Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omtale av T-Rex 600

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nei det spiller ingen rolle JR9XII selges ofte med 10 kanals mottaker.

    Gjør et regnestykke på å ta den inn selv. Med de prisene som er her nå så er det langt fra sikkert at det lønner seg å ta inn kitet selv. Du må regne med å betale $50-100 i frakt + mva selvsagt så om kitet koster $ 600,- så havner du fort oppunder kr 5500 hvilket er det Elefun tar for den.....du bør helst gjøre et kupp på f.eks. eBay for at det skal lønne seg. Servoer derimot kan det være litt å hente på. Ga vel snaut 400,- per stk på eBay for mine 9252/9254 servoer + frakt/mva og på totalt 9 servoer så blir det litt (4 på 600n og 5 på R50n.)

    Comment


    • Er egentlig veldig skeptisk til å handle fra Ebay, men ut i fra dine erfaringer her så har vel du vært veldig heldig, eller det er generelt trygt å handle der.

      Av erfaring fra 450n så vet jeg at det ikke vil lønne seg å gå for den billigste pakka. Angrer som bare det på at jeg ikke bestilte en SE med en gang.. ( Etterpåklokskap er den beste klokskap)
      Hvordan er den regulatoren, bec, etc som følger med kittet til 5500,- fra Elefun? Er det noe jeg kan vokse på, eller bør jeg gå for noe bedre først som sist?
      -=-Trondheim Mfk-=-
      * Raptor 50 Titan (SE)
      * T-Rex 450SE
      * E-Sky CP2 (Solgt)
      * Vortex
      * E-Starter
      * Slow Stick
      * Spektrum DX7

      No helicopters were harmed in the creation of this post

      Comment


      • Det som er i pakkene er Align sine greier som er helt ok. 10S oppsett er sikkert morsommere men 6S oppsettet rekker langt og det begynner å bli brukbart billige batterier å få tak i for 6S.

        Den kan kanskje lønne seg å vente litt for de har akkurat kommet med en ny motor som de sliter litt med, når den er blitt bra og standard i kitet så er det blitt enda bedre. Det kommer også annen løsning for drift av halen.

        Ellers er pakkene deres med servoer og alt helt fine. 9252 er jeg i allefall helt fornøyd med, likeså GY401 m/9254 servo men jeg flyr jo ikke akkurat hard 3D da.

        Comment


        • [QUOTE=strutings]Er egentlig veldig skeptisk til å handle fra Ebay, men ut i fra dine erfaringer her så har vel du vært veldig heldig, eller det er generelt trygt å handle der.
          vil si att det er trykt å handle på Ebay,du har ingen ting å bekymre deg for .Det er bare å sjekke karakterer og se hvor mange transaksjoner personen/firmaet har gjort på Ebay.Har personen/firmaet flere hundre transaksjoner og over 99% positive karaterer,er det bare å handle.Driver litt med resturering av gamle motorsykler, og RC da og Har handlet på Ebay i ca 3 år nå,og nermer meg 100 transaksjoner uten en dårlig handel.
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment


          • Jepp, sjekk feedback, ikke bare antallet og prosenten men les den også for en del luringer får alt de har av venner til å kjøpe ting til 10 cent for å kunne legge igjen positiv feedback. Å spørre her om noen har erfaring med spesifikke selgere er også lurt.

            Comment


            • Kjapp og god respons på innlegg her ivertfall Skal smøre meg med så mye tolmodighet som mulig, men desverre så var ikke jeg der da de delte ut dette..
              Frister fælt å handle over stokk og stein for tida. Har vel blitt bitt av den berømte heli-syken

              2 x 10S oppsett passer meg utmerket pga ladern takler kun 5S, men regner med at det blir ny lader også når jeg først investerer i noe slikt.

              Vil tro at det er noen kjeltringer ute å går på Ebay også som alle andre plasser.
              -=-Trondheim Mfk-=-
              * Raptor 50 Titan (SE)
              * T-Rex 450SE
              * E-Sky CP2 (Solgt)
              * Vortex
              * E-Starter
              * Slow Stick
              * Spektrum DX7

              No helicopters were harmed in the creation of this post

              Comment


              • Originally posted by strutings
                Vil tro at det er noen kjeltringer ute å går på Ebay også som alle andre plasser.
                Joda det er det helt sikkert.Men det er ikke mange sprell du skal gjøre på Ebay før du er avslørt,så lenge det er karaktersetting på transaksjoner.
                Har personen/firmaet under 50 transaksjoner og IKKE 100% feadback så er det bare å styre unna den duden.Ser att mange av personene/firmaene eg har handlet hos på Ebay har over 1000 transaksjoner.og kanskje bare 2-3 misfornøyde kunder.Men det er klart att man kan jo vere uheldig og bli en av disse 2-3 av 1000.
                Det er jo en ting til med dette å handle ute i den store verden.Hva med garanti på produkter man kjøper ?? Tviler på att man klarer å få til noe der.
                Alt som kan fjernstyres.
                ---------------------------------------------
                The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                Steinar Kvarme.

                Comment


                • Noen som har en Align esc de vil selge?

                  Isen på bladene her om dagen ser ut til å ha gjort mer skade enn jeg trodde....escen er død og plasten har smeltet...
                  Attached Files

                  Comment


                  • Originally posted by Tintin
                    Isen på bladene her om dagen ser ut til å ha gjort mer skade enn jeg trodde....escen er død og plasten har smeltet...
                    Hmmm.skjønte ikke helt den?flyr du i så dårlig ver att helien blir nediset?ser att esc'n har vert bra varm,men hva har skjedd?
                    Alt som kan fjernstyres.
                    ---------------------------------------------
                    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                    Steinar Kvarme.

                    Comment


                    • Det var tåke/frostrøyk, den frøs på bladene, gjorde tydeligvis det svært tungt å svinge bladene, escen ble så varm at krympeplasten smeltet ser det ut til. Jeg merket det først i dag når den ikke funket lengre..

                      Comment


                      • Hvis det er noen som går å tenker på å kjøpe en 600 så har de utrolig bra priser her, http://www.infinity-hobby.com/main/p...roducts_id=357

                        $ 399 for en Trex 600 CF Kit
                        $ 380 for Alu kitet

                        Comment


                        • Spenning til servoer

                          Hallo!

                          Har montert min T-REX 600 nå i Jula, men ble litt uskikker på spenningen til servoene, benytter 3 stk Futaba 9252 og en 9254 på halen. Ser at Futaba ikke anbefaler 6V og oppgir data bare for 4,8V, Bec'en som følger med gir 5,8V, er dette greit eller er det noe jeg bør gjøre? Til haleservoen følger det jo med en step down dings til 5,1V...

                          Blir uansett skikkelig spennende med 600'en, tar ingen sjanser nå og får en ny JR9X2 i posten til uka, (har byttet ut Futaba 7C)...
                          T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
                          JR DSX9

                          Comment


                          • Futuba anbefaler ikke 5 cellers mottakerpakke som kan gi så mye som 7 volt nyladet.
                            4 cellers pakke kan gi helt opp til 6 volt så 5.8 regulert er helt fint til de servoene men bruk step down dioden til haleservoen.

                            Comment


                            • Takker Tintin...

                              Da tror jeg resten skal gå greit, får servoer, gyro og batterier i morgen (tar litt lang tid med posten nå rundt jul..ergelig) og radioen ser ut til å komme på torsdag så da håper jeg det blir prøvetur til helga.

                              Eneste problemet mitt nå er at Elefun var tom for ladere, får kikke litt rundt i kveld å se om jeg finner noe egnet et annet sted, med ekspress frakt kan det vel fortsatt være mulig å få den frem til helgen..

                              Har flydd T-Rex 450 i 9 måneder nå, det skal bli spennende å prøve en større maskin.
                              T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
                              JR DSX9

                              Comment


                              • Det ble ikke billig...

                                Torque tuben til 6000n er snart å få...

                                http://www.align.com.tw/shop/product...38&language=en
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X