Announcement

Collapse
No announcement yet.

Da var lamaèn kommet! men hva med lade tid?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da var lamaèn kommet! men hva med lade tid?

    hey dere. da var Lama V3`n på plass! men jeg lurer på hva ladetiden og flytiden er på det 800mah batteriet som følger med?

    Vil påpeke at dette er super enkelt å fly. fikk testet det litt istad,
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

    -- Ronny --

  • #2
    Er det ikke et LiPo batteri og en Ek2-0851 lader som følger med? I så fall er ladetiden en del i overkant av en time. Den grønne lysdioden slutter å lyse når du er ferdig. En stund før du er ferdig blinker den.

    Flytiden er jeg usikker på, men 10 minutter klarer den kanskje? Tegn på at det er på tide å avslutte:
    - Du må gi mer og mer sideror for å holde halen
    - Du må gi mye gass for å holde høyden
    - Det blinker rødt, spesielt om du gir på gass brått
    Jeg tar litt forbehold i forhold til siste avsnitt. Jeg har ikke Lama selv, men tror jeg kjenner egenskapene fra lignende farkoster.

    Comment


    • #3
      Stemmer bra også for Laman det der men personlig hadde jeg gitt meg etter 8 minsom maks, tror du merker en del tap av krefter og rødt lys ved climbout da....kjører du de for langt ned så varer ikke batteriet så lenge og de er ganske dyre til å være så små.

      Comment


      • #4
        ja oki, kjører det aldri helt tomt, er litt morro å leke med den tassen der stua! men hadde håpet det var litt mer utfordring å fly det :/
        T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
        Yak 54 m ASP65
        Depron vrak ;)
        masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

        "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

        -- Ronny --

        Comment


        • #5
          Helt tomt = meget raskt batteridød, litt for langt er litt mindre rask batteridød.
          om du kan merke redusksjon i kraft så er det mer enn på tide å stoppe.

          Om du ikke vil bruke en lipo alarm så pass på å ta tiden en gang du kjører til du merker tap av krefter. Påfølgende ganger så setter du klokka på 1 min kortere enn det.

          Har samme heliet, batteriene tåler ikke å bli kjørt for langt ned....og jeg snakker milelangt unna helt tomt....

          Comment


          • #6
            Originally posted by muff
            hey dere. da var Lama V3`n på plass! men jeg lurer på hva ladetiden og flytiden er på det 800mah batteriet som følger med?

            Vil påpeke at dette er super enkelt å fly. fikk testet det litt istad,
            Ladingen er ca 1 time, og jeg hadde ikke tenkt på å behandle helt korrekt, da jeg tror at man blir fortere mett på dette helikopteret enn at batteriet er ødelagt

            Jeg kjører det til jeg ikke får fløyet mere
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

            Comment


            • #7
              Da håper jeg du går skikkelig fort lei for det kommer batteriet til å være om ikke veldig lenge....

              Comment

              Working...
              X