Unconfigured Ad

Collapse

noen som har prøvd E-Sky Belt-CP

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

noen som har prøvd E-Sky Belt-CP

Så denne hos elefun nå. kit med alt uten mottaker, gyro og batteri.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

fant denne http://www.twf-sz.com/english/products.asp?prodid=0162 Plus det er noen lange tråder på rcgroups. Ser veldig intresant ut den der
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    + diverse små ting

Comment

• dj_maz
      • Aug 2006
      • 295

er det der sånn t-rex størrelse eller er det mindre tro ?

fant det ut. den var i størrelse med t-rex ja.
      Last edited by dj_maz; 09-12-06, 08:25.
      Magne 20 År
      www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
      Trex 450XL
      Walkera 22E *solgt*

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

Yepp den er vel omtrent t-rex størrelse. ligger video her http://www.buzzflyer.co.uk/RC-Helico...t-CP/p-91-370/
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        + diverse små ting

Comment

• walkera 36#
          • Apr 2006
          • 429

Har du link fra rcgroups?

Comment

• sjaa
            • Feb 2006
            • 601

Uttaler meg her på grunnlag av at eg har sett litt på den under bygging, og et par min i hover.

Mekanikken kan etter det jeg hører ikke helt måle seg med T-rex, men er etter rapportene grei nok.. Personlig hadde jeg nok gått for en T-rex, men dersom man ønsker å ha en nokså rimelig modell til utendørs trening tenker jeg dette kan være et godt alternativ. Jeg tror det er nokså stor forskjell på ytelsen ift en t-rex, selv om Belt bare er en liten tanke mindre. Har selv kun flydd T-rex av de to, så jeg kan ikke uttale meg om egenskapene på Belt CP utover at kameraten min som testet den sa den var litt kilen før expoen ble oppjustert.
            (Jeg liker at det er responsivt, så det er et pluss i min bok )

Etter en liten hendelse vi hadde med Belt CP på vår juleindoor sist fredag vil jeg gjerne presisere at dette ikke er et nybegynnerheli for indoor (ute er det sikkert brillefint...). En nokså fersk helipilot ble hos oss litt for ivrig, og heliet skar ut i retning publikum. Et lite risp på et kinn fra den avslåtte delen av en knekt rotorblad var alt; og vi priser oss lykkelig over at det ikke gikk verre.

Både Danmark og England har øvre begrensning på 500g som maks vekt for indoormodeller, og etter denne hendelsen er det meget sannsynlig at dette også blir innført i vårt indoormiljø.

Mvh
            Jo E
            Mvh
            JoE
            Agder Modellflyklubb

Comment

• tyor
              • Mar 2005
              • 9757

her er den ene http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=569550
              100 sider og 1486 poster

fant ikke den andre i farta
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

Frsky taranis 9+
              + diverse små ting

Comment

• samen36
                • Nov 2005
                • 147

Originally posted by sjaa
                Uttaler meg her på grunnlag av at eg har sett litt på den under Etter en liten hendelse vi hadde med Belt CP på vår juleindoor sist fredag vil jeg gjerne presisere at dette ikke er et nybegynnerheli for indoor (ute er det sikkert brillefint...). En nokså fersk helipilot ble hos oss litt for ivrig, og heliet skar ut i retning publikum. Et lite risp på et kinn fra den avslåtte delen av en knekt rotorblad var alt; og vi priser oss lykkelig over at det ikke gikk verre.
                Og dette har jo ingen ting med at det er en belt cp å gjøre. T-rex kunne gjort større skade, men alikevell flys den innendørs.

Jeg ville nok gått for en t-rex selv. Har fått intrykk av at UTROLIG mange flyr denne og er fornøyd med denne. Hvorfor da velge noe som ikke så mange har erfaring med og som man ikke helt hvordan er? Man får jo en slags garanti med t-rexen på at den virker og flyr bra. Legg heller i de kronene som skiller sørr du meg! Planer å kjøpe meg en t-rex se etter jul! Tror jeg får en knall maskin da!

mvh Gard Haug
                Gard Haug
                T-rex 600n Pro
                DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco

Comment

• sjaa
                  • Feb 2006
                  • 601

Originally posted by samen36
                  Og dette har jo ingen ting med at det er en belt cp å gjøre. T-rex kunne gjort større skade, men alikevell flys den innendørs.
                  Selvsagt har ikke dette noe med at det er Belt CP å gjøre, og det hadde vært hakket verre om det var t-rex. Det jeg antyder er at heli på denne størrelsen kanskje ikke er noe for nybegynnere på indoor. Tør ikke tenke på hva som kan skje om et heli av dette kaliberet (gjerne med cf blader) kan gjøre av skade om det treffer folk (vi har også masse unger på besøk fra tid til annen). Vi har valgt å fokusere på sikkerhet slik at dette skal være et hyggelig tilbud til alle som kommer; og vuderer derfor å innføre maksvekt, eller i det minste begrense flygingingen med disse til slutten av kvelden nå ungene har gått hjem.

Mvh
                  Jo E
                  Mvh
                  JoE
                  Agder Modellflyklubb

Comment

• tyor
                    • Mar 2005
                    • 9757

Originally posted by samen36
                    Jeg ville nok gått for en t-rex selv. Har fått intrykk av at UTROLIG mange flyr denne og er fornøyd med denne. Hvorfor da velge noe som ikke så mange har erfaring med og som man ikke helt hvordan er? Man får jo en slags garanti med t-rexen på at den virker og flyr bra. Legg heller i de kronene som skiller sørr du meg! Planer å kjøpe meg en t-rex se etter jul! Tror jeg får en knall maskin da!

mvh Gard Haug
                    Noen må jo velge det nye på markedet også ellers så er det jo ingen som får erfaringer med det også koster den jo mindre en en t-rex da.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

Frsky taranis 9+
                    + diverse små ting

Comment

• walkera 36#
                      • Apr 2006
                      • 429

Er ikke denne paken grei? http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&kategoriID=24

Comment

• walkera 36#
                        • Apr 2006
                        • 429

Originally posted by sjaa
                        Uttaler meg her på grunnlag av at eg har sett litt på den under bygging, og et par min i hover.

Mekanikken kan etter det jeg hører ikke helt måle seg med T-rex, men er etter rapportene grei nok.. Personlig hadde jeg nok gått for en T-rex, men dersom man ønsker å ha en nokså rimelig modell til utendørs trening tenker jeg dette kan være et godt alternativ. Jeg tror det er nokså stor forskjell på ytelsen ift en t-rex, selv om Belt bare er en liten tanke mindre. Har selv kun flydd T-rex av de to, så jeg kan ikke uttale meg om egenskapene på Belt CP utover at kameraten min som testet den sa den var litt kilen før expoen ble oppjustert.
                        (Jeg liker at det er responsivt, så det er et pluss i min bok )

Etter en liten hendelse vi hadde med Belt CP på vår juleindoor sist fredag vil jeg gjerne presisere at dette ikke er et nybegynnerheli for indoor (ute er det sikkert brillefint...). En nokså fersk helipilot ble hos oss litt for ivrig, og heliet skar ut i retning publikum. Et lite risp på et kinn fra den avslåtte delen av en knekt rotorblad var alt; og vi priser oss lykkelig over at det ikke gikk verre.

Både Danmark og England har øvre begrensning på 500g som maks vekt for indoormodeller, og etter denne hendelsen er det meget sannsynlig at dette også blir innført i vårt indoormiljø.

Mvh
                        Jo E
                        Du sanker om byggning. Må man bygge heliet sjøl?

Comment

• sjaa
                          • Feb 2006
                          • 601

hehe, var vel litt store ord det der..
                          Så ikke så veldig nøye etter; men såvidt jeg husker er det litt montering for å bruke et litt mer beskrivende ord.

Uansett, når jeg handler heli så går jeg over alle skruer og sjekker alle linker osv for å være sikker på at det jeg tar opp i luften er i den stand jeg vil ha det. Loctite på alle skruer som er metall mot metall, sjekke at alle linker går fritt og ellers at alle deler er går fritt/sitter fast osv.
                          Mvh
                          JoE
                          Agder Modellflyklubb

Comment

• walkera 36#
                            • Apr 2006
                            • 429

Korleis er kreftene i den da? Hake akurat bruk for ein t-rex no... Da eg tenkte at e-skyen var biligere og ganske bilige deler Har tenkt til å fly bak i hagen men eg syns eit lama og eit FP heli blir for kjedelig... Har flyd med pich før og det var utrolig mora men eg fekk masse trøbel med den...

Comment

• sjaa
                              • Feb 2006
                              • 601

hvordan kreftene er vet jeg ikke noe om desverre.

Du burde sjekke hvordan deleprisene er på Belt vs. T-rex, det er på mange måter det som avgjør hvor billig/dyrt det er

Har du råd (og deleprisene er i samme leie) ville jeg handlet T-rex, uten tvil. Det blir fort dyrere hvis man skal ha et ekstra heli før man havner på det man egentlig vil ha. Men hvis det er pengene det står på, og du ønsker en rimelig modell er sikkert Belt hel OK.

Jeg må igjen presisere at jeg kun kjenner T-rex, og dermed uttaler meg på meget tynt grunnlag...

JoE
                              Mvh
                              JoE
                              Agder Modellflyklubb

Comment

Working...