Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ødelagt rotor hub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ødelagt rotor hub

    Var på flybanen i dag å trente på autorotasjon med raptoren. Tror kanskje jeg gikk i bakken litt hardt den siste gangen. Hovedbladene ble veldig skjeve. Fant ut at min Main Rotor Hub hadde delt seg i to. Hadde den orginale i plastikk. Washout basen fikk seg også en knekk. Har kjøpt ny Rotor Hub og washout base, men skal lime hubben på med epoxy denne gangen. Får håpe den holder litt bedre da. Har bare 12 min epoxy, men regner med det blir greit. Kan jeg bruke biltemas teflon spray til å smøre demperene og thrust lagrene? Har orginal hub og dempere.
    Geir G
    -----------------------------
    T-Rex 600N Pro VBar
    Raptor 50 Titan
    T-Rex 450SE
    Spektrum DX7
    -----------------------------

  • #2
    Hei, ville sjekket hoved aksling og spindel og, siliconfett eller molybdenfett er fint å smøre demperene med. Jeg bruker molybdenfett til thrustlagerene og vil anbefale det.

    12min epoxy funker fint

    Comment


    • #3
      Hovedaksling og spindel ser rett og fint ut. Var ikke så veldig hard landing. Motoren var i throttle hold, så det var nesten ikke rotorhastighet igjen heller. Brukte oliven olje på demperene (leste det på en tråd her på forumet).
      Geir G
      -----------------------------
      T-Rex 600N Pro VBar
      Raptor 50 Titan
      T-Rex 450SE
      Spektrum DX7
      -----------------------------

      Comment


      • #4
        Er molybdenfett en bra ide på gummi? Trodde det var mineralolje i det fettet og det har vel ikke gummi så godt av? Bytter kanskje dempere før det får effekt?
        Mineralolje på o-ringer er jo vanligvis drepen.

        Comment

        Working...
        X