Unconfigured Ad

Collapse

vibrere på lavt turtall

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjella
    • Feb 2007
    • 1030

vibrere på lavt turtall

maskinen min vibrere på lavt turtall,med en gang jeg gir på stiger det opp og vibreringen stopper,hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette på hovre planet,det er ikke alltid dette skjer?
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

http://sokndal-modellfly.com/
  • Sondre Aabø
    • Aug 2005
    • 165

Hei

Dette forekommer bare på et vis turtall. Det du må gjøre mest sansynelig er å stille opp eller ned turtallet når du hovrer. Altså justere kurvene. Bruker du treblader?
    Med Vennligst Hilsen
    Sondre Aabø
    www.aircam.no

Comment

• kjella
      • Feb 2007
      • 1030

Originally posted by Sondre Aabø
      Hei

Dette forekommer bare på et vis turtall. Det du må gjøre mest sansynelig er å stille opp eller ned turtallet når du hovrer. Altså justere kurvene. Bruker du treblader?
      nei det gjør jeg ikke ,er det bare å stille litt på trottelkurven stille litt på L punktet ellerhva bør jeg forandre på
      TREX 600N FBL 3G align.

Comment

• Whz
        • Nov 2005
        • 190

Avhengig av hvordan du har satt opp throttlekurven(e), er det typisk på midten, eller punkt 2, 3 og 4 i en 5-punkts throttlekurve, som du bør justere på. Iom. at dette er noe som typisk skjer på rundt 1500-1600 rpm etter min efaring, pleier jeg alltid å justere turtallet opp slik at du aldri kommer ned i turtallet i vanlig flight.

Med carbonblader er det helt normalt med rundt 1600-2100 rpm headspeed i flight på en 50-maskin, så du ødelegger neppe noe med å justere oppover. (Forutsatt at du ikke kjører motor for lean, selvsagt. )

Good luck!
        -//\_____________
        // Steinar Forshaug
        / 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
        www.mikronor.no
        Phoenix RC Club . AKMHK . OHK

Comment

• kjella
          • Feb 2007
          • 1030

Originally posted by Whz
          Avhengig av hvordan du har satt opp throttlekurven(e), er det typisk på midten, eller punkt 2, 3 og 4 i en 5-punkts throttlekurve, som du bør justere på. Iom. at dette er noe som typisk skjer på rundt 1500-1600 rpm etter min efaring, pleier jeg alltid å justere turtallet opp slik at du aldri kommer ned i turtallet i vanlig flight.

Med carbonblader er det helt normalt med rundt 1600-2100 rpm headspeed i flight på en 50-maskin, så du ødelegger neppe noe med å justere oppover. (Forutsatt at du ikke kjører motor for lean, selvsagt. )

Good luck!
          hei! stilte opp litt på kurven og vips så var vibreringen borte, takk for tipset
          TREX 600N FBL 3G align.

Comment

Working...