Unconfigured Ad

Collapse

Lime magneter til revmax ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#1 Unapproved

Lime magneter til revmax ?

Jeg sitter og skal montere en revmax på en Raptor 50 titan. Jeg skulle sjekke om hullene i vifta var passe (plastviften som følger med), og det passet jo som hånd i hanske. Det jeg ikke tenkte på er hvordan jeg får ut igjen magneten for å lime den. Jeg får den rett og slett ikke ut. MÅ den limes, eller pleier folk bare å "klemme" dem inni. Evt. har noen gode forslag til hvordan jeg får den ut igjen ? Og hva brukes til å lime isåfall, epoxy eller CA (gul flash) ?
  • ofremmi
    • Sep 2002
    • 490

Hei
    Til tross for at det står at det skal limes med epoxy, har jeg brukt CA. Men, jeg har lagt en liten lapp med tynn (25g) glassfiberduk (og CA) over. Så i ditt tilfelle ville jeg :
    -lagt oppi en liten dråpe tynn CA slik det er nå, vente til den trekker seg inn i glippene mellom plast og magnet.
    -pusset plastvifta i området rundt magneten
    - klipt till en liten bit (1x1cm) med tynn glassfiberduk
    -Legg glassfiberen over magneten og slipp på en liten dråpe tynn CA.
    -Vent til det er tørt
    -puss over igjen
    - slipp på nok en dråpe og gni den inn med fingertuppen (pass på så du ikke limer deg fast )
    www.ofremmi.info

Comment

• Guest

#3 Unapproved
      Ok, takk for svar begge to. Fikk den ut igjen ved å bruke en skalpell i siden på den. Borre var intet alternativ siden hullet var nøyaktig rett under ett vifteblad

Men da limer jeg med epoxy. Får vel pusse litt på magnetene først. Men det spørs om jeg får pusse litt forsiktig i hullene også for å være sikker på at det hefter skikkelig.

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Du borrer selvsagt fra baksiden og dytter ut. Lurt med et lite hull fra baksiden uansett slik at overskudds lim trykkes ut + lettere å få dem inn.
        Vask med noe fettløselig som fjerner evt nitrorester så trenger du ikke pusse.
        Husk de skal bare holdes på plass i hullet og all kraftten er sideveis så det skal ikke så mye til.

Comment

• muff
          • Oct 2006
          • 855

kan også varme opp en nål ¨å kjøre den igjennom, veldig greit å ha et hull når du skal lime der også, dette så du får presset magneten helt opp etter du har hatt på lim.
          T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
          Yak 54 m ASP65
          Depron vrak ;)
          masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

Working...