Unconfigured Ad

Collapse

Elektroheli til nybegynner

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjaa
    • Feb 2006
    • 601

Graupner MX12 er et godt alternativ

Ville bare nevne Graupner MX12 i radiodiskusjonen.. Bruker den på min rex, og det fungerer utmerket. Stort og godt display som (etter min mening) virker mer logisk og brukervennlig enn optic6.. De er i ca samme prisklasse også..

PS. kjenner mange som har lært å fly med micro heli, r50 er nok enklere å lære på, men det fungerer altså helt utmerket å lære seg på en mmicro også. T-rex er noe dyrere men er også mye bedre enn cp2 som jeg også har. Men det er MASSE moro med cp2 uten at det koster altfor mye med en smell.. Cp2 blir forresten betraktelig mer interessant hvis du bruker en radio med pitch/throttle kurver...

Lyke til med valget
    Mvh
    JoE
    Agder Modellflyklubb

Comment

• simmsi
      • Aug 2006
      • 16

sorry posta feil

Comment

• Psyko-lefse
        • Feb 2004
        • 1438

Originally posted by oly.jonny
        Det skal eg ikkje svare på men eg tviler på at du kan fly 3d med den.

mvh Oly
        Når ble det kontrollen som bestemmer om man kan fly 3d?
        Optic'en har ett helt normalt heli-program som dekker de fleste funksjoner man har bruk for, og kan brukes til 3d-flyging like mye som en JR 9XII kan
        Morten Smøraas

Comment

• Christen

#34 Unapproved
          Må bare nevne mine erfaringer med dere. Jeg starta med heli på tidlig nitti tallet en gang. Mitt første helikopter var en Calt 20 med en OS 28 motor og uten gyro for det hadde jeg ikke råd til. Det jeg skal fram til er at Calt`n var faktisk mye lettere å fly enn min gws dragonflyer (samme som Twister) selv uten gyro!
          Fp helikoptere er vanskelige på grunn av variabelt turtall, det betyr at om du vil ned med helien så må turtallet ned og da mister du styringa. Jeg kjøpte min for å ha det litt gøy innendørs...blei ikke så veldig gøy...

Gå for cp med en gang, selv om de koster litt mer så har du mye mere igjen for pengene.

Comment

• Joakimkn
            • Aug 2006
            • 12

Jeg har et twister cp heli.. egentli ganske fornøyd, har tålt en god del smeller. Men klarte å bøye akslingen da jeg gikk fra 20m RETT i bakken med rotoren først. bortsett fra det er d godt som nytt., (Ikke et triks å fly langt vekk m så lite heli.. så ikke en dritt, holdt nesten på å bli kvernet av rotoren, den landet ca 1-2 meter fra meg..heh)

Comment

• oly.jonny
              • Sep 2005
              • 332

Originally posted by Psyko-lefse
              Når ble det kontrollen som bestemmer om man kan fly 3d?
              Optic'en har ett helt normalt heli-program som dekker de fleste funksjoner man har bruk for, og kan brukes til 3d-flyging like mye som en JR 9XII kan
              Vet det. burde ikkje utalt meg der. Har slettet meldingen.

Mvh Oly
              Mvh Oly. "I reject the reality, and substitute my own."
              -T-rex 450 HDE
              -E-sky honey bee fp(pulverisert)
              Status: Skulelei

Comment

Working...