Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
hei,jeg har en raptor 90 som er påkåstet en god del med hitech deler.har et problem.sto og hovret en meter over bakken ca en halv tank.plutselig begynte halerotorn å vibrere.satte den deretter raskt ned da jeg oppdaget dette.tok det inn å sjekket det jeg kunne.startet d opp i gjen å fløy en tanke bensin uten noe problemer.noen som har noen innfallsvinkler på hvordan dette kunne ha oppstått?
på forhånd takk for svar
Hvis det er slik at halen går fra side til side: Vil gjette på at haleservoen begynner å gi seg. Hadde noe tilsvarende problem med at halen slo 90-180 grader, og jeg lurte fælt på hva det var. Det viste seg at loddepunktene på haleservoen (Futaba S9256) hadde løsnet slik at det ble dårlig kontakt, sannsynligvis pga. vibrasjoner.
Har nå flyttet servoen (ny servo) bort fra halebommen og frem til servorammen, og ikke hatt lignende problemer.
Evt. hvis det er små slag fra side til side: Skru ned gain. Hvilken gyro benytter du? Jeg har med GY401 (på 50-size) hatt god erfaring med ca 65% gain, og GY611 (50/90-size) 37%. Vesentlig høyere gain kombinert med vind kan muligens lage noen slike morsomheter.
Men gjerne forklar hvordan halerotoren oppførte seg.. bevege opp/ned/høyre/venstre/fort/sakte/grader... osv
ja jeg har fundert litt på dette.menservoene jeg har erhelt nye futaba digitale servoer,har okså flyttet gyroservoen frem til servorammen.gyoroen jeg har er en gy611.d er mulig at jeg har justert følsomheten mye opp at det var derfår halen begynte å vibrere.ha den stilt på 80% har nå sett dein ned til 75.det er vell lurt å sette dette ned etter vindforhold vil jeg tro?
611? Bare å justere ned. Fasitsvaret på gain er stort sett 37% på 611 i en 90-maskin. Du skal ikke trenge å tilpasse gain avhengig av vind. Merker du logring på halen, juster gain ned etpar hakk til det blir bra, og fly på det uansett vind.
Fungerer det fortsatt ikke med 35-37%, er det noe annet som er galt. Enten vibrasjoner i heliet (f.eks. som følge av for rik motor eller andre morsomheter), eller en servo som holder på å ryke. Har prøvd begge deler..
Lykke til! Og rapportér hva som var feil, når du finner ut av det.
det er ein gy611 ja.har den på 70% gain nå,det funker helt fint enda,men har bare hatt det i lufta 3 ganger etter at problemet mitt oppsto. mener du jeg kommer til å merke noen forskjell om jeg juster den ned til 35? hva blir jeg å merke osv.tror feilen mått ha vært att gain sto for høyt på raptoren,uten at jeg vet dette helt sikkert..?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment