Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omtale av T-Rex 600

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Hodet (klarte seg relativt bra vil jeg si eneste skade funnet er bøyd flybar til tross for at jeg vil anslå jeg kræsjet i ca. 100 km/t med fjøsveggen):



    Hovedgiret mangler ingen tenner(!), derimot brestet flere plasser:




    Skadeliste såvidt jeg har oversikt over nå:
    - canopy
    - hovedblader
    - haleblader
    - tail pitch assembly
    - 2 servogir
    - halebom
    - understell
    - bunnplata i ramma
    - vertikal halefinne
    - hovedgir
    - mast og spindel
    - diverse linker
    Last edited by northwood; 04-09-06, 14:00.

    Comment


    • #92
      Au, det der var kjedelig. Hadde egentlig tenkt å få prøve inn en tur med 600n i dag men nå vet jeg ikke om jeg tar sjansen...

      Om det er noen trøst så føltes det bra da jeg var på fjellet og fløy lørdag. Så bra at jeg begynte å dra looper med 450n helt til jeg mista kontrollen, igjen....nåja min liste begrenser seg til blader, flybar og hoveddrev...

      Beklager tapet...
      Last edited by Tintin; 04-09-06, 14:13.

      Comment


      • #93
        Noen som vil foreslå et godt haleblad fra Elefuns sortiment? Aligns haleblad var nesten 105 mm fra ende til ende. Tenkte på 95mm Radix eller hvis mulig 105 MAH. Tror jeg skal bruke 600mm MAH hoved. Hvis jeg ikke bestiller noen V-Blades hoved og hale samt paddlere.

        Comment


        • #94
          Nå er jeg overhde ingen ekspert på blader men jeg tror det var flere som var misfornøyd med MAH bladene på denne. Det ligger en god del omtale om det på Helifreak mener jeg.

          Comment


          • #95
            Trenger i grunn et forslag på en utenlands forretning som fører T-Rex-deler og servogirene jeg trenger. Synd Readyheli ikke hadde mine servogir for jeg vil helst samle mest mulig, de har også de V-Bladene jeg har lyst å prøve.

            Servogirene var forøvrig en av de største irritasjonsmomentene, de er ikke så lette å skaffe i Norge nemlig - vet faktisk ikke om noen.

            Comment


            • #96
              Originally posted by northwood
              Noen som vil foreslå et godt haleblad fra Elefuns sortiment? Aligns haleblad var nesten 105 mm fra ende til ende. Tenkte på 95mm Radix eller hvis mulig 105 MAH. Tror jeg skal bruke 600mm MAH hoved. Hvis jeg ikke bestiller noen V-Blades hoved og hale samt paddlere.
              Jeg brukte MAH på raptoren min. Problemet mitt var at i klubben har et støykrav som gjore at jeg ikke kunne kjøre høyt nok turtall for å få den effekten jeg ønsket. Tror bladene er bra, men på grunn av bredden må de ha høyere RPM sammenlignet med eks. SAB.

              Jeg må jo legge til at lyden fra disse bladene var vesentlig mye tøffere enn med SAB !
              - Erik -

              ------------------------------------------
              Logo 600SX + 6003D
              Logo 400SE

              Futaba 18MZ

              Comment


              • #97
                95mm vblades ligner forbløffende mye på align bladene, jeg tror kansje 105mm blir i meste laget?? Hva er headspeed'n på 600'n med ditt oppsett?
                Mvh
                Bjørn Tore Espevik

                Team Visa...

                Comment


                • #98
                  I følge folk på RC Groups skal det være i overkant av 2100 uten last.

                  Comment


                  • #99
                    Det burde holde i massevis med 95mm da vel??
                    Jeg kjøpte noen billige carbonblader hos realraptors når jeg var på 3dmasters, og de ligner mistenkelig på vblades. Jeg merker i hvertfall ingen forskjell. Tror jeg betalte 9,90 pund. Det går jo an å sende dem en mail om blader og servogir for han herremannen jeg snakket med sa de hadde mer på lager enn det som var på nettbutikken....
                    Mvh
                    Bjørn Tore Espevik

                    Team Visa...

                    Comment


                    • Heliman, TinTin og de ellers som måtte ha en T-Rex 600: Hva veier den all up? Veide min før jeg gikk ut dagen jeg kræsjet og kom fram til ganske nøyaktig 3650 gram. Synes ikke dette var så veldig tungt så jeg lurer på hva "stock-vekten" er, dere har trossalt to celler flere enn meg. Skal veie min på nytt når den er bygd opp (forhåpentligvis lettere enn før) med mye bling.

                      Comment


                      • Min veier 3310 gram med et 2100 mah mottakerbatteri og FlightPower 4900 6s1p.
                        To celler mer enn deg?? Om du tenker på at jeg til å begynne med brukte to 3300mah pakker i parallell, så var det bare en test jeg gjorde.
                        Nå har jeg to Flightpower 4900 mah og to Align 4200 mah pakker, men bruker selvfølgelig bare en om gangen...
                        Må si jeg egentlig er fornøyd med Align pakkene når jeg tar prisen i betraktning, men jeg hverken piroflipper eller piroflopper med min

                        Bling er som regel tyngre enn plast, det er i hvertfall min erfaring fra raptoren.
                        Mvh
                        Bjørn Tore Espevik

                        Team Visa...

                        Comment


                        • Det kan hende du har rett angående blingen, vi får se. Dersom du hadde 6S2P ville du hatt to celler flere enn meg, men siden du bruker skikkelige batterier så er det jo ikke rart du har lettere setup enn meg.

                          Bare sånn mens jeg har sjangsen: har slått noen 90-maskiner i climb out i det siste med min setup (før jeg kræsjet, du kan slå den med en Honeybee nå).

                          Comment


                          • Min er 3150 flyklar.
                            Det er med en pakke tilsvarende Align sine 4200 pakker (som ikke er spes bra...)

                            Comment


                            • Align sine 4200 pakker er bygget opp av 12 stk 2100 celler, så de er 6s2p men 2100 cellene er en god del lettere enn fp3700.
                              4200 pakkene er som Tintin skriver ikke spes bra, men de er ikke spes dårlige heller og holder fint til vanlig sportsflyving...
                              4200 pakken til Align veier 570 gram mens FP4900 veier 745....
                              Jeg har ikke prøvd å konkurrere med noen andre med tanke på climbout. Selv om det sikkert går an å få 6 cellers oppsett til å klatre bra, så er det en forholdvis enkel måte å knekke batteri på...
                              Satt opp med nok pitch til at en får maks strømtrekk ved climbout vil ganske kvikt ta knekken på batteriene ved en bom på pitchen under f.eks. en piroflipp/flopp....
                              Jeg bruker 600'n min til å fly pent med, skal jeg herje og prøve på ting jeg ikke kan så bruker jeg en raptor...
                              Mvh
                              Bjørn Tore Espevik

                              Team Visa...

                              Comment


                              • Vil bare påpeke at mine pakker ikke er Align pakker men tilsvarende merkeløse.
                                Om jeg gir full pitch (ca 10 grader) så går det rimelig fort oppover men noe mistrives etter et par sekunder oppover for det har hendt et par ganger at den "hoster" litt. Jeg flyr den svært pent. Etter 6-7 min så putter jeg tilbake et sted mellom 2 og 2400 mah. Dro en av pakkene litt lengre på lørdag kveld og det likte den ikke noe spes, ble litt ubehagelig varm syns jeg.

                                Comment

                                Working...
                                X