Announcement

Collapse
No announcement yet.

pitch og throttel kurve på t-rex se

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pitch og throttel kurve på t-rex se

    hva bruker dere?norm, idel 1 og 2
    TZ50
    Raptor 50 se
    T-rex 450 se

  • #2
    Norm:
    Throttle: 0-10-50-50-50 (kun for spoolup)
    Pitch: 0 til 0 grader

    Idle1:
    Throttle: 68-68-68-68-68 (sport)
    Pitch: -5 til 11 grader (med ca. 7 grader midstick)

    Idle2:
    Throttle: 100-100-100-100-100 ("3D")
    Pitch: -11 til 11 grader (med litt skarpere "kanter", for å lage kjappere overganger mellom negativ og positiv - personlig preferanse)

    Motor-KV: ca 3300 på 13T pinion (husker ikke nøyaktig).

    Comment


    • #3
      Ville ikke anbefale å bruke så lavt som 68% om det er en Align esc til noen form for flyging, de liker ikke det, blir fort varme, for varme.

      80% og opp er bedre.

      Comment


      • #4
        Nå vet jeg ikke om dette har noen ting med tråden og gjøre Tintin, men min blir definitivt ikke for varm med den type flyging jeg gjør. Ellers ville jeg vel ikke gjort det på den måten?

        Comment


        • #5
          Kan ikke skjønne at det ikke skal ha noe å gjøre i en tråd der man spør om thr/pi kurver. Om det er noe sted det hører hjemme så er det vel der.

          Nevner det fordi en del har svidd av sine Align escer når de har flydd med lav throttle setting. Vet mange som har klaget over escer som kutter eller går opp i røyk, svært mange av disse har kjørt lav throttle og det er en kjensgjerning at escer blir varmere av lav throttle setting enn en høyere.

          Jeg trodde selv en lav throttle måtte være bedre til jeg testet noe annet.

          Normal har jeg 0-80-85-90-95-100 eller deromkring, idle 100-85-100 og 100-90-100, noenlunde rett linje men 7 pkt totalt.

          Det er bedre å kjøre en throttle% fra 80-85% og opp og heller en mindre pinjong om man ikke liker HSen. Mindre varme på escen og mindre bogging av motor.

          Har du en Align esc? Trodde du hadde en Kontronik.....

          Comment


          • #6
            Ikke Kontronik på 450'en. Jeg har funnet ut at rett kurve fungerer bra. Ikke en gang 25A'en ble varm, det holder for meg.

            Derimot opplevde jeg av og til at ESC'en ikke hang så fint med på varierende kurve.

            Comment


            • #7
              Er for bra kjøling oppe hos deg

              Comment

              Working...
              X