Har kjøpt 2stk Flightpower EVO20 4900mAh fra UK og Hyperion EOS LBA10 balanserer fra Elefun. På den nye serien fra Flightpower har balanserings utaket 10 ledninger (6+4) mens det er "bare" 7 innganger på Hyperion. Hvordan kan jeg koble dette eller må jeg kjøpe balanserer kun for FP?
Unconfigured Ad
Collapse
EVO20 4900mAh og Hyperion
Collapse
X
-
Du trenger bare denne
(Regner med at det er 6S vi snakker om)
Ooops nei sorry du trenger den nye balansereren antagelig.
http://www.modellflynytt.no/showthre...hlight=balanceLast edited by Tintin; 12-10-06, 08:19. -
Litt "dumt" å handle FP batterier og så et balanseringssystem for et annet merke... Ikke at man ikke kan få det til å fungere, men man må i mange tilfeller mekke sjøl. Noe mange ikke kan og alle helst vil slippe å knote med.
For å si min mening: enten bruke FlightPower sin balancer, eller bruk deres nyeste tilskudd som heter V-Balance. Den nye V-Balance er faktisk rimeligere i innkjøp enn å handle FP`s største balancer, og V-Balance gir deg muligheten til å lade med max anbefalt ladestrøm samtidig som du er sikker på at eventuell ubalanse blir utlignet. Med en vanlig passiv balancer kan det være nødvendig å lade med lavere ladestrøm hvis der er mye ubalanse.
FlightPower har et "generasjonsskifte" på balanseringskontaktene sine i disse dager, for å tilpasse bruk av V-Balance. Men samtidig lanserer dem overgangskabler som muliggjør bruk begge veger. Så du kan bruke V-Balance på eldre batterier, og også fortsette å bruke den gamle balanceren på nyeste batteriene. Men det blir en del kabel å holde styr på. Sjekk her for V-Balance og overganger: http://www.flightpower.co.uk/acatalog/V-Balance.html
Mitt råd: Kjøp V-Balance, og fortsett å kjøpe FP-batterier. Da slipper du unna med èn aktiv balancer framover. At FP etter mine siste erfaringer leverer batterier av beste kvalitet gjør valget lett
Har du ingen Hyperionbatterier og ikke har tenkt å kjøpe så selger du bare det du har handla... Uansett er det ikke noen av disse tinga som koster skjorta.Absolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
-
Originally posted by RossiHar kjøpt 2stk Flightpower EVO20 4900mAh fra UK og Hyperion EOS LBA10 balanserer fra Elefun. På den nye serien fra Flightpower har balanserings utaket 10 ledninger (6+4) mens det er "bare" 7 innganger på Hyperion. Hvordan kan jeg koble dette eller må jeg kjøpe balanserer kun for FP?
Jeg har hatt samme problemet, men med de nye 2150 mAh til FP. Jeg ringte til FP og spurte litt rundt både kontakten og den ny V-balanser'en til FP. Det viser seg at kontakten de bruker nå, er lik ThunderPower sin. Nå tror jeg den nye V-balanser'en fra FP er veldig bra, men meg bekjent tar den opp til S6.
Det er faktisk uttrolig irriterende når de til stadighet bytter kontakter.- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Futaba 18MZComment
-
Originally posted by joo...
Mitt råd: Kjøp V-Balance, og fortsett å kjøpe FP-batterier. Da slipper du unna med èn aktiv balancer framover. At FP etter mine siste erfaringer leverer batterier av beste kvalitet gjør valget lett
....
(Selv FP er utsolgt).- Erik -
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Futaba 18MZComment
-
Last edited by Tintin; 12-10-06, 09:39.Comment
-
Originally posted by flarssenNoen som kjenner eller har link til "pinout" diagram til disse? 6+4 høres merkelig ut... Jeg kjøpte noen rimelige "made in china" pakker fra statene, Disse hadde en klistrelappe med koblingsskjema!- Erik -
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Futaba 18MZComment
-
Originally posted by RossiHvordan kan jeg koble dette eller må jeg kjøpe balanserer kun for FP?
Får du tak i overgangen på vedlagte bilde kan kanskje denne passe på LB10 direkte eller noen av 6S harness'ene til Hyperion, ellers er det fram med loddebolten.Fred LarssenComment
-
Jeg fikk en av de som kom, men hadde venta og var på hugget før sakene ble sendt fra fabrikken
Samme da Spin-regulatorene kom, visste om dem før release til leverandørene og bestilte av Griffin før dem kom i prislistene. Er litt frampå når det kommer nytt snacks for elektro-modeller...
Men det er bare et tidsspørsmål før gadgeten blir skikkelig tilgjengelig, i det første rushet er det bare fanatikerne på venteliste som får.
ehaga: stemmer at den tar 2-6S LiPo. Max ladestrøm er 10A, og den har innebygd lov-volt cutoff på 3V som en ekstra sikkerhet ved utlading. Medfølgende kabler passer til 2S, 3S og 6S HiRate kontakter.
For å lade batterier med gammel kontakt eller 4S og 5S på HiRate må man huske å skaffe de nødvendige ekstra-kontaktene.Absolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
-
Originally posted by joo...
ehaga: stemmer at den tar 2-6S LiPo. Max ladestrøm er 10A, og den har innebygd lov-volt cutoff på 3V som en ekstra sikkerhet ved utlading. Medfølgende kabler passer til 2S, 3S og 6S HiRate kontakter.
For å lade batterier med gammel kontakt eller 4S og 5S på HiRate må man huske å skaffe de nødvendige ekstra-kontaktene.- Erik -
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Futaba 18MZComment
-
Jeg var ogsaa en av de som fikk i foerste leveranse
Jeg har EVO20 4s med den nye typen kontakt. venter paa V-Balance 4S Adaptor Cable fra KenAlf Surdal
HovsheradComment
-
Hei,
Har nå bestilt fra www.rc-warbirds.com. Men det kan også se ut som om www.duralitebatteries.com har på lager. Det er vel de eneste stedene jeg har funnet den.- Erik -
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Futaba 18MZComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment