Unconfigured Ad

Collapse

Lading Av Batterier

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lorents
    • Mar 2006
    • 348

Ja, hvis sikkerhet er et tema bør du nesten ha like mange balanserere som det antall batterier du skal lade samtidig, og da er vel de Hyperion balansererene tryggest. Hyperion batteriene er sikkert ok - leverer nok strøm til en trex

Blir sikkert mye mas på deg her, men Cellpro laderene er både lader og balanserer i ett og er helautomatiske slik at man ikke kan sette de feil - man bare plugger inn balansererpluggen på batteriet og så piper den når den er ferdig. Den vil også stoppe ladingen hvis det er noe muffens med pakka så risikoen for at pakkene begynner å brenne er vel tilnærmet null (det er alltid en mulighet for at noe skjærer seg). Vil heller ha flere slike enn en som kan lade flere
    Hvor er lipoen din a?

www.airheads.no
    www.bmk-rc.com/

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Balansereren er bra, du trenger 4 til den laderen da

Kjenner ikke batteriet, vet ikke om noen som bruker dette til T-rex. Ser ok ut (selvom bildet er av et 2S ikke 3S som det står i teksten.

De som jeg personlig vet funker veldig bra er Align sine 2100mah/16C, andre her bruker bla FP EVO med godt resultat. TP 2100/16C er også bra pakker og etter ryktene de samme som Align sine men det er ubekreftet. (Det er mange som lager pakker emn ikke så mange som lager selve cellene som er i pakkene)
      Personlig syns jeg 1800 er en aning snaut men det er bare fordi jeg har hatt litt dårlig erfaring med 1800/12C batterier, 1800/20C er en helt annen greie.

Comment

• _Bonus_
        • Mar 2005
        • 96

Den laderen, Cellpro, er den å få tak i i Norge, eller må det bestilles fra utlandet ?

På en av linkene dere oppga, så vil den komme på ca. 430 blås + frakt + moms + gebyr...blir jo noen kroner det...

/Bonus

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

430 + frakt 120 + mva 137,5 + gebyr 85 = kr 772,50

Hyperion lader + balanserer kr 795 + 325 = 1120

Ser da ikke så ille ut...

Comment

• Lorents
            • Mar 2006
            • 348

Litt avhengig av hva slags lipo pakker du har må du ha med overgang til riktig balansererplugg til Cellpro laderen, så da ryker det på ca. 50 blås til
            Hvor er lipoen din a?

www.airheads.no
            www.bmk-rc.com/

Comment

• skywalker
              • May 2006
              • 13

Har nå mailet med hellikraft hvor jeg kjøpte ladern align grå med vifte..
              Kan bytte i en ny eller få penga tilbake.
              Er det best å få penga og kjøpe en cellpro lader og noen thunderpower batt?
              hva sier dere som har litt peil..?
              skal du fly snart lorents????
              Twister bell 47
              T-REX XL450
              Futaba 9c

Comment

• Lorents
                • Mar 2006
                • 348

Jeg har blitt stor fan av Cellpro jeg, så løp og kjøp

Stikker på fornebu kl. 19.30 hvis noen vil være med å fly! Enten på plassen ved det gamle tårnet hvor Svein Svendsen kjører motorsykkel (på baksiden av huset hvor de selger Volvo), eller på den store asfaltplassen ved den gigantiske hangaren på andre siden av IT fornebu.
                Hvor er lipoen din a?

www.airheads.no
                www.bmk-rc.com/

Comment

• Lorents
                  • Mar 2006
                  • 348

Ah, glem det - nå begynte det å bøtte ned her...
                  Hvor er lipoen din a?

www.airheads.no
                  www.bmk-rc.com/

Comment

• skywalker
                    • May 2006
                    • 13

jeg mente på skedsmo trimming av trex
                    fornebu blir litt langt med kun ett batteri..
                    Twister bell 47
                    T-REX XL450
                    Futaba 9c

Comment

• Lorents
                      • Mar 2006
                      • 348

Håper å få tatt en tur til helgen hvis vær og familie tillater.
                      Hvor er lipoen din a?

www.airheads.no
                      www.bmk-rc.com/

Comment

• _Bonus_
                        • Mar 2005
                        • 96

Originally posted by Lorents
                        Håper å få tatt en tur til helgen hvis vær og familie tillater.
                        Hei, hvor bruker du/dere å fly ? Kunne tenkt meg å tatt en titt. Kan desverre ikke ta med mitt eget heli da jeg mangler elementære ting som servoer, batterier, mottager og slikt...

Fins det noen finfine plasser å fly inne i Oslo-område nå når vinter og storm nærmer seg ?

/Bonus

Comment

• Lorents
                          • Mar 2006
                          • 348

Hei,

Flyr med større helikoptere på stripa til Oslo helikopterklubb på Skedsmo, men tar også rett som det er en tur ned på fornebu og flyr litt - mest på kveldstid etter leggetid for 3-åringer.

Hadde vært morro og truffet litt e-heli flyere i oslo området en gang i blant. Om det er noe interesse kunne man jo satse på å treffes f.eks. annenhver onsdag kl. 1800 på ett eller annet egnet sted.... Hvis noen tar initiativ og starter en ny tråd på det så skal ihvertfall jeg prøve å komme
                          Hvor er lipoen din a?

www.airheads.no
                          www.bmk-rc.com/

Comment

Working...