Announcement

Collapse
No announcement yet.

SPØRSMÅL: Walkera dragonfly 35

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SPØRSMÅL: Walkera dragonfly 35

    Hei jeg har nettopp kjøpt meg en brukt modell av overnevnte.

    Jeg er nybegynner, har flyd mye med simulator og det har gått greit der.
    Har også en glow Kyosho consept 46VR som jeg har hovret litt med tidligere.

    Spørsmål: Hvordan er forskjellen fra simulator,glow modell i forhold til elektromodellen av disse små typene?

    Er det artig å fly dem eller blir man fort lei?
    Har kjøpt lipobatterier 2 stk 11,1V 1600 mph og en børsteløs motor, og egen speedkontroll til modellen. Holder på å fikse hovedrotor akslingen og lager denne til i karbonstang.
    Er utrolig spent på hvordan dette går
    Hilsen
    Lasse
    Last edited by skybird; 06-09-06, 20:42.
    __________________________________________________ _______
    Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
    http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y

  • #2
    Ingen som har erfaring på området?
    __________________________________________________ _______
    Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
    http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y

    Comment


    • #3
      har hat walkera 36# det er det same bere med halereimdrift. morsomt er den. så lenge elektroniken fungerer. bra og stabilt. med børsteløs er det fut i den!

      Comment


      • #4
        Leser her at de orginale motorene ikke får greia til å lette nesten er dette tilfelle?
        Når du sier at det er trøkk i motoren børsteløse, hvor merkbar er forskjellen da?
        Har 2 stk. 11,1V 1600mph lipo batteri, selger anbefalte ikke noe større batteri pga vekt og løftekapasitet.
        Hvor lenge er det lurt å vente med neste takeoff? Tenker da på motoren blir varm.
        __________________________________________________ _______
        Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
        http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y

        Comment


        • #5
          ltt svar.

          Originally posted by skybird
          Leser her at de orginale motorene ikke får greia til å lette nesten er dette tilfelle?
          Når du sier at det er trøkk i motoren børsteløse, hvor merkbar er forskjellen da?
          Har 2 stk. 11,1V 1600mph lipo batteri, selger anbefalte ikke noe større batteri pga vekt og løftekapasitet.
          Hvor lenge er det lurt å vente med neste takeoff? Tenker da på motoren blir varm.
          det med at den ikke letet fek eg og høre. og eg testa med org batt å motor og akurat det som sjede. men med børsteløse dro den til vers men ver obs på tempen!!
          klarte å brene to motorer. ein når eg fek den.(kjørde eit min) og eit etter 10 batt. og forsjelen er helt enorm fra børste til børsteløs. IKKE fly helie til det ikke leter da dreper du lipoe. eg flyde til eg merket at det begynte å miste litt pifen på head speeden og sat det på lading. har du denne ladern? då må du holde godt øye med ladern da batte kan blåse seg opp og det er IKKE bra! med å vente på neste takoff er det å venta til motorn blir kald. vile hat noen pause innemelom og sjeket tempen på motorn på eit batt og vist den er ubehagli å ta på vile eg hat ein pause. håper dette hjelpe å lyke til!

          Comment


          • #6
            Originally posted by walkera 36#
            det med at den ikke letet fek eg og høre. og eg testa med org batt å motor og akurat det som sjede. men med børsteløse dro den til vers men ver obs på tempen!!
            klarte å brene to motorer. ein når eg fek den.(kjørde eit min) og eit etter 10 batt. og forsjelen er helt enorm fra børste til børsteløs. IKKE fly helie til det ikke leter da dreper du lipoe. eg flyde til eg merket at det begynte å miste litt pifen på head speeden og sat det på lading. har du denne ladern? då må du holde godt øye med ladern da batte kan blåse seg opp og det er IKKE bra! med å vente på neste takoff er det å venta til motorn blir kald. vile hat noen pause innemelom og sjeket tempen på motorn på eit batt og vist den er ubehagli å ta på vile eg hat ein pause. håper dette hjelpe å lyke til!
            Hei igjen
            Har ikke den laderen der men denne
            Det er jo børsteløs jeg har, og har ikke kjøleribber på denne. Har ikke planer om å bruke stock motoren da jeg har hørt mye dritt om dem.
            Har du hørt noe om gyroen på disse heliene?
            Er de bra eller er det bare å skifte ut med noe annet?
            Hvordan er servoene? Er disse digitale?
            Har digitale på min glow heli.
            Er helt newbie selv om jeg har glow heli, har ikke fått flydd det så mye, hovret noen tanker nå og da, men lenge siden sist.
            Bruker easyfly simulator på pc og hovrer fint der uten problemer og flyr litt også. Hovrer også litt inverted. Startet med 3D på hode, går av og til he he.
            Skal uansett ikke teste dette i real life. Er kjempe nervøs når jeg fyrer opp min Kr. 6000,- modell he he så er det dette med at motorern bør gå som ei klokke og fåes start på. Så tenkte at elektro er raskt å få med seg sånn impulsivt sett og lipo batterier gjør jo susen.
            Har fløyet endel med el fly og nå måtte jeg investere litt i noe annet da dette er oppbrukt.

