs bommen og ned i bakkant.
Det sitter en enveislager i hovedrevene. Om motoren hadde gått feil vei så hadde ikke rotoren gått rundt. Høres ut som om du har montert bladene feil vei....
Leave a comment:
-
Throttle hold høres det ut som....
Sett ovenfra skal hovedrotor gå med klokka og om du ser på heliet fra den siden halerotoren sitter skal den gå mot klokka, dvs bladet går opp langs bommen og ned i bakkant.
Det sitter en enveislager i hovedrevene. Om motoren hadde gått feil vei så hadde ikke rotoren gått rundt. Høres ut som om du har montert bladene feil vei....
Leave a comment:
-
prata med roger på elefun i dag.han hadde heller ikkje noe eksakt svar å gi meg.satt og fingla med radioen,slo over sw2 bryteren på stikka.og hva skjer.jo nå har jeg plutselig -100 til +100 i travel på throttle kanalen.og får nå programert esc.merkelig radio jeg har egentlig.eneste jeg merka er at hovedrotor går galne veien.altså med klokka.halerotor går mot klokka.
Leave a comment:
-
får ta meg en telefon til gutta på elefun i morra.her står jeg skikkelig fast.finner liksom ingenting om dette i manualen heller.
Leave a comment:
-
Skulle til å spørre om du var sikker på at esc'n var koblet til throttle inngangen på mottaker, men det svarte seg selv der gitt
Leave a comment:
-
ja jeg kan ikkje begripe hva som kan være årsaken til at jeg liksom ikkje får gitt throttle.det må jo være det som skjer,og da klarer ikkje esc og registrere noe nettop fordi jeg ikkje får throttle.satte radioen til fabrikkstilling nå på pitch og throttlekurva.en linjær strek helt nede i venstre hjørne og på skrå helt til høyre hjørne.samme med pitch.men får ikkje programert rakkern nå heller.holdt på og dille med esc i sted så fikk jeg av en eller annen grunn reversert throttle mens batteriet var koblet til.dægern skal si rotoren fikk fart.som ludvig sier"de er fali det"har heldigvis tatt av bladene.og hadde hånda klar på deansene.
Leave a comment:
-
Mhm og da funker pitchen din.
Din radio er litt tvert om av en del andre der pitch er en følge av hva som skjer på throttle. På din ser det ut til at thr er en følge av hva pitch kanalen gjør.
Stikka gir signal på kanal 1 som hos deg er pitch, thr kanalen må så settes opp slik at den følger denne. Hos deg gjør den for så vidt det, men den har samme verdi uansett hvor du har stikka. Enten for throttle kurven din faktisk er helt flat eller fordi miksen mellom kanal 1 og 6 er satt til null.
Du gir ikke full throttle. Du gir kun pitch. Siden servoen i kanal 6 ikke rører seg så gir du ikke throttle i det hele tatt.
Leave a comment:
-
er ikkje heilt med nå.når jeg gir throttle går jo swashplata opp mot hubben.dvs når jeg gir full throttle øker jo positiv pitch.
Leave a comment:
-
Satte du begge mixene til 0%
Dvs ch1 -> thro og ch1 -> tail.
Du må jo ha en mix mellom pitch på kanal 1 og throttle...
Leave a comment:
Leave a comment: