Unconfigured Ad

Collapse

trex600 stabile greier!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elektrodude
    • Sep 2006
    • 1342

trex600 stabile greier!!

Da var trex'n løftet fra bakkenFørste batteripakken gikk med til å finne ut att aileron var reversert! opps!!.Fikk ordnet opp i dette og dobbelsjekket alle innstillinger før eg satte i pakke nr2.Gasset forsiktig på og heliet la seg litt forover og mot venstre.Justerte 2 knepp på trim bakover og eit knepp til høyre.Gasset på igjen og lette fint opp i en halvmeter høyde og hovret ut den pakken med 2 mellomlandinger.Satte inn pakke nr3 og hovret ut denne uten mellomlanding.Er veldig fornøyd med kvelden.Hadde aldri trodd att dette heliet var så snilt og stabilt,hadde forberet meg på noen timer før eg var i luften,men her er det snakk om 10 minutter faktisk
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.
  • elektrodude
    • Sep 2006
    • 1342

Endelig ein dag med flyvær ute.Har flydd 600'n inne i tre kvelder,og har ventet på att det skulle slutte å regne.I dag kom den store dagen.På med varmedress og ut i finværet.fikk flydd 9 batterier før mørket tok meg.Makan til flymaskin har eg aldri flydd tror eg.Føler meg nesten forelsket i denne
    maskina )
    Alt som kan fjernstyres.
    Steinar Kvarme.

Comment

• oly.jonny
      • Sep 2005
      • 332

Hvordan funker den inne? Stort rom?

Mvh Oly
      Mvh Oly. "I reject the reality, and substitute my own."
      -T-rex 450 HDE
      -E-sky honey bee fp(pulverisert)
      Status: Skulelei

Comment

• elektrodude
        • Sep 2006
        • 1342

flyr den på badet mitt
        Neida kødda.Bor ute på bygda og da er man som regel med i eit "grendalag"så da bruker eg grendahuset til å fly i.Danse salen er ca 14 x 12m så det går greit å hovre 600'n der.
        er faktisk så heldig att eg har en lekeplass 10m fra huset mitt som er svært lite i bruk.Den passer fint til trex'n når det er vær til det
        70 x 40meter uten noen hindringer.
        Alt som kan fjernstyres.
        Steinar Kvarme.

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Har du 9 batteripakker ?

Comment

• elektrodude
            • Sep 2006
            • 1342

HEHE.nei har ikke 9 pakker.Har 4 FP 4900 pakker,ja og så en lader da
            Alt som kan fjernstyres.
            Steinar Kvarme.

Comment

• strutings
              • Oct 2006
              • 442

Originally posted by elektrodude
              Da var trex'n løftet fra bakkenFørste batteripakken gikk med til å finne ut att aileron var reversert! opps!!.Fikk ordnet opp i dette og dobbelsjekket alle innstillinger før eg satte i pakke nr2.Gasset forsiktig på og heliet la seg litt forover og mot venstre.Justerte 2 knepp på trim bakover og eit knepp til høyre.Gasset på igjen og lette fint opp i en halvmeter høyde og hovret ut den pakken med 2 mellomlandinger.Satte inn pakke nr3 og hovret ut denne uten mellomlanding.Er veldig fornøyd med kvelden.Hadde aldri trodd att dette heliet var så snilt og stabilt,hadde forberet meg på noen timer før eg var i luften,men her er det snakk om 10 minutter faktisk

Hvordan er 600 i forhold til 450?
              Har spekulert flere ganger på om jeg skal oppgradere til 600 eller Raptor 50 ved neste investering
              -=-Trondheim Mfk-=-
              * Raptor 50 Titan (SE)
              * T-Rex 450SE
              * E-Sky CP2 (Solgt)
              * Vortex
              * E-Starter
              * Slow Stick
              * Spektrum DX7

No helicopters were harmed in the creation of this post

Comment

• elektrodude
                • Sep 2006
                • 1342

Eg er vel ikke den rette til å svare på denne så lenge eg ikke har flydd 450'n. Men eg vil tro att 600'n vil vere en god del mer stabil og lettflydd en 450'n så lenge den er større, og er en videreutvikling av align sine tekniske løsninger.
                Alt som kan fjernstyres.
                Steinar Kvarme.

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

Stabiliteten er i en annen klasse, samme som R50.
                  600n er ganske lik R50 å fly men ikke like mye bråk og ikke like mye søl

Dyrt å komme igang med en elektrisk siden man må ha batteripakker til 1300-3000 per pakke men er man flink til å behandle batteriene (bruke lipoalarm så man ikke lader for mye ut) så bør det over et par år bli samme pris per tur eller billigere enn en R50. Om du klarer deg med Elefuns 1300 kroners batterier så har du et skjæringspunkt på rundt 75 turer før elektrisk er billigere enn fuel for disse 2 modellene. Samme skjæringspunkt for FP EVO 4900 batterier ligger rundt 170 turer.

Viktigere for meg er at jeg kan fly TRex 600 i nærmiljøet, det kan jeg ikke med Raptoren (så her kan jeg slenge på kr 30,- i ekstrakost per gang )

Comment

Working...