Unconfigured Ad

Collapse

Silicon-grease eller ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maxximum
    • Aug 2006
    • 12

Silicon-grease eller ?

Det står i manualen på min raptor at flap-demperene og thrust-lagerene skal smøres med silicon-grease..

Det har jeg ikke, og har heller ikke fått tak i det lokalt. Det jeg har, er thunder Tiger One-Way bearing grease, som er hvitt,glassaktig på en tube. Sånn ser vel også silicon grease ut ?

Er dette det samme, eller må jeg krype til korset, bestille, og veeeente.. ?
    I don't have a fear of flying. I have a fear of not flying.
    -Andrew Dice Clay

-----------------------------------------------
    Arild Gustavsen ,Rjukan
    Raptor 50 Titan,os50sx-h
    Futaba 9c Super
    Gy611,gv-1
  • Whz
    • Nov 2005
    • 190

Du har sakene om 2 dager hvis du bestiller nå.

For dempernes del, har jeg med suksess benyttet vanlig matolje (oliven- eller soyaolje), det ødelegger ikke gummien. Det enkle er ofte det beste.
    Thrustlagrene har jeg kun benyttet TT-original grease på, så hva som passer best, vet jeg ikke. Thrust bearing grease er en mørk grå gusje. Vil tro at du kan benytte grease for enveislager til dette, eller annen grease som ikke er så tyntflytende at den renner vekk, men jeg tør ikke stå 100 % inne for å bruke noe alternativt på disse lagrene, ihvertfall ikke langtids...
    -//\_____________
    // Steinar Forshaug
    / 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
    www.mikronor.no
    Phoenix RC Club . AKMHK . OHK

Comment

• RGJ
      • Jul 2004
      • 922

farge på smøremidler

hva slags farge det er på smøre midler har ingen ting med hva slags egenskaper de har.
      feks finnes det mange forskjellige smøre midler som er hvite som brukes i maskiner til næringsmidler ..hvorfor ..jo de synes ikke i maten våres...hadde jo vært litt ekkelt om vi så ei brun\grønn\rød fett klyse i potetsalaten ..den hvite vil jo ikke synes oppi der.
      dette for og sette det litt på spissen men ikke se på farge om en er ute etter spes egenskaper.
      Silicon fett har veldig andre egenskaper enn andre fett ..
      Rune Gjelsnes
      Vikersund
      92624841

Comment

Working...