Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omtale av T-Rex 600

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • F3c

    Jason Krause flyr TRex 600 med Aligns F3C kropp

    Comment


    • Litt off topic men hva går F3C ut på??
      Ligner veldig mye på det eg driver med i stua med Micron v2'n og blade cx2'n min
      Alt som kan fjernstyres.
      ---------------------------------------------
      The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
      Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
      Steinar Kvarme.

      Comment


      • F3C, se denne linken...
        http://f3c.rc-unionen.dk/F3C06.pdf
        T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
        JR DSX9

        Comment


        • ja den var oppklarende titte bare på første halvdel av denne og fant ut att dette er det eg gjør i stua.Men det er nok ikke bare hovring di gutta driver med nei
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment


          • Ah, for oss som ikke er helt torque tubed enda så er det nå kommet en ny oppgradering, metall halekasse:
            http://www.align.com.tw/shop/product...90&language=en

            Comment


            • Fikk prøvd de nye Align glassfiberbladene så vidt i dag.
              Funket fint til vanlig sportsflyging men det virket som om heliet ble litt tregere enn det var med MAH bladene jeg har brukt så langt.

              Om de får en hyggelig pris når de kommer i butikk her vil jeg si de er et flott alternativ for oss som ikke flyr ekstrem 3D, er økonomiske men likevil ikke vil bruke treblader.

              Comment


              • Jeg gjorde noe dumt idag

                Var en fyr som kom oppom stripen med en Trex 600 og DX7, og trengte litt hjelp med oppsettet av kurvene og gyro. Hjalp til jeg, og fikk tilbud om å testfly den.
                Ble en MEGET dyr test-tur

                For den fløy jo noe helt sinnsykt bra! Virket både mer stabil og presis en Raptor'ene jeg har prøvd. Fløy omtrent som en 450, bare stabil Bestiller DX7-settet til uken, og 600'en følger nok ikke langt unna.

                Herlig hobby vi har
                Last edited by Psyko-lefse; 25-03-07, 18:40.
                Morten Smøraas

                Comment


                • Originally posted by Tintin
                  Ah, for oss som ikke er helt torque tubed enda så er det nå kommet en ny oppgradering, metall halekasse:
                  http://www.align.com.tw/shop/product...90&language=en

                  Takk for dette tipset en slik er på vei med posten nå.Har hele tiden vert litt "skeptisk" til alt leamikket i plast på halen,har alltid sjekket den ekstra godt før første flight på stripa.
                  Alt som kan fjernstyres.
                  ---------------------------------------------
                  The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                  Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                  Steinar Kvarme.

                  Comment


                  • Da har Align innsett at en 75A esc kanskje var snaut i 600n og kommet med en 100A (Nei den er ikke til en 90 maskin for jeg kan ikke tenke meg de er så optimistiske at de lager en 90 maskin for 6S :d)

                    http://www.align.com.tw/shop/product...14&language=en

                    Comment


                    • DX7 er i hus, kjemperadio dette. Men viktigere, Trex 600 bestilt og sendt
                      Morten Smøraas

                      Comment


                      • Hvordan er det med vedlikehold av 600'n, jeg passerte 110 turer med min nå i helga og synes det begynner å bli litt slark i lagrene til rotorakselen.
                        Er det noen som har noen tips am hva som eventuellt bør byttes før det ryker? Fikk forresten metall halekasse og noen metalldeler til rotorhodet i dag, ikke fordi det er noe problemer men tenkte det var greit å oppgradere litt underveis...

                        Har ikke byttet hverken halereim eller hoveddrev og alt ser fortsatt helt ok ut.

                        Men er det deler som erfaringsmessig blir slitt så er jeg takknemmlig for tips, langt rimligere å bytte de før det blir en tur i bakken...

                        Hvordan er det med flytiden? har flydd 6 min med 4400 og 4600 mah batterier så langt, men siden det er blitt noe tøffere flyging den senere tiden må jeg ned i 5 min nå, ikke fryktelig lenge... dytter tilbake ca 3500mah etter 5 min.
                        T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
                        JR DSX9

                        Comment


                        • Originally posted by Tiger'n
                          Hvordan er det med vedlikehold av 600'n, jeg passerte 110 turer med min nå i helga og synes det begynner å bli litt slark i lagrene til rotorakselen.
                          Logger du alle turer, eller er 110 et estimat?( Noen som har et bra og enkelt system for logging av antall turer, på feltet? Må skje der og da, ellers så er det glemt. Samme spørsmål gjelder antall cycler for batteriene. Merke batteriene med tusj vha. romertalll i grupper av 5?

                          Synes det høres betryggende at reima m.m. holder såpass bra.
                          Apropos slark, hvordan står det til med swashplate etter 110 turer?

                          Stein

                          Comment


                          • Har planer om å sette en klistrelapp på hvert batteri for å holde kontroll på antall ladinger de tåler før de begynner å miste for mye effekt, men foreløpig har jeg bare tellingen i "hue", så helt eksakt har jeg 111 turer til nå fra i førsten av januar i år. Men kjøpte 2 batteri til nå for et par uker siden så nå har jeg 4, skal ble mer enn 110 turer de neste 3 månedene dersom alt går bra...
                            T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
                            JR DSX9

                            Comment




                            • Så var det bare å smøre seg med tålmodighet, roll-out i Mai var planen
                              Attached Files
                              Morten Smøraas

                              Comment


                              • De siste turene har det vært en noe mer lyd enn vanlig i min 600 (en slags ulelyd), jeg har sjekket og sjekket men ikke funnet noe galt. Men i dag på tur nr 148 ble det plutselig litt forandringer på lyden og motoren stoppet, gikk heldigvis greit å få den ned. Når jeg kommer bort så ryker det ut av canopyen, finner kjappt ut at det er motoren som er glovarm...

                                Har demontert den nå i kveld og den sitter dønn fast så her er det ingen tvil om at det må ny motor på plass..

                                Kunne tenke meg en litt vassere motor nå når jeg likevel må bytte, kommer til å holde meg på 6 celler og helst samme regulator (75A), noen som har tips til hva jeg bør kjøpe?

                                Align 600XL Brushless Motor(1650KV er vel et alternativ.. Siden finnes ikke

                                Ellers har jeg kikket på Z-Power Z30A 1110 kv..
                                Specification:
                                Max Current: 60 Amps
                                Max Eff: 90%
                                Poles: 8
                                KV: 1110
                                Weight: 276g
                                Shaft Diameter: 5mm
                                Shaft Length: 22mm
                                Motor size: 43mm, L 61mm
                                Input power: 6-10 Li-xxx
                                Attached Files
                                T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
                                JR DSX9

                                Comment

                                Working...
                                X