Unconfigured Ad

Collapse

lade flere nimh AA batterier på en gang med eos5?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mEhE
    • Aug 2006
    • 88

lade flere nimh AA batterier på en gang med eos5?

er det mulig og lade flere nimh AA batterier på hyporion eos5 lader?
    har funnet en gammel batteriboks som jeg legger alle batteriene i serie som jeg tenkte og lodde på + og minus på laderen..
    eller er dette en ide jeg bør legge i fra meg?
    Hvordan fungerer cycle ?noen som kan forklare meg det?
    er lading,tømming,og cycle på laderen.. kan jeg cycle batteriene også i serie?
    edit:klarte ikke vente på svar,men så ut til og gå greit.. lukter ivertfall ikke svidd..
    så spent og se om batteriene blir oppladet.
    edit2: hm..gikk ikke..laderen restartet..men den lader 11.3v..mens batteriene i serie blir 7v ca..
    er det mulig og lade dem i paralell? den vil jo lade 11.3 volt uansett..blir ikke det litt mye for et 1.5v batteri?
    edit3:
    hm.. batteriene er full ladet og det tok ikke mer en et halvt min..??men egentlig skal laderen vise "end" når ladingen er ferdig..istedenfor slår den seg av.. noe som ikke helt stemmer ivertfall.
    Last edited by mEhE; 25-10-06, 18:20.
  • elektrodude
    • Sep 2006
    • 1342

ja du kan bruke den laderen slik du har tenkt.cycling betyr att laderen lader opp og lader ned cellene noen ganger for å "sette" dei i gang.Celler som har ligget en stund ubrukt kan vere litt vanskelig å få i gang lading på (blir liksom oppladet på eit minutt)
    Om man ikke har en lader med cycling på kan man lade opp cellene(som ofte tar kort tid) for så å tappe dei ut med ei lyspære eller kjøre dei tomme med rc-bil/fly.
    Denne prosessen må du kanskje gjøre flere ganger før du får "skikkelig" lading på cellene.En anne ting du skal vere oppmerksom på er att det kan vere en av cellene som er defekte som lager trøbbel med ladinga,denne blir som oftest varmere en dei andre cellene.
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

Comment

Working...