            Jeg lurte også litt på om der er nødvendighet med bruk av treningsunderstellet, og hvordan man monterer dette.
            Tog det av min glow modell, og det gikk fint.
            Flyr også uten støtteunderstellet på simulatoren da det ikke er noen valg.
            Last edited by skybird; 07-09-06, 14:02.
            __________________________________________________ _______
            Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
            http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y

            Comment


            • #7
              Originally posted by skybird
              Hei igjen
              Har ikke den laderen der men denne
              Det er jo børsteløs jeg har, og har ikke kjøleribber på denne. Har ikke planer om å bruke stock motoren da jeg har hørt mye dritt om dem.
              Har du hørt noe om gyroen på disse heliene?
              Er de bra eller er det bare å skifte ut med noe annet?
              Hvordan er servoene? Er disse digitale?
              Har digitale på min glow heli.
              Er helt newbie selv om jeg har glow heli, har ikke fått flydd det så mye, hovret noen tanker nå og da, men lenge siden sist.
              Bruker easyfly simulator på pc og hovrer fint der uten problemer og flyr litt også. Hovrer også litt inverted. Startet med 3D på hode, går av og til he he.
              Skal uansett ikke teste dette i real life. Er kjempe nervøs når jeg fyrer opp min Kr. 6000,- modell he he så er det dette med at motorern bør gå som ei klokke og fåes start på. Så tenkte at elektro er raskt å få med seg sånn impulsivt sett og lipo batterier gjør jo susen.
              Har fløyet endel med el fly og nå måtte jeg investere litt i noe annet da dette er oppbrukt.
              hei igjen!

              vist du har 2006 mod gyroen så er den god nok. men har du 2005 bør dy byte den ut da eg har hørt mase ting om den som at den pustli snurer rundt sin eg aks. den beste av alle gyror eg har hørt om til dise små modelne er er Futaba GY401 men servo er ikke eg helt siker på, eller vist du ikke gid å lege mase penger i gyro så skal GWS-PG-03 Gyro så er den sikert god nok men å å fine god gyro får dei andre utale seg om det med elektro er at den fint kan fly baki hagen = mer flyging. det er ikkje digitale servoer men anbefaler å skifte dei ut da dei er lit dårleg. flyr du med org elektronik? siden du har glow så kan no vel du bruke den på walkeran? tenings undestele kan du feste med strips.

              Comment


              • #8
                Originally posted by walkera 36#
                hei igjen!

                vist du har 2006 mod gyroen så er den god nok. men har du 2005 bør dy byte den ut da eg har hørt mase ting om den som at den pustli snurer rundt sin eg aks. den beste av alle gyror eg har hørt om til dise små modelne er er Futaba GY401 men servo er ikke eg helt siker på, eller vist du ikke gid å lege mase penger i gyro så skal GWS-PG-03 Gyro så er den sikert god nok men å å fine god gyro får dei andre utale seg om det med elektro er at den fint kan fly baki hagen = mer flyging. det er ikkje digitale servoer men anbefaler å skifte dei ut da dei er lit dårleg. flyr du med org elektronik? siden du har glow så kan no vel du bruke den på walkeran? tenings undestele kan du feste med strips.
                Elektronikken er orginal, og jeg tror mottakeren i glow helien er for stor og tung. Tilhører en Sanwa RD6000 computer radio.
                Modellen tror jeg er en 2005 modell ja, og nevnte hva jeg har hørt om at modellen pluttselig gir 100% når man tar stikken ned.
                Men det har nok med den bryteren til flight mode å gjøre.
                For den skal stå i normal mode. Står deni flightmode, så skal den være i senter når den er på bakken, for ellers får man negativ pitch og løftekraft til å fly opp/ned.

                Har ikke modellen her, og har ikke fått prøvd den heller, for den er hos en som skal dreie en hovedrotoraksling som går bak til halerotoren igjennom bommen.
                Så den er forhåpentlig på plass på fredag ettermiddag.
                Så jeg skal nok ut og klippe litt gress da ja he he.
                Ellers har jeg også installert en speedcontroller til den, husker ikke hvilke, men den passet sammen med den børsteløse motoren iallefall.
                Er det slik at man må programere dem?
                Når jeg plugger inn batteriet får jeg to til flere "toner/lyder" som er ganske korte og led blinker på mottaker og gyro med røde lys.
                Har du peiling på hvordan dette fungerer?
                __________________________________________________ _______
                Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
                http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y

                Comment


                • #9
                  er det walkera børstløs motor og speed control du har?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by walkera 36#
                    er det walkera børstløs motor og speed control du har?
                    I allefall motoren
                    __________________________________________________ _______
                    Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
                    http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y

                    Comment


                    • #11
                      men sjek om det er regulator å. for på min reg var det bere plug and play. er det dette treningunderstel du har?

                      Comment


                      • #12
                        Det er en speedregulator, og den er plug and play.
                        3 kontakter til motoren og en plugg til channel 3 på mottageren.
                        __________________________________________________ _______
                        Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
                        http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y

                        Comment


                        • #13
                          vet ikke ka type reg du har men det må du fine ut først. vist walkera sin er det plug and play vist der er noen andre trur eg du må gjer no grei på den først. men se om det walkeran sin Speed Controller, det vil hjelpe.

                          Comment


                          • #14
                            Tror det er Walkera sin,...muligens det er den som heter melody eller noe?
                            MEn får du slike pipe lyder når du plugger batteriet til helien?
                            __________________________________________________ _______
                            Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
                            http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y

                            Comment


                            • #15
                              ja det er helt vanleg med pipe lyder. har du fåt tilbake helie no?

                              Comment

                              Working...
                              X