Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio, hva er den beste?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg gjetter på
    1 fordi den er relativt sett ny
    (og fordi rc'ere er treige til å begynne å bruke nytt )
    2 fordi de første som kom hadde begrenset rekkevidde

    Comment


    • #17
      Jeg tipet på rekkevide også, men teknologien bak dette er jo gammel så litt rart uansett, kunne nok ha spart mange krasher på dette Når jeg drev på med rc bil var det alltid en eller annen som klarte å skru på sender med samme frekvens, underholdene for de som ser på, ikke så gøy for han som plukket plast biter i 1 time etterpå

      Comment


      • #18
        har lest rundt om den nå, tror det må bli en dx7, ringer smallsize nå, tror de selger den! trenger ikke så mange kanaler, skal uansett ha 2 eller 3 sendere koblet til heliet, så da er kanaler ikke noe problem

        Takk for hjelpen!

        Comment


        • #19
          TAkk for linkene

          Comment


          • #20
            Link

            Ser du på DX7, vil trolig Raptortechnique.com sin DX7-review være til hjelp. Ikke akkurat intuitivt å sette opp ulike turtall slik du vil ha det, sånn sett er Futaba 9C (det var den du hadde?) lettere å benytte. Men du får det til å fungere, og legger du brukervennligheten litt til side for å få en kjapp radio, virker DX7 lovende ut ja.
            -//\_____________
            // Steinar Forshaug
            / 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
            www.mikronor.no
            Phoenix RC Club . AKMHK . OHK

            Comment


            • #21
              Noen burde lære han som driver den siden litt om å gjøre den lettlest, må være en av nettest dårligste design på de sidene...

              Comment


              • #22
                Leser at det går rykter om at spektrum kommer til å selge teknologien til andre produsenter også, noen som har hørt noe? Par av innstillings problemene på denne radioen virker litt unødvendig.. Så jeg lurer på om jeg venter på at neste generasjon skal komme!
                Og hvorfor så avanserte sendere ikke kan kobles opp mot en pc, for innstillinger forstår jeg ikke. Mange menyer å holde oversikt over

                Comment


                • #23
                  Mange muligheter men "har du satt opp 1 har du satt opp alle", dvs når jeg kjøper et nytt ccpm heli så kopierer jeg et av de andre og jonglerer derfra, går svært fort...og slik tilsvarende for hver type modell.

                  Comment


                  • #24
                    hmm

                    tror at kjøper du en Merc'e betaler du nok 50000,- for stjerna foran men tror du får mere bil en om du kjøper en billig Renault ..jada skyt meg nå de som har hatt en dårlig stjerne bil eller en flott Renault.
                    til saken du får hva du betaler for....er penga ikke noe tema tror jeg at jeg hadde hoppa bukk over Spektrum om du skal fly noe litt større ting kikk både på Futaba og Graupner\Jr tror du vil i lengden angre på Spektrumen.
                    kikker selv i disse dager på ny radio og valget kommer til og falle på enten Futaba 12MZ eller 14 MZ og jeg må betale det selv( så om du kan skrive av en for meg hadde det vært topp) jeg vurderer egentelig om det er noe mer og hente ut av 14mz'n til mitt bruk i F3A modeller som er det jeg kommer til og bruke den i!
                    så mitt tips er
                    JR \ Graupner MC22-24 MX22 JR 9\10 og hva de heter
                    Futaba MZ12\14 evt 9z (begynner og bli litt gammel men er en kjempe radio)
                    Rune Gjelsnes
                    Vikersund
                    92624841

                    Comment


                    • #25
                      Sikkerheten i spektrumen er det viktigste for meg akkuratt nå( viste ikke at digitale sendre var kommet ), men tror jeg venter til de eller noen andre kommer med en ny modell.. Senderen jeg har fungere helt fint til da. Og avskrivning betyr bare at du ikke betaler skatt...Må fortsatt betale det selv...
                      Sitter å vurdere gyroer nå, der kan man finne en med pc interface

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Wavesearcher
                        Sitter å vurdere gyroer nå, der kan man finne en med pc interface
                        Hvorfor skal du ha PC interface? CSM gyroene har forøvrig det, men det blir bare komplisert og tungvint. I dag er det to gyroer som både er enkle å sette opp og som fungerer godt: Futaba 401 og Futaba 611. Jr 7000 er også en meget god gyro, men krever med av oppsettet ditt for å fungere optimalt.
                        Tom Erik Smedal
                        www.artistic3D.net
                        www.photopia.no

                        Comment

                        Working...
                        X