Unconfigured Ad

Collapse

1800mah batterier på twister cp v2?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mEhE
    • Aug 2006
    • 88

1800mah batterier på twister cp v2?

lurer litt på å kjøpe nye batterier for mer flytid..
    ser at flere har brukt 1350mah batterier som vist nok fungerte greit.
    men blir 1800mah batterier for tunge? ser dem veier 136gr.
    kansje værdt et forsøk? er fortsatt i hovrefasen, så lenge dette ikke vil bli noe problem går jeg for batteriet.
    de orginale 1000mah som følger med veier rundt 80gr(mulig jeg har feil opplysninger)
    grunnen til jeg vil velge 1800mah er at jeg har tenkt og bygge om til børsteløs motor senere..såkalt hdx300 kitt med bling bling fra helidirect..

tenker på dette batteriet:http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...17-174-173-197
    Last edited by mEhE; 05-10-06, 18:00.
  • laffen1990
    • Oct 2006
    • 27

Det kan vere både fordeler og ulemper med oppgradering.
    Skal du ha børsteløst må du bytte ut esc-en (fartsregulatoren).
    Du sier du fremdeles er i hovrefasen, så eg ville venta til du vil gå skrittet videre og begynne med 3D flyving.
    Børsteløse motorer gir mange fordeler som bla. Ingen støy som påvirker mottaker, mindre strømmforbruk og mer ytelse.
    Bakdelen er jo att dette er kostbart!
    Lykke til!

Comment

• Lorents
      • Mar 2006
      • 348

Hallo,

Jeg ville gått for de mindre batteriene. Når helikopteret blir tyngre vil den også bruke mer strøm for å dra på vekta. Børstemotoren blir varmere, mindre effektiv og slites fortere. Når du kommer dit at du vil prøve noe mer med helikopteret er ikke den ekstra vekten noe pluss heller - ikke mye som er så kjipt som å gi full stikke for å se helikopteret saaaaaaakte endre kurs vekk fra bakken

Børsteløse motorer gir mange fordeler som bla. Ingen støy som påvirker mottaker...
      Det kommer plenty støy fra børsteløse oppsett også - mest fra regulator og ledninger mellom regulator og motor
      Hvor er lipoen din a?

www.airheads.no
      www.bmk-rc.com/

Comment

Working...