Unconfigured Ad

Collapse

T-rex 600 utstyrsliste,noen tips?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elektrodude
    • Sep 2006
    • 1342

T-rex 600 utstyrsliste,noen tips?

Venter på min T-rex 600 og søker noen med erfaring med servoer,sender/mottaker,gyro og batterier til denne maskinen

Ønsker en sender i 6-7000 kroners klassen, Tips?
    Ønsker tips om GODE servoer.
    Hva er den beste gyroen til denne maskinen.
    og hva er beste lipo batterier til denne maskinen.
    finnes det flere esc og motor alternativer?
    Mye spørsmål her, og det kommer sikkert flere

Takker for alle svar
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Hmmm, får mye der.

En JR 9XII kan aldri bli feil selv om synth versjonen "bare" koster 5500
    Futuba 9252 er helt ok. Alle digital fra den klassen/styrken og opp gjør jobben bra om de er omtrent like raske.
    Futuba 611 er vel i alle fall en av de beste.
    FP 4900 eller TP 500 er vel de beste til 6S
    Ja men ikke fra Align

Comment

• northwood
      • Nov 2005
      • 588

Når du snakker om andre motor-oppsett til denne børsa er det uungåelig å nevne denne tråden. Her står byggingen, en del problemer du kanskje støtter på underveis, løsninger osv. Jeg tror vi har tatt opp mange viktige emner i denne tråden.

Når det gjelder bruk av standard oppsett ville jeg selv gått for FP 4900 uten å nøle. Dette på grunn av blant annet kvalitet på cellene, vektsparing, ytelse mm. Disse pakkene er godt omtalt på Helifreak(.com) hvis du vil se inflight info osv.

Når det gjelder radioutstyr ville jeg valgt Futaba 9C (gjerne med Synth) og en god Futaba-mottaker. Vil anbefale Hitec-servoer på HS-59- eller 69-serien (digitale) som gjerne drar 8-9 kilo (bruker 12,5kg selv - HS-5985MG) på rundt 0,10 sek med metallgir. Gode priser gjør de attraktive og har bevist at de presise og har god holdekraft.
      Gyro må du velge utifra både budsjett, ferdighet og flystil. GY611 er ingen dum gyro som Tintin sier, men hvis du ikke har planer om avansert flyging ser jeg ikke noe poeng i å legge så mye penger i gyro, da vil en GY401 være et vel så godt alternativ.

Ellers ser det ut som at Radix og V-Blades er noe av det beste du kan bruke på denne maskinen. Spesielt Radix er populære i Statene.

EDIT: Også vil jeg legge til at du nettopp har fått svar fra to av få T-Rex 600-eiere i Norge. Hvis Bjørn Tore aka. Heliman også svarer (som har personlig erfaring med FP4900) tror jeg du har fått gode svar.
      Last edited by northwood; 05-10-06, 20:36.

Comment

• hanse
        • Nov 2004
        • 9

Pris på batterier

Det ryktes at gode batterier til denne maskinen er dyre. Noen som vet hva man må betale for en batteripakke?

Comment

• dj_maz
          • Aug 2006
          • 295

du får ganske bra priser på li-po pakke hos mosshobby.no
          1800mAh 3S 11.1V 36A ETEC til 499,-

det er sikkert 100 tals av li-po pakker ute og går. men den der er ganske så fornuftig
          Magne 20 År
          www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
          Trex 450XL
          Walkera 22E *solgt*

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Fra ca kr 1300 og oppover for batterier.
            Elefun har akkurat lagt ut noen "budsjett" pakker til 1295,- om jeg husker rett, tilsvarende Align sine 4400/18C pakker.

Vet ikke om noen selger FP Evo 4900 eller TP pakkene her hjemme enda men de ligger ute på rundt $ 300/stk som vel blir ca 2500++ inkl frakt og moms.

Dog er prisene på dette på vei nedover. Konkurransen FP/TP i mellom har senket prisene ca 10% ute. Man får pakker fra $ 170,- eller ca 1600 inkl frakt/mva. Om man skal ha pakker i den klassen så er Elefun rett og slett uslåelig ser det ut til.

Det hender man kan finne slikt på eBay og gjøre en bra deal der.

De nevnte Etec pakkene kan ikke brukes i en 600. Det er ikke all verdens pakker ute som passer 600n.
            Align har 4200/16C, 4400/18C og snart 4600/20C.
            FP har sine Evo4900 som vel er 20C, TP har så vidt jeg vet 4500 og 5000 mah.

Så finnes det en del Kina greier hvorav jeg har et par pakker snappet fra eBay sammen med 600n, skal tilsvare Align sine 4200/16C, om de gjør det så ligg unna både Align sine 4200 og disse "kopiene". De kommer ikke til å vare lenge = dårlig økonomi.

Last edited by Tintin; 06-10-06, 10:27.

Comment

• northwood
              • Nov 2005
              • 588

dj_maz, her er det ikke snakk om den lille T-Rexen, tror ikke du har fått med deg det. Hvis du skulle bruke de pakkene du snakker om måtte man brukt minst 4.

Priseksempel på pakker fra FXAeromodels.com:
              • TP4500-6SX - Thunder Power Exterme 4500mAh 6S1P 279,99 USD = 1850,87 nok
              • TP5000-6SX - Thunder Power Extreme 5000mAh 6S1P 319,99 USD = 2115,29
              • Flightpower EVO20 NF 4900 mAh 6S1P 299,00 USD = 1976,53

Dette er batteriene jeg selv ville brukt hvis jeg skulle gå for 6S. Ellers har Elefun Align's egne 6S2P 4400mAh 18C til 1890,- og Flower Power 6S2P 4400 mAh 18C til 1295,-. Sistnevnte tror jeg er et godt tilbud på "treningspakker".

