Announcement

Collapse
No announcement yet.

Velcro -"industrial strength velcro"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Velcro -"industrial strength velcro"

    Andre forumtråder nevner at de bruker velcro/borrelås av typen "industrial strength velcro" på T-Rex 600 batteriene.
    Nå har jeg brukt en Biltema/Clas Ohlson velcro variant på de små 3S batteriene, men det tror jeg kanskje blir for smått for batterier på nærmere 0,8 kg. Jeg har vært borte i, ett eller annet sted, grov velcro hvor begge sider var laget av plast.
    Er det noen som kan "peke til hvor jeg får tak i egnet velcro av "industrial strength"?

    Stein

    PS. Leste nettopp om en som opplevde at nevnte batteritype løsnet og havnet i rotordiscen. Han hadde ikke brukt velcro, bare reimer. Neppe et hyggelig syn når carbonblader treffer et lipo-batteri av den størrelsen.

  • #2
    3M har en variant som heter "Dual Lock"

    Dette er en "kjønnsløs" type som fester i seg selv. Laget i plastikk tror jeg.?
    Har også meget god lim.

    Comment


    • #3
      Jeg bruker kun en liten remse vanlig borrelås under pakkene for å hindrer de i og flytte seg og et par-tre straps rundt. Har til i dag aldri opplevd at en pakke har flyttet seg.

      Første kræsj jeg hadde med min T-Rex 600 (bruker 10S = tyngre batterier enn de du benytter Stein) var "dead on" med en vegg (ikke spør ), batteriene flyttet seg ikke en millimeter da heller, selv om en av stroppene var kappet mot CF-ramma.

      Comment


      • #4
        Originally posted by northwood
        Jeg bruker kun en liten remse vanlig borrelås under pakkene for å hindrer de i og flytte seg og et par-tre straps rundt. Har til i dag aldri opplevd at en pakke har flyttet seg.

        Første kræsj jeg hadde med min T-Rex 600 (bruker 10S = tyngre batterier enn de du benytter Stein) var "dead on" med en vegg (ikke spør ), batteriene flyttet seg ikke en millimeter da heller, selv om en av stroppene var kappet mot CF-ramma.
        Neste gang(eller helst ikke), med 15S i 600'en er det vel låveveggen som må passe seg

        Stein

        Comment


        • #5
          Bruker en sånn blå velkro jeg kjøpte på Clas ohlson + Align sin batteri strap for trex 600 her. Det fungerer bra i flight men pakka kan slite seg løs hvis man krasjer
          Hvor er lipoen din a?

          www.airheads.no
          www.bmk-rc.com/

          Comment


          • #6
            kabelband

            bruker disse
            Clas Ohlson
            side 106 i katalogen.
            Bruker dem i mine heli og de sitter godt, men de har ikke fått
            noen kræsjtest enda. Bank i bordet!
            Men de er kanskje ikke sterke nok?
            mvh
            Reidar Otto



            Comment

            Working...
            X