Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Trex" ifra XM seller på Ebay!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Trex" ifra XM seller på Ebay!

    Hei!

    etter og ha satt min Walkera 60 i bakken da radioen ( den medfølgende) sviktet ble et nytt el.heli inkjøpt og hadde lyst på en Trex men falt for fristelsen og kjøpe et fra XM seller som produserer blådeler til en del forskjellige helier. Security Measure

    kvaliteten på alt ser veldig bra ut fra mitt stå sted (er ingen rev på heli men vet når en mekanisk del er bra) og leveringen kom fort fra USA og ingen toll ...alt ble verdsatt til 28 $ greit for meg....Betalte ca 2000,- for alt med frakt ..ikke dårlig det om det er bra!
    det kom med fedrig sammen satt hale og hoved rotor mek. måtte skru sammen ramma sette på halen selv, noe dårlig passform på noe og et nålefil sett og en m2 gjenege tapp er en fordel!
    En ting jeg er litt usikker på er hvor lurt det er og la den Alu delen som holder swashplata på plass og skli i den carbon sleiden ...vet ikke om det vil slite denne ut rimelig fort ..men vi får se!

    så langt et par minus litt dårlige skruer (bløte) bør byttes ut med normale m2 unbrako...fulgte med motor men ikke drev ...vet det er fler typer drev men de kunne sluppet nedi et...endel sliping måtte til for og få hoved drevt inpå hoved aksling til rotoren...også manglet hovedlåsingen i bunn av denne akslen ...så der måtte Walkeraen blø en del.

    kommer tilbake med mer om jeg husker når det er ferdig .
    Attached Files
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

  • #2
    en jeg jobber sammen med fikk også pakke fra xmseller her om dagen. bare at dette han fikk var B versjonen
    404 - Page not found - CNC HELI
    funker helt topp. kvaliteten var veldig bra. han reverserte throttle kanalen med et uhell.. pang sa det i taket i stua hans. gips støvet dalte ned fra taket og heliet gikk rett i bakken. skjedde ingenting med heliet. kun rotorbladene som fikk seg et par kakk. men ellers ingen skade. heliet ble veldig stabilt med denne kroppen i hvertfall
    Magne 20 År
    www.airfreaks.no

    JR PCM 9XII Synth

    Raptor 50 V2
    Trex 450XL
    Walkera 22E *solgt*

    Comment


    • #3
      par spørs.

      han har ikke noe problemer med at den "støtta" til swash plata lugger når det beveger seg opp og ned?? støtta har sikkert et navn jeg ikke kjenner til!!
      Hva slags servoer har han brukt og har han brukt den medfølgende motoren???
      Rune
      Rune Gjelsnes
      Vikersund
      92624841

      Comment


      • #4
        nei den anti rotation greia blir ikke slitt. den er bare for og holde swashplaten på plass. orginalt på trex så er denne i plast. adri opplevd slitasje på den. bruker den motoren som fulgte med. Hitec HS-56 servoer og 401 gyro. funker helt topp
        Magne 20 År
        www.airfreaks.no

        JR PCM 9XII Synth

        Raptor 50 V2
        Trex 450XL
        Walkera 22E *solgt*

        Comment


        • #5
          Det blir jo på en måte feil å kalle dette en T-Rex, slik som trådstarter hinter til i topic. Det er jo mer en kloning med litt andre løsninger, med hode og hale lik Align's T-Rex. Men de flyr sikkert relativt likt hvis servogeometrien er grei osv.

          Når det gjelder anti-rotation bracket'n tror jeg ikke det blir noe problem, den klarer nok det uten problem.

          På en annen side er jo slike kloninger veldig greie alternativer for lav-budsjetts maskiner eller som nr. 2 hvis du kan leve med litt unøyaktighet i passform og sånne ting. Det er sikkert ikke mye som skiller.

          Comment


          • #6
            kloning!

            Jepp dette er en kloning ..sikkert på både godt og vondt!
            vil vel si at dette ikke er et sett man bør prøve seg på om en ikke har fletta gerie på mekanikk ..litt filing og tilpassnig måtte til bla. for og få hoved drevet i riktig høyde ..det var en låsering (ala hjulstopper) som måtte tilpasses slik at drevet til halereima fikk riktig høyde til de stryringene som fører denne inn i halebommen.
            Og som jeg skrev ogs litt filing på ramma for og få alu delene på plass,så noe mekanisk forståelse bør man ha og sikkert litt mer heli erfaring en meg!
            Men litt tålmodighet så syns jeg dette ser bedre ut en den Org. Trex SE men det er min vudering!
            Rune Gjelsnes
            Vikersund
            92624841

            Comment


            • #7
              idag er den flydd

              med noe hjelp har den vært oppe i dag!
              selv for en med mase flyerfaring og nesten null heli erfaring gikk det bra takket være en skokk med hjepsomme folk.
              det er satt opp med en Futaba 9z kan den stort sett ut og inn på fly siden ..men heli..nei huff og huff..masse ord og utrykk en ikke har fletta peiling på .
              Fikk selv satt opp med riktig swash plate og fikk i gang gyroen (futaba 401) men ikke helt riktig ,fikk den satt opp med HH oppe på plassen justert trottel kurva og fikk en hovre runde.
              et lite problem med motor tror jeg vikrer som den sliter litt med og dra igang ..men det skal løses!
              En som tok det opp for meg mente det skulle være gromme greier så da er det bare og slite greiene med helsa!
              god jul gutter
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

              Comment

              Working...
              X