EDIT: Tintin var litt kjappere enn meg

Comment

• elektrodude
                • Sep 2006
                • 1342

TAKKER for manger gode svar,og ser att en del av utstyret eg selv hadde i tankene ligger i teksten her.Har drevet med RC i 30 år og har lært att det er lurt å spørre litt rundt før man handler,så slipper man å kjøpe 3-4 kvaliteter av samme produkt før man blir fornøyd.
                Har eit spørsmål til som eg har stilt her på forumet tideligere.eg Har en G3 sim og lurer på om dere som flyr 600'n kan anbefale en helimaskin på denne, som er ganske lik å fly som 600'n
                Alt som kan fjernstyres.
                Steinar Kvarme.

Comment

• dj_maz
                  • Aug 2006
                  • 295

Originally posted by northwood
                  dj_maz, her er det ikke snakk om den lille T-Rexen, tror ikke du har fått med deg det. Hvis du skulle bruke de pakkene du snakker om måtte man brukt minst 4.

så at det var til 600 modellen nå hehe blir litt lite batteri da ja
                  Last edited by dj_maz; 06-10-06, 14:18.
                  Magne 20 År
                  www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
                  Trex 450XL
                  Walkera 22E *solgt*

Comment

• elektrodude
                    • Sep 2006
                    • 1342

begynner å få på plass det meste på handlelista til 600'n
                    Det er egentlig bare batteria det står på nå.Ser elefun har bra utvalg,hva med denne pakka? hyperion gs 20-30c-5000mah

koster flesk så da må det vel vere bra eller?
                    Last edited by elektrodude; 06-10-06, 21:22.
                    Alt som kan fjernstyres.
                    Steinar Kvarme.

Comment

• dj_maz
                      • Aug 2006
                      • 295

der burde du i hvertfall ha et greit batteri hehe
                      Magne 20 År
                      www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
                      Trex 450XL
                      Walkera 22E *solgt*

Comment

• elektrodude
                        • Sep 2006
                        • 1342

da var handlelista nesten komplett

trex 600 cf kit
                        GY 401+s9650
                        Futaba 9c synt
                        3 stk s9451
                        hyperion gs 20-30 c-5000mah
                        Hyperion EOS LBA10 balance
                        Platinum EX komputerlader

Hvilket batteri må man ha som strømforsyning til mottaker/servoer,noen forslag??
                        noen komentar til handlelista noen?
                        Alt som kan fjernstyres.
                        Steinar Kvarme.

Comment

• Heliman
                          • Mar 2006
                          • 1254

Originally posted by northwood
                          Ellers ser det ut som at Radix og V-Blades er noe av det beste du kan bruke på denne maskinen. Spesielt Radix er populære i Statene.

EDIT: Også vil jeg legge til at du nettopp har fått svar fra to av få T-Rex 600-eiere i Norge. Hvis Bjørn Tore aka. Heliman også svarer (som har personlig erfaring med FP4900) tror jeg du har fått gode svar.
                          Hey, jeg har vært på høstferie så jeg har ikke fått med meg denne tråden
                          Jeg bruker 4900 pakkene til FP samt at jeg har to 4200 pakker fra align.
                          FP batteriene er selvfølgelig veldig mye bedre enn align pakkene, men selv en 4200 16C pakke er god nok til rolig koseflyving bare en ikke lader den ut med mer enn 80% av kapasiteten...
                          Jeg har vel til nå ca25-30 turer på align pakkene og de holder faktisk ennå forbløffende bra.
                          Men når det er sagt så skal det ikke noe mer enn et par saftige bompitchinger før de pakkene er toast. FP pakkene klarer at selv jeg trener på kaos uten at de tar kveld (er ikke så flink med pitchen enda...).

Jeg har også prøvd både radix og v-blades på 600'n min, men havnet på v-blades til slutt.

En ting som jeg synes er ganske viktig å ha er en eller annen form for logging av strømtrekket. Selv bruker jeg et wattsup wattmeter som er ganske enkelt i bruk. Det viser max amp, min volt, totalt forbruk i mah og så videre.
                          Det er veldig mye lettere å sette opp rex'n for best mulig ytelse uten å blåse batterier med et slikt.
                          Det finnes selvfølgelig mange typer, og jeg vil ikke si at wattsup'en er den beste men den gjør nytten....
                          Mvh
                          Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• Tintin
                            • Jan 2005
                            • 4631

Sjekk enten Efliernz på eBay eller Helifreak, han selger en prima lipoalarm laget for Rex 600n og 6S. Kan anbefales for å ta vare på batteriene.

Comment

• northwood
                              • Nov 2005
                              • 588

Originally posted by elektrodude
                              da var handlelista nesten komplett

trex 600 cf kit
                              GY 401+s9650
                              Futaba 9c synt
                              3 stk s9451
                              hyperion gs 20-30 c-5000mah
                              Hyperion EOS LBA10 balance
                              Platinum EX komputerlader

Hvilket batteri må man ha som strømforsyning til mottaker/servoer,noen forslag??
                              noen komentar til handlelista noen?

Bare litt småpirk, hvorfor vil du bruke 9650 som haleservo? Jeg ville heller brukt 9254 som trossalt er "bundlet" med gyroen.

Ellers ser det greit ut. Ville fremdeles valgt FP forran noe annet batterimerke, men det er bare meg.

Comment

Working...