Unconfigured Ad

Collapse

hvordan gjøre en loop og roll

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjella
    • Feb 2007
    • 1030

hvordan gjøre en loop og roll

noen som kan si meg hvordan man gjør en loop og roll med tanke på høyde fart og stikkene?
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

http://sokndal-modellfly.com/
  • muff
    • Oct 2006
    • 855

enkelt svar, test på sim, finner fort ut av det, bare husk at du må bruke pitch når den ligger invertet skal du ha litt negativ, ellers så merker du veldig fort hvordan du skal gjøre det!
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• kjella
      • Feb 2007
      • 1030

Originally posted by muff
      enkelt svar, test på sim, finner fort ut av det, bare husk at du må bruke pitch når den ligger invertet skal du ha litt negativ, ellers så merker du veldig fort hvordan du skal gjøre det!
      ja har testa det på simen men det virket så lett,men det er kanskje ikke så vanskelig
      TREX 600N FBL 3G align.

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Selve loopen er grei, å sørge for at det blir stabilt etter loopen har så langt vært verre

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Loop:
          Når du flyr fremover i fart trekk cyclic bakover og hold. Mens helikopteret går rundt så senker du kollektiven jevnt slik at du har negativ kollektiv i toppen når helikopteret er opp ned. Du må slippe litt opp på bakovertrykket på cyclic når du nærmer deg toppen. Når du er på veg ned igjen så beveger du kollektiven jevnt oppover til positiv igjen. Gjør det i litt høyde først. Det er veldig enkelt å loope. I utgangen av loopen er det lurt å ikke dra like hardt bakover i cyclic for det er lett å bremse opp helikopteret syns jeg.

Roll:
          Fly fremover i fart og beveg cyclic mot høyre eller venstre og hold. Samtidig beveger du kollektiven ned mot negativ mens helikopteret roller slik at du har negativ kollektiv når det er opp ned. Beveg kollektiven oppover igjen mens helikopteret roller tilbake til rett vei. Det bør være jevne og synkroniserte bevegelser.

Comment

• ehaga
            • Feb 2005
            • 1173

I tillegg til det tahustvedt sier vil jeg bare legge til at det kan være greit å ha litt høyde. Vanskelig å si noe helt nøyaktig hvor høyt du skal være, men så høyt at du føler at du har noe rom til å korrigere dersom du skulle komme feil ut.

Men i tillegg vil jeg også legge til at du ikke må fly for nært deg selv. Det er lettere å holde oversikten dersom du holder modellen på litt avstand.

En annen selvfølgelighet er også at du skal fly i Idle-mode. Pass på at du har satt opp throttle og pitch kurvene riktig (pitch eks +/- 10, throttle v-kurve).

Loop og Roll er lett, men kanskje vanskelig i hode i begynnelsen ! Mao, gjør du det riktig på simulator så gjør "kan du det" i virkeligheten.
            - Erik -

------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Personlig syns jeg også det var lettest å fly fra meg og loope, ikke på tvers foran første gangen.

Comment

• muff
                • Oct 2006
                • 855

Originally posted by Tintin
                Personlig syns jeg også det var lettest å fly fra meg og loope, ikke på tvers foran første gangen.
                oi det hørtes litt skummelt ut hehe... er vel litt vanskelig å se akkurat hvordan helien ligger da?
                T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                Yak 54 m ASP65
                Depron vrak ;)
                masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• tahustvedt
                  • Feb 2004
                  • 4601

Det vanskeligste med loop og roll er å tørre gjøre den første.

Comment

• kjella
                    • Feb 2007
                    • 1030

Originally posted by tahustvedt
                    Det vanskeligste med loop og roll er å tørre gjøre den første.
                    ja det er liksom å tørre den første gangen ,føler jeg også,må også trene på autorotasjon,og så men er det det og svitsje over i trottelhold da!!!!!!!litt vanskelig det og,men det er jo bare å gjøre det går sikkert godt
                    TREX 600N FBL 3G align.

Comment

• Vegabond
                      • Jun 2006
                      • 1921

Etter hvert kan det jo kanskje virke litt tøft med en roll etter loop

hmm.. må vell begynne og trene merer... kan mye på simmen.. men tørr aldri å prøve i virkeligheten.. må vell snart begynne med autorotasjon..

Er det bare og programmere throttle hold? men må jeg da stille venstre spaken i den posisjon som jeg da vil at throttle skal holde seg.. eller kan jeg være i hovre stilling.. og trykke inn throttle hold, og da vil den gå ned av seg selv?

Mvh Robert.
                      ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~
                      ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

~Min Cnc byggetråd #1~
                      ~Min Cnc byggetråd #2~
                      ~Min Cnc byggetråd #3~

~Trondheim Modellflyklubb~

Comment

• Psyko-lefse
                        • Feb 2004
                        • 1438

Throttlehold setter throttle til null (nullpunktet kan somregel justeres), mens pitchkurven er lik. Ofte er det en egen pitch-kurve for throttle-hold, så husk å sett denne opp før du prøver.
                        Morten Smøraas

Comment

• Sondre Aabø
                          • Aug 2005
                          • 165

Hei

Jeg trener på nye manøvre på simulatorè, når de sitter på sim lavt, ca en halv til en meter over bakken, går det fint i en ti meters høyde på ekte. Videre er det bare å jobbe seg nedover. Ikke fly "overkill" på sim. Mye bedre å trene målrettet på et moment enn å bare fly vilt rundt og ikke skjønne hva du dirver med! Og mellomromstasten holder man seg unna!
                          Med Vennligst Hilsen
                          Sondre Aabø
                          www.aircam.no

Comment

Working...