Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TRAVEn
    replied
    Tail Telly

    På min 450SE V2 Tail Telly la jeg merke til at jeg nå kan bevege den sidelengs slik at den nesten kommer 35% utenfor beltet...
    Innerdelen er løs i Tail Telly slik at ytterdelen beveger seg sidelengs...
    Skal det være slik.. Oppdaget det etter at beltet røk etter kun 5 batterier..
    Er den ødelagt, hvor kan jeg kjøpe ny, kan ikke finne det noen plass.

    Item #108 på tegning 404 - File or directory not found.

    Leave a comment:


  • Psyko-lefse
    replied
    Har oppdatert de to første sidene, siden det meste var utdatert. Ska prøve å få lagt de fleste produktene inn i Reviews her, så folk kan gjøre seg opp en mening.

    Leave a comment:


  • lacappuchino
    replied
    Det gjorde hvertfall halen mer stabil før jeg korta den inn. Har ikke endra på noe mer før jeg gjorde det.

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Du skal aldri bruke trim i HH.......

    Leave a comment:


  • lacappuchino
    replied
    Halen har til nå virka ganske nervøs, men har endelig fått korta inn skikkelig på gyrokabelen. Hatt den bunta opp.
    Det gjorde underverker! Nå sitter halen som støpt, og jeg kunne også nullstille trimmen jeg hadde satt for at den ikke skulle gli mot den ene siden.

    Vil anbefale de som sliter med "stressa" hale å prøve det samme.

    Leave a comment:


  • Sniper
    replied
    For en knalltråd! Helt fersk på heli, men har kjøpt en 450 V2 og kan mye allerede før den er i hus

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    En separat bec påvirker ikke flytid. Det brukes kun for å sikre mottakeren separat strøm.
    Hadde en i 450n før men fjernet den under en ombygging (oppbygging..) Har ikke hatt bruk for det så langt på de mindre. På større helier med flere celler er det mer vanlig.
    Om du har problemer med at den innebygde ikke leverer nok strøm eller kutter så kan det selvsagt være en ide. Ellers er det for meg bare ekstra vekt...

    Leave a comment:


  • Monkey
    replied
    Originally posted by Tintin View Post
    1680 mah = 80% og max for Align pakkene, 1760 for KP. Dette er grensen for hva som er sunt. Align pakkene hadde jeg ikke tøyd, så langt har ikke deres pakker tålt det særlig godt.
    KP tåler vel litt mer men jeg hadde ikke gått over 1760 selvom KP sier man kan.
    Okay,men ser at mange monterer bec i sine helikoptere, er dette noe som anbefales å gjøre, eller går det fint uten? Man får kanskje litt lengre flytid om man regulerer ned litt? Har bestilt meg ny motor nå, scorpion 450, blir morsomt å se om det blir noe forandring i forhold til Align sin 430.

    Mvh Monkey

    Leave a comment:


  • TechnoFlight
    Guest replied
    Originally posted by Tintin View Post
    Og det var Alignbommer? Jeg har en som til og med har overlevd et par krasjer
    Samme her, den førte jeg prøvde hadde jeg sikket i 6mnd utalige besøk i bakken.
    husker ikke helt når jeg fikk disse men ha det litt i bakhode!!

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    1680 mah = 80% og max for Align pakkene, 1760 for KP. Dette er grensen for hva som er sunt. Align pakkene hadde jeg ikke tøyd, så langt har ikke deres pakker tålt det særlig godt.
    KP tåler vel litt mer men jeg hadde ikke gått over 1760 selvom KP sier man kan.

    Leave a comment:


  • Monkey
    replied
    Har som dere ser en T-rex450 seV2 og bruker KongPower 2200mah 25c batterier samt et par 20c 2100mah Align batterier og har en flytid på ca. 5 minutter før jeg må ned for landing. Da får jeg inn ca 1500 når jeg lader. Er ikke det fryktelig kort flytid med tanke på hvor mye som er igjen på pakken (600 -700 mah igjen)? En skal vel ikke tømme batteriene så mye heller kanskje? Har ikke Bec instalert, kjører rett fra Esc.

    Mvh Monkey

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Og det var Alignbommer? Jeg har en som til og med har overlevd et par krasjer

    Leave a comment:


  • TechnoFlight
    Guest replied
    Vel synes ikke akuratt de er så mye bedre, etter jeg begynnte og bruke carbon ble det et helt annet helli, mye stivere over hele samt st hele ramma er også forsterket.
    selv kjører jeg med carbon i nedre del på ramma og glassfiber som det er i v2 på toppen. En veldig bra sammensettning.
    Må vært noe med det siste ladningen av bommer de har fått??

    Leave a comment:


  • roadrune
    replied
    Originally posted by andfug View Post
    Vil bare komme med en liten OPS!! vet ikke om det sagt før men.
    De siste 4 bomene jeg har fått i carbon fra elefun har vist seg og være sprøe,
    1 har knekt i lufa ved en liten oppbremsing samt
    2 har knekt ved landing tatt med seg blader og nå siste gangen swash plate og
    1 har knekt helt inne ved feste til bommen.

    Vær OPS.... kan bli dyrt.

    hehe

    Anders
    Og etter ett par stykker har du ikke vurdert alu?

    Leave a comment:


  • TechnoFlight
    Guest replied
    Vil bare komme med en liten OPS!! vet ikke om det sagt før men.
    De siste 4 bomene jeg har fått i carbon fra elefun har vist seg og være sprøe,
    1 har knekt i lufa ved en liten oppbremsing samt
    2 har knekt ved landing tatt med seg blader og nå siste gangen swash plate og
    1 har knekt helt inne ved feste til bommen.

    Vær OPS.... kan bli dyrt.

    hehe

    Anders

    Leave a comment:

Working...
X