Har en O.S. MAX-32SX-H helikoptermotor, og den er lite brukt. Problemet er at motoren mister mye av kraften etter bare noen få minutter med kjøring, og den blir veldig varm. Har også problemer med at den skyter ut glødepluggen (noe jeg tror kommer av at den er så varm). Den er også veldig vanskelig å starte.
Jeg tok ut motoren av helikopteret i dag og skrudde av toppen (bilder). Det ser ut som det har vært lekasje i toppen. Eller er det normalt at det ser slik ut? Topp-skruene satt godt fast og det virket ikke som at toppen var løs på noen måte. Er det en muliget å få motoren glassblåst for å få bort all fastsvidd olje? Kan man bruke noe tettnigsmasse mellom toppen og motoren?
Hvis det ikke er toppen som er problemet, hva kan det da være?
Den første fuel'n jeg brukte i denne motoren hadde 35% nitro. Kan motoren ha blitt skadet av det? Kjører nå motoren med ca. 20% nitro.
På forhånd, takk for alle svar
Jeg tok ut motoren av helikopteret i dag og skrudde av toppen (bilder). Det ser ut som det har vært lekasje i toppen. Eller er det normalt at det ser slik ut? Topp-skruene satt godt fast og det virket ikke som at toppen var løs på noen måte. Er det en muliget å få motoren glassblåst for å få bort all fastsvidd olje? Kan man bruke noe tettnigsmasse mellom toppen og motoren?
Hvis det ikke er toppen som er problemet, hva kan det da være?
Den første fuel'n jeg brukte i denne motoren hadde 35% nitro. Kan motoren ha blitt skadet av det? Kjører nå motoren med ca. 20% nitro.
På forhånd, takk for alle svar

Comment