Unconfigured Ad

Collapse

Temperatur på en os50 hyper?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rebil
    • Mar 2007
    • 25

Temperatur på en os50 hyper?

Har lest litt på nettet ang temp på Os50 hyper. Ca 100 grader skal den ligge på når den har 50% trottle. Noen som har peiling og kan bekrefte dette?
  • Litespeed
    • Jun 2005
    • 1064

Hei
    Etter flyving ;gjerne 3d flyving på en 1950 omdreininger på rotoren så kjenner jeg på bånnplata rett etter landing da skal du klare og holde fingern der en 7-8 sekunder da er motoren perfekt, min OS 50 Hyper går på en 1,2 omdr på hoveddysa og lavnåla ca kl 13.00........
    Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• Rebil
      • Mar 2007
      • 25

Ahh.. ok. Jeg har temperaturmåler, så jeg tenkte å finnet et tall. Da jeg fikk motoren stod ikke mixture nåla 90 grader opp..som vist i bruksanv. Den stod ca. klokken 11. Tenkte å skru den til 12... men tenkte kanskje det var en grunn til at den stod slik. Hvordan stod din da du fikk den?

Comment

• ehaga
        • Feb 2005
        • 1173

Temperatur på slike motorer kan være litt vanskelig. Grunnen er ganske enkelt - hvor skal man måle. Vi, i klubben, har gjort oss noen erfaringer med OS 91 SZH m/pumpe. Vi hadde tre like heli (inkl. alt utstyr) hvor vi drev å justerte oss "blå".

To av motorene gikk kjempebra og hadde masse power. Disse to hadde samme temperatur (på det punktet vi målte). Ca. 60-70 grader, målt rett foran forgasseren. Den tredje motoren lå veldig mye høyere, ca 10-15 grader varmere. Slik var den uansett hvordan vi justerte den. I tillegg var det mye mindre power i denne motoren.

Etter mye "om og menn" oppdaget vi at jeg brukte OS #8 plugger. Ved å bytte plugg "datt" temperaturen de 10-15 gradene og det var like mye power som de andre.

Dette ble mye lengre enn det jeg hadde tenkt. Men det er i utgangspunktet veldig vanskelig å gi noen nøyaktig svar på hvordan temperatur du skal ha. 100 grader høres veldig varmt ut, i allefall ut fra min erfaring med OS 91.
        - Erik -

------------------------------------------
        Logo 600SX + 6003D
        Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Rebil
          • Mar 2007
          • 25

En måler på pluggen. Iallefall gjør jeg det.

Comment

• Talker
            • Oct 2004
            • 174

Høres ut som det er mest vanelig å "måle" ved å sette fingeren bortpå. Kanskje du kan få noen som er erfaren ved slik "måling" til å måle tempen med en slik sak som du har?
            varta

Comment

Working...