hvordan lakk skal jeg bruke når jeg skal lakkere canopyen så den ikke sprekker opp så lett? dette er org canopyen på raptor30
Unconfigured Ad
Collapse
Lakkering av canopy
Collapse
X
-
Sliter med det samme, tror ikke den plasten er egnet å male på.
PV0502 er nok et bedre alternativ.
-
Originally posted by muffhvordan lakk skal jeg bruke når jeg skal lakkere canopyen så den ikke sprekker opp så lett? dette er org canopyen på raptor30
Det viktigste er:
- Matte godt ned (100-150-papir) og rengjøre godt før grunning
- grunne med fleksibel 1-komponent grunning, feks. Lessonal sin slipegrunning for plast
- matte forsiktig ned (200-papir)
- grunne
- matte ned
- osv... helt til du har ett tynt og jevnt lag grunning over hele canopien.
- så må du velge lakk. Quick-farge, med Quick sin egen klarlakk på toppen fungerer, men det er ikke fuelprooft over lang tid. Men, det er det enkleste.
Husk at Quick er en oljebasrt lakk og må ikke kombineres med acrylbasert lakk.
- Det beste er å lakkere farge med acrylbasert billakk på sprayboks for så å overlakke dette med 2-komponent klarlakk.
lykke tilComment
-
ja oki, jeg var på mekonomen idag, der ble jeg annbefalt noe som heter Hagmans plast primer. noen som kjenner til denne? tenkte jeg skulle teste den i dag, så får se hvordan resultatet blirT-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
Yak 54 m ASP65
Depron vrak ;)
masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)
"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"
-- Ronny --Comment
-
Ja, jeg lakket canopyen min med bare å pusse ned å lakke med vanlig bil lakk, for så å bruke fuel-proof lakk. Dette har fungert utmerket men angrer idag på at jeg ikke brukte plast primer så den anbefalingen vil jeg også henge meg på. Jeg kjøpte lakken hos min vanlig jernvarebutikk. De har jo 200 forskjellige farver å velge i.
Bilder av min her og her. Metallic lakk gjør seg bra
Her er en oppskrift jeg brukte å se etter, mulig det er mye det samme som Tom Erik viser til: http://www.gmfk.net/web/artikler/Tips&triks/finnish.htmLast edited by Isak; 08-03-07, 14:57.Runar Isaksen
risaksen@bluezone.noComment
-
Hei
En annen ting som kan være verdt å prøve i tillegg etter pussejobben, er å varmebehandle canopyen med f.eks en blåselampe ala det man bruker til ski preparering, for så å rengjøre med teknisk sprit før du har på en evt primer etc.
husk for guds skyld å ikke holde blåseren stille, men bevege den i jevne bevegelser til du har "flambert" hele canopyen. Dette endrer overflate strukturen i plasten og gir den bedre heft.Anders Bruneberg
RaufossComment
-
Har prøvd og varme Holger. Får se om det blir noe bedre..
Pussingen med 120 papir tror jeg blir litt for grovt.. plastikken fungerer jo slik på papiret at man ikke sliper bort plastikken, men man rasper den opp.. så når man bruker grovt papir.. så blir det hengende igjenn alikevell.. om noen skjønner.. så jeg dro over med ett 180 papir før lakkering.. nå er det snart mørkt.. så jeg har ikke tid til å pusse mellom hver grunning.. har kjørt tre grunninger.. boksen er tom!så snart skal jeg kjøre første lag med base lakk..
legger ved noen bilder..
Comment
-
#8 UnapprovedVaske først
Hei
Ser at tipsene går på mattsliping og så grunning. Det er veldig viktig og vaske FØR sliping også. Hvis du ikke gjør det Gnir/sliper du fettstoffene ned i plasten mens du sliper. Disse blir da nesten umulig og vaske rent før grunning. Så husk: Vaske, slipe, vaske igjen og så lakkere.Last edited by Guest; 11-03-07, 16:39.Comment
-
Comment
-
Takkerpå andre siden var den drit stygg.. så driver å lakkerer nå.. blir ikke så fin flyt.. så skal kjøpe ny canopy.. er litt sarv + at det er pusset.. lakkert...pusset..lakkert...hærpa..lakkert..pusste t..KRASJA!! og sist men ikke minst.. pusset og lakkert.
Mvh Robert.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment