Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Da må du sansyneligvis trimme litt på stikka. 1 knepp eller to til venstre. og når du får den til å stå så justerer du på linken til halerotoren slik at du kan sette trimmen i midten igjen.
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Det kommer an på om det er i HH eller rate.
Om den drifter i HH så er det trolig noe med det mekaniske oppsette som ikke er helt bra eller så har du brukt trim og det skal ikke brukes i HH og setter du det opp bra så trenger du det ikke i rate heller.
Du har vel en Futuba gyro?
Start den i HH og slå over til normal. Forsikre deg om at alt av trim og evt mixer mot hale er nullet.
Prøv å hovre og juster linken eller flytt servoen langs halebommen om den sitter der, til du kan hovre det uten at det drifter.
Så kan du gå tilbake til HH og det vil holde.
Du kan til nød bruke et knepp eller 2 i rate men ingen i HH, det vil den ta som konstant rorinput og den vil drifte.
Anbefaler å følge innstrukson boka på side 37 Flight Adjustments.
Etter du har justert linker så må du lagere data i 611 med å vippe bryteren for gain mellom AVCS og normal 3 ganger innen 1sekund da viser displaye at den har lageret data.
Anbefaler deg å lese det selv da jeg ikke er helt stødig i engelsk
Er det et nytt helikopter. Eller et eksisterende som du har skiftet gyro på?
Ja, det er nytt.
amundrg,
Ja, jeg er klar over nullstilling og lagring slik du nevner. Mener og tror jeg har gjort dette punktet riktig. Men jeg er usikker på om dette har en sammenheng med det som tyor og Tintin nevner?
Ja det har det forsåvidt for det du gjør ved nevnte justering er å finne nullpunktet men du får vel samme effekt av å skru den av og på igjen om den funker som en 401.
amundrg,
Ja, jeg er klar over nullstilling og lagring slik du nevner. Mener og tror jeg har gjort dette punktet riktig. Men jeg er usikker på om dette har en sammenheng med det som tyor og Tintin nevner?
Det som tyor og Tintin skriver er det samme som pongt 2 og det jeg skrev var pongt 3 så det er en samenheng.
Når jeg satte opp min 611 justerte jeg mittpongte inne på lingkene og justerte endepongtne på displaye på 611 .
Satte gain til 36 AVCS og 37 NOR når jeg leser det av på displaye til 611
På radioen står det 75% og 25% har en Jr 9xII radio
Når jeg testet den første gangen sto den helt rolig
Jeg har 611 på en Raptor 50 Titan
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment