Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • roadrune
    replied
    Jo, det er vel det jeg gjør, var bare litt klosset forklart....

    Når jeg stopper, slår jeg i hold, så til normal, og stikka helt ned.
    Når jeg starter opp, tar jeg stikka i senter, slår ut av hold og i st1 omtrent samtidig.

    Liker å være dobbelsikret, sånn at det skal mer til enn å være borti en bryter før dævelskapet starter opp

    Leave a comment:


  • Mademan
    replied
    Du har ikke bare vurdert å hoppe rett i idle ved oppstart da? bare sette ESC til slow start. Funker som en drøm! man slipper de piruettene heliet noengang kan ta

    Leave a comment:


  • roadrune
    replied
    Det er nettopp det jeg unngår, siden jeg har 70% i senter på st1, jeg ble anbefalt en slik kurve av en Heliman, for å slippe for lavt turtall hvis jeg skulle dra stikka under senter, sånn at jeg hadde mulighet til å hente meg inn igjen.

    Nå betyr det mindre siden jeg alltid flyr i st1, og slår over under oppspoling.

    Jeg ville ikke forvirre noen, bare fortelle hvordan det er

    Leave a comment:


  • Mademan
    replied
    hver sin smak
    så lenge du har det 3 punktene går vel ok. Men nå forvirrer du nok nybegynnerne her

    Btw: hva oppnår du med de kurvene? Jeg testet noe lignende men fikk bare et kjempehopp når jeg slo over til St1.
    Last edited by Mademan; 26-03-08, 11:28.

    Leave a comment:


  • roadrune
    replied
    Neida, du trenger 50% for å få den midterste settingen, det er da ingen som har sagt at stikka må være i midten for det?
    Jeg har 0-50-70-90-100 i normal, og har ingen problem med å sette opp esc'en for det.

    Leave a comment:


  • Mademan
    replied
    Originally posted by roadrune View Post
    Nei, du MÅ ikke ha en slik kurve for å sette opp esc'en, men det er en fordel
    hehe...for å sette den opp riktig så

    Leave a comment:


  • roadrune
    replied
    Nei, du MÅ ikke ha en slik kurve for å sette opp esc'en, men det er en fordel

    Leave a comment:


  • Mademan
    replied
    hehe punkt 1 skal vere 0 ja. I starten kan det lønne seg med 0/25/50/75/100. Spesielt hvis du skal stille inn ESC. da MÅ du ha sånn kurve.

    Har du align ESC så vil ikke motoren fyre opp/bli aktiv før du setter gassen til 0%. Men jeg sier ikke at du skal ta kjangsen.

    Det kan vere at du har reversert throttel kanalen. (sån at du har mest gass på bunn, da vil punkt 5 vere i starten).

    prøv å reverser kanal 1 (var det på min optic 6 og DX7) og se om punktene snur retning.(1-5 og ikke 5 til 1)

    Lykke til!

    Leave a comment:


  • jansr
    replied
    har nå sett en del på videoene til han bob på helifreak.er veldig læringsrike disse.men gud så mye det er å sette seg inn i.throttelkurver har jeg studert en del på radioen min.men synes det står baklengs på radioen min i forhold til i manualen på rexen.feks når throtle kurva er hover 0/50/65/85/100% når jeg går inn på radioen min begynner den på 5,4,3,2,1,av en eller annen grunn har jeg fått det for meg at 1 skal settes opp på 0 og 2 på 50 også videre oppover.nå er ikkje jeg god til og forklare men håper dere forstår.vet hvertfall at når dette skal testes ut i heliet skal pinjon av på motor.jeg er sikkert helt på vidda her så bare rett på hva jeg mener.men jeg prøver virkelig og sette meg inn i dette.

    Leave a comment:


  • jansr
    replied
    hei jeg har en trex som har stått til hyllepynt i noen måneder,tenkte at jeg skulle montere gyro og komme igang,vi er to kamerater som har hver sin trex 450.men vi er helt nye innen heli,har bare drevet med fly.det jeg lurer på er hvordan setter jeg opp gyroen og stikka ?hvor mye gain osv?radioen er en jr graupner mx16 synth,og gyroen er en futaba gy 401.skal ikkje ha noe 3d mode blir bare hovring og helt enkle manøvrer til og begynne med.skulle jo absolutt hatt en til og hjelpe og vise litt med dette men er ingen i nærområdet mitt.da må vi vel til kristiansand eller stavanger.selv synest jeg det er mye finesser og sette seg inn i.men det er nok ikkje så gale når en kommer inn i det.er vel lurt med en pitchmåler kansje.gleder oss hvertfall til og komme igang med helikopter.takler hvertfall og holde det i lufta og lande igjen på aerofly sim.vet det er mange erfarne sjeler her på mfn så håper på litt starthjelp

    Leave a comment:


  • Atle
    replied
    Originally posted by retlaw View Post
    Eller så hjelper det å pusse med sandpapir. Trebladene er alle ulike i tykkelse ved feste. Noe passer helt fint, mens andre er helt håpløse
    Det er carbon-blader jeg har fått med i pakka. Kan vel kanskje pusse de også, men regner med de går seg til litt etter noen ganger ut og inn

    Leave a comment:


  • retlaw
    replied
    Eller så hjelper det å pusse med sandpapir. Trebladene er alle ulike i tykkelse ved feste. Noe passer helt fint, mens andre er helt håpløse

    Leave a comment:


  • Mademan
    replied
    Originally posted by Atle View Post
    Har fått alt på plass nå. Satt gyroen oppned under bom-festet, med ledningene framover. Virker som den reagerer riktig nå. Det meste skal være klart for oppsett og prøveflying nå. Har såvidt snurret rotoren på stuegulvet, og alt virker ok uten noe vibrasjoner. Men det er veldig trangt for bladene i holderne altså. Veldig tung å brette de ut. Det går seg vel kanskje til etter hvert.

    Moro med skikkelig heli i alle fall, hvor ikke alt er slarkete, og god plass til å installere elektronikken
    Grattis med strålende heli!

    mekret dette jeg og. Hvis du kjøper de litt dyrere carbon bladene passer de som "smør i hanske"

    Forslag:
    404 Not Found

    Heller ikke så verst mener jeg å huske:
    404 Not Found

    Leave a comment:


  • Atle
    replied
    Har fått alt på plass nå. Satt gyroen oppned under bom-festet, med ledningene framover. Virker som den reagerer riktig nå. Det meste skal være klart for oppsett og prøveflying nå. Har såvidt snurret rotoren på stuegulvet, og alt virker ok uten noe vibrasjoner. Men det er veldig trangt for bladene i holderne altså. Veldig tung å brette de ut. Det går seg vel kanskje til etter hvert.

    Moro med skikkelig heli i alle fall, hvor ikke alt er slarkete, og god plass til å installere elektronikken

    Leave a comment:


  • geirgr
    replied
    Originally posted by Atle View Post
    Mademan, vil det si at ledningene på gyroen pekte framover? Leste litt på den bruksanvisninga som fulgte med gyro, og der stod det at gyro skulle monteres slik at bunnen var oppatstående i forhold til heliets hovedaksling... Jeg skjønte ikke den helt jeg. Synes det måtte ha vært lettere å bare hatt en pil på gyroen og et lite bilde i bruksanvisningen.
    Har ingen ting å si hvilken vei du plasserer gyroen. Hadde den først på oversiden av halebommen, men har den nå opp/ned under halebommen for å unngå at den går istykker når jeg kræsjer. Den eneste du må passe på er det den står vinkelrett på hovedmasten. D.v.s. at den står horisontalt.

    Leave a comment:

Working...
X