Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til Valg av 90 til 3d Flyging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ja har fulgt litt med på denne men kommer ikke frem så mye der enda, ingen som har erfaring med denne flymessing?
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

    -- Ronny --

    Comment


    • #17
      De som har mest erfaring på Synergy er mer aktive på www.3dheli.no is parked. Etter hva jeg forstår så er alle som har kjøpt Synergy blitt kjempfornøyd. Også veldig mange som har denne som skriver mye på runryder.
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #18
        Originally posted by muff
        Govenor: Futaba GV-1
        Du kan med fordel kjøpe en RevMax fra ModelAvionics i stedet for GV-1. Merkbart kjappere - billigere er den også. Evt CY ATG, den driver jeg og tester nå, har ikke funnet noe negativt med den ennå.
        Det du sparer kan du bruke på SkyTach rotorturteller (fra samme produsent).

        Av negative ting, har jeg oppfattet at Synergy har følgende "svakheter":
        • Svakhet som fører til ujevn gange på clutchklokka (ref. Runryder)
        • Ikke herdede kulelinker (selve kulene), disse slites relativt fort. (ref. folk på Oslo Heliklubb som har Synergy)
        • Varierende passform på delene - var visst noe slakk i hodet på N9'n før første flytur, dette var visst normalt for Synergy'en


        PS: Jeg står ikke inne for disse uttalelsene, jeg har jo ikke prøvd & fiklet selv.. Fint hvis noen kan bekrefte/avkrefte dette, evt. si noe om produsent har løst problemene i nyere N9-kit (Jon-Arne?).

        Er nesten i samme modus vedr. valg av heli. Har en Raptor 90 SE som jeg egentlig er godt fornøyd med, men har lyst å prøve noe nytt. Har ingen hast, så jeg tenker at jeg venter til Aurora kommer på massemarkedet, før jeg bestemmer meg. Da har kanskje JK & co fått fikset problemene på Synergy'en.
        -//\_____________
        // Steinar Forshaug
        / 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
        www.mikronor.no
        Phoenix RC Club . AKMHK . OHK

        Comment


        • #19
          Hva vil du si er den viktigeste forskjellen mellom Vibe og Stratus'en?
          Har nettopp kjøpt meg en stratus, men det var med tanke på deletilgang og kjapp levering siden elefun har det meste på lager...
          Men, det var egentlig Vibe jeg hadde mest lyst på....
          Mvh
          Bjørn Tore Espevik

          Team Visa...

          Comment


          • #20
            Originally posted by Heliman
            Hva vil du si er den viktigeste forskjellen mellom Vibe og Stratus'en?
            Har nettopp kjøpt meg en stratus, men det var med tanke på deletilgang og kjapp levering siden elefun har det meste på lager...
            Men, det var egentlig Vibe jeg hadde mest lyst på....
            Jeg tror du har gjort ett godt valg med Stratus! Jeg har en slik selv og mener den flyr godt, tåler skikkelig mye juling og er spesielt rå på autorotasjoner! Og ikke minst, som du sier: det er god tilgang på deler.

            Vær obs på en ting med Stratus`n: Motorfeste er ikke akkurat noe ingeniørbragd med hensyn på å dempe vibrasjoner. Det er rett og slett klønete lagd... Vær derfor nøye med balansering og klokking av vifte/motorveiv. Med den nye OS91 sxh, som vibrerer mer enn de tidligere 91-utgavene fra OS, så vil du mest sannsynlig oppleve at de 3mm understellsboltene knekker grunnet vibrasjon. Jeg har erstattet de med 4mm bolter på den fremre understellsbøylen og den bakre bøylen har jeg flyttet bakover til de samme boltene som holder bomstøttene. Bortsett fra noe mer vibrasjoner så er den nye szh-motoren både sprekere og mer konsistent enn OS` tidligere utgaver.
            Til slutt, men ikke minst: Ta deg god til til å settet opp eCCPM-oppsettet, og du belønnes med ett helikopteret som er nøytral og fin å fly.
            Last edited by Tom Erik; 28-01-07, 17:21.
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

            Comment


            • #21
              Originally posted by Jon-Arne
              ...
              Jeg har flydd JR Vibe 90, X-Cell Fury Extreme 90, Raptor 90, Robbe Millenium 90 og Hirobo Freya Evolution 90. ...
              Siden jeg akkurat har kjøpt meg en EVO 90 lurer jeg selvfølgelig på hva du synes om denne.
              - Erik -

              ------------------------------------------
              Logo 600SX + 6003D
              Logo 400SE

              Futaba 18MZ

              Comment

              Working...
              X