Hu! Hvilke servoer er anbefalt på T-Rex 600? Ser at de "settene" som er lagt ut på eBay kommer med Futaba S3001 servoer. Holder disse mål?
Unconfigured Ad
Collapse
Servoer på T-Rex 600?
Collapse
X
-
Kjenner dem ikke men tror kanskje de er litt snaue. Drar ca 4 kg på 6 volt.
Det er synd å stappe for dårlige servoer i en såpass stor maskin. Servosvikt kan gi ganske store konsekvenser når du svinger en rotor med diameter på over 120 cm i 2000 rpm.
Ville gått for digitale servoer på rundt 6 kg på 4.8 volt.
Som Futubas 9252 men det er jo en helt annen prisklasse.
Det selges mange pakker på nettet som er mer eller mindre komplette, man stapper i middelmådig utstyr for å holde prisen nede. Utstyr som brukeren ender opp med å kaste etter 1 år eller så.
Spes på et CCPM heli som dette så vil du gode servoer som holder slik at de er like i bevegelsene hele tiden så du ikke får rar oppførsel på heliet.
-
Jeg bruker 6965 hitec digitale på min... Om du skal bruke det originale mottakerbatteriet og den BEC'en som følger med så bør du tenke litt på strømtrekket på servoene. Jeg mener bestemt at det er bedre å ha rikelig å gå på ettersom en servo som ligger på grensen vil trekke mer strøm enn en som bruker halvparten av kreftene sine(ihvertfall nesten alltid)..
Når det er sagt så tror jeg nok at s3001 servoer holder, det er jo eccpm på 600'n så når det gjelder pitchbruk så har en i beste fall 12kg til rådighet....
På roxxter 55'n min er det hitec 5245 med trekk-kraft på ca. 4,2kg, og jeg tør påstå at den lever et mye hardere liv enn 600'n..Last edited by Heliman; 22-08-06, 15:16.Mvh
Bjørn Tore Espevik
Team Visa...Comment
-
Er ikke S3001 standard-servoene til Futaba? Disse har vel ett litt dårlig rykte?
Tror ikke jeg ville brukt de i en ev. Trex 600 ihvertfall.Morten SmøraasComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment