Announcement

Collapse
No announcement yet.

TZ50 washout

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TZ50 washout

    Er "mixing lever" de armene som sitter på washout'en? Skal bytte den delen som sklir opp og ned langs rotoraksen, men får ikke løs skruene i den gamle for å gjenbruke lagrene, så jeg må derfor kjøpe nye. Mixing lever bearings (TZ0046) er det nærmeste jeg kommer på elefun sine sider.
    Last edited by kolaf; 07-01-07, 13:36.

  • #2
    mixing lever er de som sitter på padlerstangen med en link opp til bladholder og en link ned til swash.

    du må nok desverre kjøpe det som heter washout set. denne Siden finnes ikke
    eller denne Siden finnes ikke
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Det er det jeg har gjort, men det følger ikke med noen kulelager der....

      Hva heter i så fall kulelagrene som skal inn i armene i washout settet?

      Og på meg ser det ut som om plastvarianten er den beste. Den har noe som ligner på kobberringer som ligger inn mot rotoraksen, mens metallvarianten har bare det billige JS-metallet mot aksen :-/
      Last edited by kolaf; 07-01-07, 14:33.

      Comment


      • #4
        Beklager missforstod litt. I følge det bildet jeg har i gohbee manualen så er det legeret 4x8x3mm og det på mixing lever er 3x8x3mm. den manualen kan lastes ned her GoHbee.com is for sale | HugeDomains

        Gohbee er TZ heliene sitt navn i USA
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Hmmja. Det må da gå ann å få tak i noe? Iflg. tegningene trenger jeg jo også en "sleeve" til hver av dem, men jeg har ikke sett noe slikt hos elefun.

          Lurer på om jeg klarer å ta av hodene på skruene som sitter fast og få løs lagrene derfra.

          *løpe å prøve mer*

          Comment


          • #6
            Har du ikke dremel hvis hodene sitkker ut så lager du ett snitt med dremel eller en baufil. også bruker du en kraftig flat skrutrekker. evt. kanskje du kan få tak på dem med en kraftig tang. En sideavbiter har hjulpet meg mange ganger

            Kan også hjelpe å varme den litt.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Har prøvd med baufil, men skruene er så små at det ikke er plass til store sporet. Men jeg løste akkurat problemet. Jeg tok den største avbiteren jeg hadde, stor nok til kjetting, og tygde meg igjennom den gamle washouten til jeg fikk løs skruene Mulig kulelagrene ikke var helt fornøyd med det, og armene av plast fikk noen hakk og merker, men jeg tror de duger allikevel

              Comment


              • #8
                Æsj! Det ene kulelageret ble så hakkete at jeg bør bytte det ut Jeg må mao fortsatt få tak i et sett med lager og foring (

                Comment


                • #9
                  Hmmm iriterende. den som hete rotor hub seesaw bearing er vel samme størrelse. tror jeg. men hvis du mangler den foringen/sleve så hjelper ikke det så mye. Send en mail til elefun eller ring de i morgen så får du det du skal ha.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Nytt spørsmål: Hva med mellom seesaw og flybar controll arm? Armen skal kunne vris i forhold til seesaw, men skal dette gå løst blir det slark, og skal det ikke slarke blir det tregt. Kan det stemme at det ikke skal ligge noen skiver imellom her, men at det skal være alu mot alu? Det er jo nødt til å bli slitasje, og etterhvert økende slark

                    Comment


                    • #11
                      Det sitter ingen skiver på min. og det sitter jo kulelager i seesaw´n som flybarcontrol armen går mot så noen slitasje der tror jeg er minimal. men det er jo sånne ting som det er spennende å se på etterhvert på denne Billige kina saken

                      Det er såvidt slark i min. ikke målbar men slik at jeg aner det når jeg rører på den.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment

                      Working...
                      X